صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۱
کد خبر: 4110
گزارشگر: 213
۱۶۸۵
۰
۰
۱۰
یارانه رمضان به چه کسانی تعلق می گیرد

جزییات توزیع بسته معیشتی رمضان

جزییات توزیع بسته معیشتی رمضان
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است مشمولان بسته معیشتی ماه رمضان را شناسایی کند، دریافت‌کنندگان این یارانه باید چه شرایطی داشته باشند؟

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است مشمولان بسته معیشتی ماه رمضان را شناسایی کند، دریافت‌کنندگان این یارانه باید چه شرایطی داشته باشند؟

در ماه آذر سال گذشته وقتی قرار شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمولان دریافت یارانه کرونا را شناسایی کند، متقاضیان بسیاری فکر می‌کردند که جزو مشمولان هستند، در نهایت این وزارتخانه ۳۴ میلیون نفر را به عنوان یارانه‌بگیران کرونا به سازمان برنامه‌وبودجه معرفی کرد.

اولین واریزی که انجام شد، صدای اعتراض بسیاری از کسانی که مدعی بودند شرایط دریافت این یارانه را داشته‌اند بلند شد. اعتراض‌ها تا حدی گسترده بود که سخنگوی این طرح مجبور شد در چندین برنامه توضیح دهد؛ در نهایت نیز اقدامی برای این متقاضیان انجام نشد.

به گزارش آسیانیوز به نقل از تجارت نیوز،  قرار است دوباره وزارت کار با لحاظ کردن شرایطی مشمولان یارانه ماه رمضان(بسته معیشتی) را شناسایی به سازمان و برنامه‌وبودجه معرفی کند. بنا به گفته رییس‌جمهوری بسته حمایت معیشتی ماه رمضان به ۶۰ میلون نفر تعلق می‌گیرد. آیا اتفاقات قبلی برای متقاضیان این طرح نیز تکرار می‌شود؟

چه کسانی مشمول معیشتی رمضان نمی شوند؟

  ***خانوارهایی که دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان

***خانوارهای دارای دو واحد ملکی

***خانوارهایی که ارزش ملک آنها در تهران و کلان‌شهرها ۱.۲ میلیارد تومان و در سایر شهرستان‌ها ۹۰۰ میلیون تومان باشد

***خانوارهایی که دارای خودروی سواری به ارزش بیش از سه میلیارد ریال یا خودرو عمومی یا ارزش بیش از چهار میلیارد ریال باشند

***کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه پرداز

***خانوارهای دارای بیش از سه سفر خارجی غیر زیارتی

گیرندگان تسهیلات بانکی به مبلغ بیش از ۳۰۰ میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند

همچنین حداقل درآمد ماهانه خانواده یک ‌نفره باید چهار میلیون، خانواده دو نفره پنج میلیون، خانواده سه نفره شش میلیون و خانواده چهار نفره هفت میلیون و خانواده پنج نفر و بیشتر هشت میلیون تومان باشد./
  

https://www.asianews.ir/u/28P
اخبار مرتبط
در هفته آینده سه واریزی برای گروه‌های مختلف مردم انجام می‌شود که شامل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، مرحله دوم سود سهام عدالت و یارانه ماه رمضان است؛ اگرچه هنوز واریز یارانه رمضان قطعی نیست.
از چهار مرحله یارانه معیشتی کرونا تنها یک مرحله باقی مانده که ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. این یارانه به ۲۵ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه و درآمد که حقوق آنها از حداقل اداره کاری پایین‌تر باشد، تعلق می گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره مراعی ماندن تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: لازم است بخش هزینه‌ای و درآمدی جدول هدفمندی یارانه ها تفکیک شود، از این رو این تبصره مراعی خواهد ماند.
رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوییس اظهار داشت: از آنجا که مشکلات قانونی، اقتصادی و تجاری حل نشده است، یارانه نقدی هم مشکلی را حل نمی‌کند. فردی که یارانه نقدی می‌گیرد هم طی مدت کوتاهی آن را خرج می‌کند تا اینکه درصد تورم آن را پوشش دهد و یارانه دیگر اثری نداشته باشد، در واقع صرفا وقت خریده می‌شود.
تخصیص ارز ترجیحی به اقلام اساسی در کنار اعمال برخی سیاست‌های کنترلی و نظارتی در بازار، اگر با هدف کاهش فشار به معیشت خانوار اجرایی شود، در شرایط حاضر شاید بهترین گزینه ممکن باشد.
رحیم زارع گفت که براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در دو سقف پرداخت خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید