صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۵
کد خبر: 4121
گزارشگر: 213
۵۹۵
۰
۰
۱۰
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو از افزایش قیمت خبر داد

خودرو ایرانی گران شد

خودرو ایرانی گران شد
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو از افزایش قیمت انواع خودرو ایرانی در بازار خبر داد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو از افزایش قیمت انواع خودرو ایرانی در بازار خبر داد.

 سعید موتمنی، با اشاره به اینکه امروز قیمت خودرو با مدل کوئیک دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ – ۱۵۱ میلیون تومان عرضه شده است افزود: پارس تندر مدل ۱۳۹۹ – ۳۲۵ میلیون تومان، هایما S۷ مدل ۱۳۹۹ – ۶۹۵ میلیون تومان، سمند ال ایکس ۱۴۰۰ – ۱۹۴ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ مدل ۹۹ – ۱۸۶ میلیون تومان و رانا ۱۹۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

به گزارش آسیانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وی گفت: امروز پژو پارس lx- مدل ۱۴۰۰ – ۲۵۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰- ۲۰۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۹ – ۲۵۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ وی ۸ مدل ۱۴۰۰ – ۲۶۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۷i دستی مدل ۱۳۹۹ – ۲۹۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۷i اتوماتیک سقف شیشه مدل ۱۴۰۰ – ۴۰۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه هم اکنون پراید X۱۳۲ دربازار نیست ادامه داد: تیبا صندوق دار پلاس ۹۹ با قیمت ۱۳۷ میلیون تومان، دنا مدل ۱۴۰۰ با قیمت ۲۷۵ میلیون تومان، دنا پلاس دنده‌ای ساده ۱۴۰۰ با قیمت ۳۱۶ میلیون تومان، پراید X۱۱۱ مدل ۹۹ با قیمت ۱۲۷ میلیون تومان، پراید X۱۳۱ مدل ۹۹ با قیمت ۱۱۰ میلیون تومان، ساینا EX دنده‌ای ۱۳۴ میلیون تومان و تیبا هاچ بک EX مدل ۱۴۰۰ نیز با قیمت ۱۳۶ میلیون تومان عرضه می‌شود.

این در حالی است که کارشناسان در اواخر سال گذشته بازار خودر رو را در برخی نظرگاههایشان این گونه پیش بینی کردند:

سال آینده پیش‌بینی کلی حول محور رشد قیمت کارخانه‌ای خودروها می‌چرخد و خبری از ثبات یا کاهش نیست. این پیش‌بینی از آن جهت است که قیمت کارخانه‌ای خودروها در ابتدای هر سال به طور طبیعی با رشد هزینه‌های عمومی مواجه می‌شود و در ادامه نیز نهادهای رگولاتوری (به طور خاص، شورای رقابت) با توجه به رشد هزینه‌های تولید، مجوز افزایش قیمت صادر می‌کنند. بنابراین آنچه در مورد قیمت کارخانه‌ای خودروها طی سال آینده محرز و قطعی خواهد بود، رشد قیمت است و تنها میزان و کندی و تندی روند آن، به طور دقیق مشخص نیست.

اینکه قیمت خودروهای داخلی در مبدأ، تا چه حد بالا خواهد رفت، به عوامل مختلفی مربوط می‌شود، از جمله سرنوشت توافق هسته‌ای، برجام و تحریم، رفتار بازار ارز، تغییرات احتمالی در شیوه نرخ‌گذاری و همچنین روند تولید. در حالت کلی، اگر طی سال آینده برجام احیا و تحریم‌ها علیه ایران لغو شوند، بازار ارز روندی نزولی را در قیمت به خود خواهد گرفت و به تبع آن، هزینه تولید خودروسازان نیز کاهش خواهد یافت. در نتیجه چنین اتفاقی، قیمت کارخانه‌ای خودروها نیز با سرعت کمتری بالا می‌رود، چه آنکه شورای رقابت (مرجع تعیین قیمت خودروهای تولید داخل) با استناد به هزینه‌های تولید، در مورد قیمت خودروها تصمیم می‌گیرد. از آن سو اما به احتمال فراوان تغییراتی در شیوه نرخ‌گذاری خودروها طی سال آینده ایجاد خواهد شد که اثر قطعی آن، رشد قیمت حداقل در برخی خودروها است.

ا
ین اتفاق قرار است در قالب بسته وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر جهش تولید خودرو رخ بدهد، هرچند البته بعید نیست دولت با توجه به ماه‌های پایانی عمر خود، ریسک تغییر روش قیمت‌گذاری خودرو (آزادسازی قیمت برخی خودروها) را نپذیرد و رخ دادن این اتفاق به دولت بعد منتقل شود. در کنار اینها اما بحث عرضه خودروهای داخلی در بورس نیز مطرح است، چه آنکه امکان دارد طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر الزامی شدن خرید و فروش خودروهای صفر کیلومتر در بورس کالا، تصویب و تایید شود. پیش‌بینی کلی از بورسی شدن خودروها نیز افزایش قیمت است، به نحوی که قیمت در بستر عرضه و تقاضا کشف خواهد شد./

https://www.asianews.ir/u/297
اخبار مرتبط
طی یک سال گذشته بازار خودرو، روزهای ملتهبی را پشت سر گذاشته و مقایسه بعضی خودروهای پرمصرف از افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت‌ها حکایت دارند.
رئیس شورای رقابت گفت: اینکه افراد دو خودروی متفاوت را از نظر قیمت مقایسه می‌کنند مسئله جالبی نیست زیرا اگر خودروی با قیمت اعلام شده نمی‌ارزد آن را خریداری نکنند و خودروی دیگری را بخرند.
به گفته رئیس شورای رقابت، قیمت جدید خودروهای تولیدی بر اساس «تورم ۱۴ درصدی زمستان به اضافه تورم بخشی که از سوی بانک مرکزی» اعلام خواهد شد، افزایش نرخ خواهند گرفت.
پژو ۲۰۸ که بهترین خودروی شهری منتخب زنان شده، سال گذشته هم خودروی سال اروپا معرفی شده بود.
سرنوشت قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰، مهم‌ترین پرسش این روزهای سه گروه حاضر در بازار خودرو است. «سمت عرضه»، «واسطه‌ها و تقاضای غیرمصرفی» و همچنین «خریداران مصرفی خودرو» با توجه به تغییر سنتی سطح قیمت‌ها در ابتدای هر سال، اکنون به‌دنبال یک پیش‌بینی درباره شکل تغییر قیمت خودرو در سال جدید هستند. بررسی‌ها درباره عوامل اثرگذار بر بازار خودروی ۱۴۰۰ نشان می‌دهد سه متغیر اصلی سمت و سوی قیمت را مشخص می‌کند.
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با رد احتمال افزایش قیمت خودرو در بازار شب عید و رشد احتمالی و نسبی تقاضا، گفت: باید قبول کنیم افزایش قیمت خودرو ناشی از تقاضای کاذب و هجوم سرمایه‌های سرگردان به بازار بوده است و در چنین شرایطی حتی احتمال افزایش قیمت خودرو در بازار شب عید نیز وجود ندارد.
قیمت خودرو تا پیش از امروز چه روندی داشته است و در آینده چه خواهد شد؟ پس از ارزانی هشت درصدی قیمت خودرو در آذر ماه و ادامه این روند نزولی در دی ماه، به نظر می‌رسد با توجه به ارازنی احتمالی قیمت دلار، همچنان قیمت خودرو ارزان شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید