صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۲:۱۶
کد خبر: 4128
گزارشگر: 213
۲۲۴۴
۱
۰
۸
حادثه در کشتی اسراییل در آب های امارات

رسانه اسرائیلی مدعی شد موشک ایران به کشتی اسرائیلی اصابت کرده است

رسانه اسرائیلی مدعی شد موشک ایران به کشتی اسرائیلی اصابت کرده است
کانال ۱۲ اسرائیل وقوع حادثه برای یک کشتی اسرائیلی را تایید و ادعا کرد این حادثه بر اثر اصابت یک موشک ایرانی رخ داد.

این رسانه اسرائیلی روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین اضافه کرد این کشتی در این حادثه «خسارت اندکی» دیده است.خبرگزاری «یو نیوز» لبنان گزارش داده که این کشتی حامل خودرو بوده و ۴۸ ساعت پیش در بندر مینا الاحمدی کویت بود.

پیش از آن، برخی خبرگزاری‌ها در ایران روز سه‌شنبه به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین از حمله به یک کشتی باری اسرائیلی در سواحل بندر الفجیره در امارات متحده عربی خبر دادند.

براساس این گزارش، نام این کشتی اسرائیلی «هایپریون» اعلام شده که متعلق به یک شرکت اسرائیلی ری (Ray Shipping) است.

سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا نیز گفته که از حمله به کشتی اسرائیلی آگاه است و از کشتی‌های دیگر می‌خواهد با «احتیاط زیاد» در این مسیر تردد کنند.‎

در اسفند ماه نیز یکی دیگر از کشتی‌های این شرکت در دریای عمان هدف یک انفجار قرار گرفت و مقام‌های اسرائیلی ایران را عامل این انفجار دانستند. حمله دوباره به یک کشتی اسرائیلی در منطقه خلیج فارس، دو روز پس از انفجار در تاسیسات غنی‌سازی نطنز روی داد و ایران نیز اسرائیل را مسئول انفجار در تاسیسات نطنز معرفی کرده‌اند.

بنا بر اظهارات مسوولان کشور، در این انفجار «چندین هزار» سانتریفیوژ و «بخش عمده امکانات غنی‌سازی» اورانیوم ایران آسیب دید و از بین رفت.

علی ربیعی،‌ سخنگوی دولت گفت کانون پاسخ جمهوری اسلامی به این حمله در «سرزمین متجاوز» صورت خواهد گرفت؛ این در حالی است که هنوز مقام‌های ایران به طور رسمی درباره حمله به کشتی باری در سواحل امارات اظهارنظری نکرده‌اند.

سابقه حملات متقابل ایران و اسرائیل

در ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی از حملات متقابل ایران و اسرائیل به کشتی‌های یکدیگر منتشر شده بود.

رسانه‌های اسرائیل و شبکه العربیه شامگاه ۱۷ فروردین از «حمله» عوامل ناشناس به یک فروند «کشتی سپاه پاسداران» در دریای سرخ، در نزدیکی سواحل یمن، خبر دادند. ایران این حمله را تایید کرد ولی خسارات وارده را جدی ندانست.

روز پنجم فروردین هم اعلام شد که ایران یک «حمله راکتی» به یک فروند کشتی باری اسرائیلی در دریای عرب انجام داده است ولی رسانه‌های اسرائیلی گفتند که این کشتی توانست به حرکت خود به سوی هند ادامه دهد.

یک ماه پیش از آن نیز یک کشتی باری متعلق به یک میلیاردر اسرائیلی در نزدیکی دریای عمان هدف قرار گرفت که پس از دو روز تعمیر در دوبی، به مقصد خود ادامه داد. نام ایران در آن حمله هم مطرح شده بود.

در ارتباط با حمله روز سه‌شنبه، روزنامه هاآرتص چاپ اسرائیل نوشت مقام‌های امنیتی این کشور اخیرا درباره یکسری گزارش‌ها که حملات به اهداف ایرانی را به اسرائیل نسبت می‌دهند ابراز نگرانی کرده بودند.

این روزنامه افزود برخی از تحلیلگران مظنون هستند که شماری از سیاستمداران اسرائیلی دنبال افزایش تنش با ایران برای منافع شخصی خود هستند/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.asianews.ir/u/29r
اخبار مرتبط
عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران، امروز از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی در کشور خبر داد؛ در حالی که غنی‌سازی ۶۰ درصدی بالاترین درصدی است که ایران تاکنون در برنامه هسته‌ای خود دنبال کرده است.
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، گفته است هدف اسرائیل از حادثه دیروز در تأسیسات هسته‌ای نطنز این بوده که «توان هسته‌ای ایران محدود شود» و افزوده است «تمامی سانتریفیوژهایی که از مدار خارج شدند»، از نسل اول سانتریفیوژها بوده‌اند.
بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی که برای بازدید از حادثه امروز مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن در حین بازدید دچار حادثه شد.
شبکه دولتی اسرائیل امروز خبر داد که حادثه در تاسیسات اتمی نطنز، کار اسرائیل و نتیجه حمله جدید سایبری این کشور به ایران بوده است.
رسانه‌های اسرائیل و شبکه العربیه شامگاه از «حمله» عوامل ناشناس به یک فروند «کشتی سپاه پاسداران» در دریای سرخ، در نزدیکی سواحل یمن خبر دادند.
وال استریت ژورنال در گزارشی نوشته است، اسرائیل از اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون دست‌کم ۱۲ کشتی را که بیشتر آنها حامل نفت ایران به سوریه بودند٬ هدف قرار داده است.
امیر حاتمی، وزیر دفاع گفت: دستور مقام معظم رهبری دربارهٔ «با خاک یکسان کردن تل‌آویو و حیفا»، «تبدیل به طرح شده» و آمادهٔ اجرایی شدن است.
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، گفته است که ارتش این کشور در حال به‌روز رسانی طرح‌های خود برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
یاسین
۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
0
0

سلام حداقل یک پایگاه از اسرائیل.توسط ایران باید با ضرب موشک مورد اصابت قرار گیرد.تا حمله به نطنز .که ظلم به مردم ایران شده.جبران شود .اقدام فوری


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید