صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۰:۵۵
کد خبر: 4108
گزارشگر: 213
۲۴۳۸
۰
۰
۹
بهروز کمالوندی در تاسیسات هسته ای احمدی روشن دچار حادثه شد

مصدومیت سخنگوی سازمان انرژی اتمی در بازدید از تاسیسات اتمی نطنز

مصدومیت سخنگوی سازمان انرژی اتمی در بازدید از تاسیسات اتمی نطنز
بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی که برای بازدید از حادثه امروز مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن در حین بازدید دچار حادثه شد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی که برای بازدید از حادثه امروز مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن به نطنز سفر کرده بود در حین بازدید دچار حادثه شد.

بهروز کمالوندی که برای بازدید از حادثه امروز مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن در نطنز در حین بازدید دچار حادثه شد.

حال عمومی سخنگوی سازمان انرژی اتمی مساعد اما مچ پا و سر وی دچار شکستگی شده است.

این در حالی است که شبکه دولتی «کان» اسرائیل امروز خبر داد که حادثه در تاسیسات اتمی نطنز، کار اسرائیل و نتیجه حمله جدید سایبری این کشور به ایران بوده است.


این شبکه منبع خبر خود را اعلام نکرده، ولی در توضیح این حادثه یادآوری کرده است که کارگزاری کرم رایانه‌ای استاکس‌نت در آغاز دهه گذشته، «کار اسرائیل» بود و موجب «اخلال جدی» در کار سانتریفیوژهای نطنز شد.

صبح امروز و تنها یک روز پس از اعلام راه‌اندازی دوباره «مرکز مونتاژ سانتریفیوژهای پیشرفته» نطنز، دولت ایران تأیید کرد که «حادثه‌ای در بخشی از شبکه توزیع برق تأسیسات غنی‌سازی نطنز» رخ داده است.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، بدون اشاره به جزئیات این «حادثه» گفت «این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است».

او به خبرگزاری‌های فارس و ایسنا گفت «علل حادثه در دست بررسی است و متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود».

مالک شریعتی نیاسر،‌ نماینده تهران در مجلس، اما در توئیتی نوشته که این حادثه «بسیار مشکوک به خرابکاری و نفوذ است».

او توضیح بیشتری در این زمینه نداده ولی گفته است که مجلس پس از «پیگیری ابعاد و جزئیات موضوع»، در این زمینه «اعلام نظر کند». روز ۱۲ تیرماه سال ۹۹ نیز در تأسیسات نطنز وقوع یک انفجار به تخریب گستردهٔ «مرکز مونتاژ سانتریفیوژ ایران» منجر شد، ولی مسئولان سازمان انرژی اتمی تاکنون درباره علت آن انفجار توضیح دقیقی نداده‌اند.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، شامگاه شنبه ۲۱ فروردین در یک مصاحبه تلویزیونی درباره این مرکز گفته است: «در سالن سانتریفیوژ می‌توانستیم ۶۲ ماشین پیشرفته مونتاژ کنیم و هر ماشین ۱۰ سو تولید داشت که روزانه ۶۲۰ سو می‌شد و این سالن را دشمن زد».

انفجار تیرماه سال گذشته موجب کند شدن روند تولید این نوع سانتریفیوژ در ایران شد و بر اساس ادعای گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، این رخداد برنامه هسته‌ای ایران را تا دو سال با تأخیر مواجه می‌کند.

ایران شورای عالی امنیت ملی را مسئول انتشار گزارش مربوط به انفجار در این مرکز معرفی کرده است، ولی این شورا به دلیل آن‌چه «ملاحظات امنیتی» اعلام شد، تاکنون گزارش دقیقی از علت بروز انفجار در این مرکز منتشر نکرده است.

پیش از این گزارش‌هایی درباره احتمال حمله هوایی یا سایبری به این مرکز منتشر شده بود، ولی ایران با رد این گزارش‌ها گفته است این حادثه «خرابکاری» بوده است.

همچنین صالحی حمله سایبری امروز به تاسیسات نطنز را تروریسم هسته ای بیان کرد./

https://www.asianews.ir/u/28M
اخبار مرتبط
شبکه دولتی اسرائیل امروز خبر داد که حادثه در تاسیسات اتمی نطنز، کار اسرائیل و نتیجه حمله جدید سایبری این کشور به ایران بوده است.
ساعاتی پس از انتشار خبر حمله به یک کشتی «متعلق به سپاه پاسداران»، نیویورک‌تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته است که اسرائیل، آمریکا را از حمله به کشتی ایرانی ساویز در دریای سرخ مطلع کرده است.
امیر حاتمی، وزیر دفاع گفت: دستور مقام معظم رهبری دربارهٔ «با خاک یکسان کردن تل‌آویو و حیفا»، «تبدیل به طرح شده» و آمادهٔ اجرایی شدن است.
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، گفته است که ارتش این کشور در حال به‌روز رسانی طرح‌های خود برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران است.
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل گفته است که براساس برآوردهای اولیه، ایران مظنون اصلی حمله به یک کشتی باربری اسرائیلی در نزدیکی دریای عمان است؛ در حالی که روزنامه کیهان امروز اعلام کرد که حمله اخیر به یک کشتی اسرائیلی در دریای عمان از سوی نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما همچنان از ابزارهای متنوع منع گسترش (تسلیحات) برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر موشک بالستیک ایران و توانایی آن در اشاعه این تکنولوژی به دیگران، از جمله کره شمالی، استفاده خواهیم کرد.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، گفت تا زمانی که بشار اسد در سوریه قدرت را در کنترل دارد و شبه‌نظامیان وابسته به ایران و نیروهای این کشور در سوریه حضور دارند، «کنترل بلندی‌های جولان برای امنیت اسرائیل مهم است».
سه دیپلمات اروپایی در گفت و گو با روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شده اند، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی شواهدی تازه‌ای از سایت‌های اعلام نشده ایران به دست آوردند که پرسش‌های تازه‌ای در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور مطرح می‌کند.
زاخی هانگبی، وزیر امور شهرک‌سازی‌ اسرائیل گفت برای اسرائیل چاره‌ای نمانده جز این‌که در آینده «خود به تنهایی به ایران حمله کند».
رییس ستاد ارتش اسرائیل در هشداری صریح به دولت جو بایدن در خصوص احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران موسوم برجام گفت که اسرائیل برنامه‌های تازه دیگری را برای حمله به ایران در سال جاری میلادی تدارک دیده است.
بنی گنتس،‌ وزیر دفاع اسرائیل، می‌گوید همزمان با تغییر دولت در آمریکا ممکن است در جبهه تقابل اسرائیل با ایران حوادثی رخ دهد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را برای بررسی و تصویب ارائه داده‌اند که دولت را مکلف می‌کند دست به اقداماتی جهت «نابودی» اسرائیل تا سال ۱۴۲۰ بزند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید