صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۳
کد خبر: 4140
گزارشگر: 213
۱۳۷۸
۰
۰
۸
نتیجه بازی پرسپولیس مقابل الوحده امارات

لیگ قهرمانان آسیا؛ پیروزی پرسپولیس، تساوی فولاد و تراکتور

لیگ قهرمانان آسیا؛ پیروزی پرسپولیس، تساوی فولاد و تراکتور
پرسپولیس مقابل الوحده امارات قرار گرفت و با گلزنی کاپیتان حسینی به برتری رسید.
پرسپولیس مقابل الوحده امارات قرار گرفت و با گلزنی کاپیتان حسینی به برتری رسید.

در نخستین روز از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، سه نماینده ایران در برابر رقبای خود به میدان رفتند که حاصلش یک پیروزی پرسپولیس و دو تساوی بود.

برخلاف گذشته که دیدارها به صورت رفت و برگشت انجام می‌شد، این بار به خاطر ویروس کرونا، بازی‌های هر گروه به صورت متمرکز در کشور یکی از تیم‌های همان گروه به انجام می‌رسد.

با وجود حضور چهار نماینده از ایران، کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی هیچ گروهی را به ایران نداد.

در گروه E پرسپولیس فینالیست فصل قبل مسابقات مقابل الوحده امارات قرار گرفت و با گلزنی کاپیتان حسینی به برتری رسید تا صدرنشین روز نخست گروهش باشد.

دو سال قبل وقتی هنک تن کاته سرمربی فعلی الوحده هدایت الجزیره را به عهده داشت، تیمش باید با پرسپولیس رویارو می‌شد. احتمال غیبت حسینی در آن مسابقه وجود داشت و تن کاته در پاسخ به خبرنگاری که احتمال حضور کاپیتان سرخپوشان را مطرح کرده بود گفت: حسینی قطعاً سوپرمن نیست.

سیدجلال حسینی در آن بازی گل زد. مدافع میانی پرسپولیس که ۳۹ ساله است، این بار هم مقابل تیم تن کاته توانست گل بزند تا گزارشگر پخش زنده و سایت‌های ورزشی در ایران، کنایه سوپرمن از سوی سرمربی هلندی را یادآوری کنند.

تن کاته سرمربی الوحده که سابقه دستیاری در بارسلونا و چلسی را دارد در نشست خبری گفت: «لیاقت حداقل یک امتیاز را داشتیم اما داور ژاپنی دو پنالتی ما را نگرفت. ضمناً افطار بازیکنانم قبل از بازی با میوه و آب، روی قدرت‌شان تاثیر گذاشت و از کارایی کافی برخوردار نبودند».

یحیی گل‌محمدی هم گفت: «اینجا سختی زیادی را متحمل شده‌ایم. هم در سفر و هم کیفیت زمین تمرین. امروز ما یک تیم خوب هم بیرون زمین داشتیم، آل کثیر و شجاعی با ورودشان در جریان بازی، خیلی کمک کردند».

حامد لک، حسین کنعانی‌، سید جلال حسینی، سیامک نعمتی، وحید امیری، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، امید عالیشاه (عیسی آل‌کثیر) احسان پهلوان، مهدی ترابی (علی شجاعی) و شهریار مغانلو (کمال کامیابی‌نیا) بازیکنان پرسپولیس در این مسابقه بودند.

در دیگر دیدار این گروه، گوا میزبان رقابت‌ها توانست الریان قطر را با تساوی بدون گل متوقف کند.

از گروه دوم، تراکتور در شارجه و در برابر پاختاکور پیش افتاد، گل دوم را هم زد. سپس بازی به تساوی کشیده شد.

در ادامه، پاختاکور پیش افتاد و سرانجام، این بازی مهیج، پرگل و پر افت و خیز با تساوی ۳-۳ به پایان رسید.

در دقیقه ۵۲ با خطای هند مدافع پاختاکور، داور نقطه پنالتی را نشان داد. کاپیتان دژآگه پشت توپ ایستاد و برخلاف جهت حرکت دروازه‌بان، اولین گل خود را در لیگ قهرمانان آسیا به ثبت رساند.

فقط چهار دقیقه بعد محمد عباس‌زاده نتیجه را دو برابر کرد. او یکی از زیباترین گل‌های فصل را برای باشگاه‌های ایرانی به ثمر رساند. فرار از بین دو مدافع و شوت سنگین برای گشودن دروازه سنجر کوواتف.

اما در حالی که یک ساعت از زمان بازی گذاشته بود، دراگان چران مهاجم صربستانی پاختاکور با شوتزنی، اختلاف را به حداقل رساند.

در هفتاد و پنجمین دقیقه نیز با شوت سنگین شرف محی‌الدینف، دروازه اخباری برای بار دوم باز شد. هفت دقیقه بود خاجیمت ارکینوف توانست در موقعیت تک به تک با سنگربان تراکتور، تیمش را پیش بیاندازد.

این پایان کار نبود و عباس‌زاده ماشین گلزنی تراکتور با فرار سریع خود مدافع ازبکستانی‌ها را وادار به خطای پنالتی کرد. خودش هم پشت توپ ایستاد تا دو گله شود و بازی را به تساوی بکشاند.

محمدرضا اخباری، محمدرضا خانزاده، هادی محمدی، میلاد فخرالدینی، میثم تیموری، اکبر ایمانی، پیمان بابایی (سعید واسعی) سامان نریمان جهان، مهدی تیکدری، اشکان دژآگه (محمد قادری) و محمد عباس‌زاده بازیکنان تراکتور در این مسابقه بودند.

رسول خطیبی سرمربی تراکتور در نشست خبری گفت: «پاختاکور ده یازده ملی‌پوش دارد اما بازیکنانم طبق قولی که داده بودند با تمام وجود جنگیدند. از لحاظ فیزیکی، تاکتیکی و گل، یکی از زیباترین بازی‌ها را دیدیم و به تیمم افتخار می‌کنم».

در دیگر بازی این گروه، شارجه میزبان رقابت‎ها با نتیجه یک بر صفر از سد نیروی هوایی عراق گذاشت تا صدرنشین گروه B در پایان روز نخست مسابقات باشد.

در گروه D فولاد خوزستان که در دور گزینشی با برد ۴-۰ مقابل العین امارات به مرحله گروهی صعود کرده بود، نمایشی فراتر از انتظار را در برابر السد قطر ارائه کرد.

شاگردان جواد نکونام تا دقیقه ۸۹ مقابل تیم پر مهره و بی شکست لیگ ستارگان قطر پیش بودند. گل فولاد را لوسیانو پریرا کاپیتان ۳۷ ساله این تیم با ضربه سر وارد دروازه مشعل برشام کرد.

خوزستانی‌ها علاوه بر گلی که در ورزشگاه ریاض زدند، بارها روی دروازه رقیب خود خطرآفرین شدند. تا اینکه عبدالرزاق بازی را به تساوی کشید.

محسن فروزان، مهران موسوی، عارف آقاسی، صالح حردانی، وحید حیدریه (مهران درخشان‌مهر) محمد آبشک (احمد عبدالله‌زاده) زبیر نیک‌نفس، فرشاد احمدزاده، ساسان انصاری (محمدرضا عباسی) آیاندا پاتوسی (محمد میری) و لوسیانو پریرا (یوسف کی شمس) برای فولاد خوزستان به میدان رفتند.

ژاوی سرمربی بلندآوازه السد در نشست خبری گفت: از نتیجه راضی نیستم. هدف ما برد بود اما مقابل تیمی سرسخت بازی کردیم که به شدت رقابت کرد. غیبت اکرم عفیف به ضرر ما بود. وضعیت زمین هم ورزشگاه مناسب نبود و کنفدراسیون باید متوجه این موضوع باشد.

خوسو سسما کمک مربی اسپانیایی فولاد هم گفت: مساوی با السد بد نیست اما اگر تجربه بیشتری داشتیم می‌توانستیم پیروزی‌مان را در برابر مدعی قهرمانی حفظ کنیم. با همین نظم و شور و هیجان، به بازی‌ها ادامه خواهیم داد./
https://www.asianews.ir/u/29P
اخبار مرتبط
رئیس فدراسیون فوتبال ایران روز دوشنبه ۱۶ فروردین مجتبی خورشیدی را به عنوان سرپرست تیم ملی بزرگسالان انتخاب کرد و این گزینش انتقاد برخی رسانه‌های ورزشی و هواداران فوتبال را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.
دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران با تساوی ۲-۲ در حالی در استادیوم آزادی به پایان رسید که امروز آلودگی هوای تهران در خطرناکترین حالت خود و در وضعیت بنفش(فراتر از قرمز) قرار داشت.
استقلال تهران با برتری دو بر صفر مقابل شهرخودرو به صدر جدول لیگ برتر فوتبال صعود کرد.
مقام‌های قضایی آرژانتین مشغول تحقیق و بررسی درباره علت مرگ دیه‌گو مارادونا هستند و به همین منظور، حکم بازرسی منزل و مطب پزشک معالج او در روز یکشنبه ۹ آذر صادر شد.
سانتیاگو لارا، جوان ۲۰ ساله‌ای که مدعی است پسر مارادوناست از وکلیش خواست دستور نبش قبر برای ازمایش دی ان ای بدهد.
اسطوره فوتبال آرژانتین به دلیل حمله قلبی جان خود را از دست داد.مارادونا یکی از بزرگ ترین ستاره های تاریخ فوتبال بوده و بسیاری او را بهترین بازیکن تاریخ می دانند.
وقتی صحبت از حقوق بازیکنان فوتبال می‌شود شاید بتوان گفت هیچ تیمی مثل تیم های لیگ برتر انگلیس به بازیکنان خود بها نمیدهند. ولی صبحت اینجاست که آیا پرداخت حقوق های بالا به بازیکنان تضمینی برای عملکرد آنها در زمین هست یا اینکه عوامل دیگری هم در این زمینه دخیل هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید