صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۲
کد خبر: 4124
گزارشگر: 213
۹۵۹۳۸
۳
۹
۳۳
پرداخت یارانه اردیبهشت در هفته آینده

جزییات واریز «یارانه جدید» و ماه رمضان

جزییات واریز «یارانه جدید» و ماه رمضان
براساس آخرین اطلاعات، مقرر شده تا یارانه ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی رمضان به حساب ۶۰میلیون نفر واریز شود؛ زمان واریز این یارانه نیز هفته آینده اعلام شده است.

براساس آخرین اطلاعات، مقرر شده تا یارانه ۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومانی رمضان به حساب ۶۰میلیون نفر واریز شود؛ زمان واریز این یارانه نیز هفته آینده اعلام شده است.

با نزدیک شدن به ماه رمضان، خبرهایی از واریز یارانه‌ای جدید به گوش می‌رسد؛ طبق آخرین گفته‌ها، این یارانه 2هزار و 500میلیارد تومانی به حساب 60میلیون ایرانی پرداخت خواهد شد (حدود 42هزار تومان برای هر نفر) که وزارت رفاه متولی تایید نهایی لیست این افراد است.

یارانه رمضان کی واریز می‌شود؟
هر چند این یارانه به عنوان یارانه ماه رمضان پرداخت خواهد شد اما، زمان پرداخت آن احتمالا چند روز پس از ماه رمضان خواهد بود و مقرر شده تا یارانه جدید طی هفته آتی به حساب سرپرست خانوارهای مشمول شرایط واریز شود.

چه کسانی یارانه رمضان دریافت می‌کنند؟

 باتوجه به اطلاعات اعلام‌ شده، خانوارهایی که دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان نباشند، این بسته حمایت معیشتی را دریافت می‌کنند.

باتوجه به اینکه یارانه رمضان تنها مشمول 60میلیون نفر است، افرادی نیز شامل این یارانه نخواهند شد؛ لیست این افراد به شرح ذیل است؛

1) افرادی که دارای دو واحد ملکی باشند

2) خانوارهایی که ارزش ملکشان در تهران و کلان‌شهرها بیش از یک میلیارد و 200میلیون تومان و در سایر شهرستان‌ها بیش از 900میلیون تومان باشد

3) خانوارهایی که ارزش خودرو سواریشان بیش از 300میلیون تومان باشد و یا خودروی عمومی با ارزش بیش از 400میلیون تومان داشته باشند

4) کارفرمایانی که بیش از سه بیمه‌پرداز داشته باشند

5) خانوارهایی که بیش از سه بار به سفر خارجی غیر زیارتی رفته باشند

6) افرادی که تسهیلات بانکی با مبلغ بیش از سیصد میلیون تومان گرفته و در حال بازپرداخت اقساط باشند

7) خانوارهای یک نفره با درآمدی بیش از 4میلیون تومان، خانوارهای دونفره با درآمدی بیش از 5میلیون تومان

8) خانواده‌های 3نفره با درآمد بیش از 6میلیون تومان، خانوارهای چهار نفره با درآمد بیش از 7میلیون تومان و خانوارهای 5نفره با درآمد بیش از هشت میلیون تومان

 

به گزارش آسیانیوز، به نقل از تجارت نیوز، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است مشمولان بسته معیشتی ماه رمضان را شناسایی کند، دریافت‌کنندگان این یارانه باید چه شرایطی داشته باشند؟

در ماه آذر سال گذشته وقتی قرار شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمولان دریافت یارانه کرونا را شناسایی کند، متقاضیان بسیاری فکر می‌کردند که جزو مشمولان هستند، در نهایت این وزارتخانه ۳۴ میلیون نفر را به عنوان یارانه‌بگیران کرونا به سازمان برنامه‌وبودجه معرفی کرد.

اولین واریزی که انجام شد، صدای اعتراض بسیاری از کسانی که مدعی بودند شرایط دریافت این یارانه را داشته‌اند بلند شد. اعتراض‌ها تا حدی گسترده بود که سخنگوی این طرح مجبور شد در چندین برنامه توضیح دهد؛ در نهایت نیز اقدامی برای این متقاضیان انجام نشد.

قرار است دوباره وزارت کار با لحاظ کردن شرایطی مشمولان یارانه ماه رمضان(بسته معیشتی) را شناسایی به سازمان و برنامه‌وبودجه معرفی کند. بنا به گفته رییس‌جمهوری بسته حمایت معیشتی ماه رمضان به ۶۰ میلون نفر تعلق می‌گیرد. آیا اتفاقات قبلی برای متقاضیان این طرح نیز تکرار می‌شود؟/

https://www.asianews.ir/u/29e
اخبار مرتبط
برخی از بازنشستگان در مرحله جدید اجرای همسان‌سازی، مبلغ کمتری از رقم پیش‌بینی شده را دریافت کردند؛ پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این مشکل، فقط برای تعدادی از بازنشستگان تامین اجتماعی به علت مشکلات فنی سامانه رخ داده و در اردیبهشت ماه قرار است ما به التفاوت حقوق آن‌ها پرداخت شود.
بازنشستگان کارگری با برشماری تخلفات صورت گرفته، خواستار اصلاح سریع احکام شدند و اعتراض آنان مبنی بر این است که تبعیض بین بازنشستگان همکار و غیرهمکار و تبعیض میان بازنشستگان کارگری و بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری. تمام وعده‌های پیشین بی‌نتیجه مانده است و در عمل محقق نشده است.
در هفته آینده سه واریزی برای گروه‌های مختلف مردم انجام می‌شود که شامل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، مرحله دوم سود سهام عدالت و یارانه ماه رمضان است؛ اگرچه هنوز واریز یارانه رمضان قطعی نیست.
رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین‌اجتماعی گفت: در سال‌جاری اقدام بسیار ارزشمندی توسط سازمان تامین‌اجتماعی انجام شد و بسیار خوشحالیم که افزایش حقوق سالانه بازنشستگان همراه با مرحله دوم متناسب‌سازی از ابتدای سال جاری انجام می‌شود.
امروز 15 فرودرین جمعی از بازنشستگان کارگری در استان‌های مختلف کشور از جمله تهران، البرز، مرکزی و لرستان با حضور مقابل ادارات تامین اجتماعی و سر دادن شعار «ما دیگه رای نمی دیم، حمایتی ندیدیم» خواستار توجه به مطالبات و خواسته‌های خود شدند؛ این بازنشستگان می‌گویند مستمری چهار میلیون تومانی کافی نیست، آنهم وقتی که خط فقر ده میلیون تومان است و با افزایش ۳۹ درصدی پایه مستمری‌ها، حق این قشر ادا نمی‌شود.
علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران درباره آخرین اخبار از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: هفته اول بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، احکام متناسب سازی صادر خواهد شد و با اجرای مرحله دوم متناسب سازی و افزایش سالیانه (۳۹ درصد) تبعیض موجود میان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با کشوری و لشکری رفع خواهد شد.
جمعی از بازنشستگان کارگری با اشاره به اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواستار تعیین تکلیف مستمری‌ها قبل از بیستم فروردین شدند و اعلام کردند: نباید افزایش مستمری‌ها به ماه دوم یا سوم سال بکشد و بازنشستگان مثل هر سال مدتها در انتظار بمانند تا تکلیف مستمری‌ها مشخص شود.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با افزایش حقوق و متناسب سازی، فاصله دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با سایر صندوق ها تقریبا رفع می شود و مبلغ همسان سازی به پایه اضافه می شود، چرا که در این حالت می‌آید مشمول افزایش سنواتی سال‌های بعد نیز خواهد شد؛ اما اگر عدد ثابت باشد این امکان وجود ندارد.
به گفته بازنشستگان، اگر در هفته دوم فروردین تکلیف مشخص شده و در هیات دولت، افزایش مستمری‌ها به تصویب برسد، بازنشستگان می‌توانند در فروردین از مستمری افزایش یافته بهره‌مند شوند.
بازنشستگان خواستار رعایت عدالت در تنظیم مقررات و معادلات متناسب‌سازی دور دوم هستند و می‌گویند: علاوه بر اجرای دور دوم متناسب سازی، در افزایش مستمری ۱۴۰۰ باید همه مختصات و عقب ماندگی‌های مزدی بازنشستگان در نظر گرفته شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ازراعیل
۱۴۰۰/۰۲/۰۷
1
0
1

ملتو بدبخت کردین.همه چیز رو گرون کردین .میلیاردی دزدی میکنی .با چندر غاز دهن مردم رو میبندین.آدم باشین نه فاسد

مهدی
۱۴۰۰/۰۲/۰۹
2
0
0

درودبرهمه ارزش گفتن نداره که این همه دارین جار میزنید اون هم بخاطر ۴۲ هزار تومان شماها گرانی ها رو نمیبینید شماها خرید نمیکنید شماها بچه ندارید شماها از نرخ کرایه تاکسی یاغیره خبرندارید یا خبر از گرانی مسکن ندارید خیلی ها هر روز شب شرمنده زن بچه هاشون هستند با دست خالی خانه برن شما ها خبر ندارین شماها دل ندارید همه ما در یه کشور زندگی میکنیم و بهتر از هرکسی هم میدونیم که مردم چه عذابی رو دارن تحمل میکنند با این همه فناوری همه از حال همدیگر به خوبی خبر دارن ولی طوری مردم گرفتار شدن که خودشون رو

عدالت
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
5
0
0

باسلام.یکی ازاقایان مثالی گفت جالب بود.گفتن خداوندبزرگ قارون روبخاطرفحش یامبارزه باموسی زمین گیرنکردبخاطراین زمینگیرشددل امت موسیرروسوزاندباثروتش خدابه داد کسانی برسه اینقدرپول دارن حیوان خانگی شون ماهی 30 میلیون خرج داره به امید ذلت همه کسانی که پول این ملت یامملکت روخوردن دارن حال میکنن غیرت چیزه خوبیه؟


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید