صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۲
کد خبر: 4145
گزارشگر: 213
۱۲۴۴
۰
۰
۱۲
لیگ قهرمانان آسیا و پیروزی استقلال در عربستان

شروع طوفانی استقلال و شکست سنگین الاهلی در خانه

شروع طوفانی استقلال و شکست سنگین الاهلی در خانه
تیم فوتبال استقلال ایران با برتری ۵ بر ۲ مقابل الاهلی عربستان، آغازی طوفانی در لیگ قهرمانان آسیا داشت.
این بازی در گروه سوم و در ورزشگاه ملک عبدالله جده که زمین اختصاصی الاهلی است برگزار شد. از سال ۲۰۰۷، این سنگین‌ترین شکست خانگی الاهلی عربستان است.

در ششمین دقیقه وقتی شوت میلیچ را دیوار دفاعی حریف برگشت داد، اسماعیلی توانست دروازه الاهلی را باز کند.

بیست دقیقه بعد و در اوج فشار بازیکنان میزبان، میلیچ مدافع کروات استقلال مرتکب خطای پنالتی شد تا عمر السومه ستاره سوریه‌ای الاهلی نتیجه را به تساوی بکشد.

در دهمین دقیقه از نیمه دوم، کرنر ارسالی میلیچ پس از ضربات بازیکنان دو تیم، نصیب نادری شد تا نماینده ایران مجدداً پیش بیافتد.

در شصت و هشتمین دقیقه و در حالی که الاهلی موقعیت طلایی دیگری را توسط السومه از دست داده بود، قایدی دروازه محمد العویس سنگربان تیم ملی عربستان را باز کرد. بنا بر اعلام کارشناسان داوری در ایران، این گل در موقعیت آفساید به ثمر رسید.

عمر السومه در دقیقه ۸۰ خودش و تیمش را به گل دوم رساند. او بارها در برابر ایرانی‌ها موفق به گلزنی شده و در سال‌های گذشته دروازه تراکتور، پرسپولیس، استقلال، نفت، ذوب آهن و تیم ملی را باز کرده.

در حالی که الاهلی امیدوار به ثبت گل مساوی یود، قایدی در دقیقه ۸۶ با شوت زیبایی که نواخت، شاگردان فرهاد مجیدی را ۴-۲ پیش انداخت. او در پایان بازی به عنوان مرد برتر زمین معرفی شد.

دو دقیقه مانده به پایان وقت قانونی بازی، دیاباته تازه وارد در محوطه جریمه سرنگون شد. داور نقطه پنالتی را نشان داد. خود شیخ پشت ضربه ایستاد تا ضمن ثبت گل پنجم استقلال، نام خود را در فهرست گلزنان بازی درج کند.

رشید مظاهری، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، محمد نادری (سبحان خاقانی) وریا غفوری، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، سعید مهری (آرش رضاوند) هروویه میلیچ (شیخ دیاباته) ارسلان مطهری (مهدی مهدی‌‌پور) و مهدي قایدی یاران استقلال در این مسابقه بودند.

فرهاد مجیدی بعد از برتری تیمش گفت: «در هر دو نیمه برتر بودیم. امیدوارم بازی‌های آینده‌مان با همین کیفیت باشد. تعویض‌های تاکتیکی ما باعث شد بیشتر صاحب توپ باشیم و بازی را در دست بگیریم. اما هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده. فقط امشب خوشحالیم و از فردا تمرکزمان را روی بازی‌های بعدی می‌گذاریم».

لائورنتیو سرمربی رومانیایی الاهلی که نخستین تجربه‌اش روی نیمکت این تیم بود، گفت: «فقط سه روز را با بازیکنان گذراندم و اطلاعات زیادی از تیمم ندارم. روزه گرفتن، بازیکنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. داور هم به تیم ایرانی کمک کرد تا این نتیجه را رقم بزنند».

در دیگر بازی این گروه، الدحیل قطر که ۹۰ دقیقه علی کریمی بازیکن پیشین استقلال را در اختیار داشت، با نتیجه دو بر صفر از سد پلیس عراق گذشت./
https://www.asianews.ir/u/2a0
اخبار مرتبط
پرسپولیس مقابل الوحده امارات قرار گرفت و با گلزنی کاپیتان حسینی به برتری رسید.
رئیس فدراسیون فوتبال ایران روز دوشنبه ۱۶ فروردین مجتبی خورشیدی را به عنوان سرپرست تیم ملی بزرگسالان انتخاب کرد و این گزینش انتقاد برخی رسانه‌های ورزشی و هواداران فوتبال را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.
رئیس بیمارستان لاله گفت که مهرداد میناوند پیشکسوت فوتبال ایران در خواب مصنوعی قرار دارد و وضعیت او رو به بهبودی نیست.
دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران با تساوی ۲-۲ در حالی در استادیوم آزادی به پایان رسید که امروز آلودگی هوای تهران در خطرناکترین حالت خود و در وضعیت بنفش(فراتر از قرمز) قرار داشت.
استقلال تهران با برتری دو بر صفر مقابل شهرخودرو به صدر جدول لیگ برتر فوتبال صعود کرد.
مقام‌های قضایی آرژانتین مشغول تحقیق و بررسی درباره علت مرگ دیه‌گو مارادونا هستند و به همین منظور، حکم بازرسی منزل و مطب پزشک معالج او در روز یکشنبه ۹ آذر صادر شد.
سانتیاگو لارا، جوان ۲۰ ساله‌ای که مدعی است پسر مارادوناست از وکلیش خواست دستور نبش قبر برای ازمایش دی ان ای بدهد.
اسطوره فوتبال آرژانتین به دلیل حمله قلبی جان خود را از دست داد.مارادونا یکی از بزرگ ترین ستاره های تاریخ فوتبال بوده و بسیاری او را بهترین بازیکن تاریخ می دانند.
وقتی صحبت از حقوق بازیکنان فوتبال می‌شود شاید بتوان گفت هیچ تیمی مثل تیم های لیگ برتر انگلیس به بازیکنان خود بها نمیدهند. ولی صبحت اینجاست که آیا پرداخت حقوق های بالا به بازیکنان تضمینی برای عملکرد آنها در زمین هست یا اینکه عوامل دیگری هم در این زمینه دخیل هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید