صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۲:۰۴
کد خبر: 4163
گزارشگر: 213
۱۶۶۱
۰
۰
۱۲
اظهارات محمد خاتمی درباره انتخابات 1400

رای‌دهندگان دلسرد شده اند!

رای‌دهندگان دلسرد شده اند!
محمد خاتمی از رد صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر توسط هیات‌های اجرایی، وابسته به دولت، انتقاد کرد و گفت که در برخی شهرها تعداد نامزدها حتی از اعضای شوراها کمتر است.

محمد خاتمی از رد صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر توسط هیات‌های اجرایی، وابسته به دولت، انتقاد کرد و گفت که در برخی شهرها تعداد نامزدها حتی از اعضای شوراها کمتر است.

او در پیامی به کنگره جمعیت زنان مسلمان نواندیش دینی تاکید کرد که «ترکیب هیات‌های اجرایی» و پاسخ نهادهای اطلاعاتی به استعلام‌ها درباره نامزدها «نگرانی را نسبت به حذف گسترده» نامزدها در مرحله اول تایید صلاحیت ها بیشتر می‌کند و این «نشانه روشنی است بر دلسردی جامعه هم در رای دهندگان و هم رای گیرندگان»

 

بیشتر بخوانید:

زنانی در ایران که تفاوتی با مردان ندارند!/ دو زن برای انتخابات ۱۴۰۰ اعلام حضور کردند!

رییس جمهور نظامی نه امتیاز است و نه غیر امتیاز!


مرحله بعدی تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها توسط هیات‌های وابسته به مجلس انجام می‌شود.

خاتمی در این پیام همچنین نوشت که «نمی توان انتخابات به هر شکل و شیوه را عین مردم سالاری دانست.»

او تاکید کرد که شرکت در انتخابات نیز«صرفاً با توصیه و نصیحت یا امر و نهی» محقق نمی شود، «بلکه باید زمینه‌های عینی آن فراهم آید.»

در ماه‌های اخیر انتقادات زیادی از محمد خاتمی و اصلاح طلبان به دلیل حمایت از حسن روحانی در دو انتخابات گذشته مطرح شده است. در این میان فائزه هاشمی رفسنجانی نیز اعلام کرده كه در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شرکت نخواهد کرد.

این در حالی است که عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفته بود «زنان می توانند در انتخابات آینده ریاست جمهوری به عنوان نامزد ثبت نام کنند ولی موضوع رجل سیاسی در شورای نگهبان هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.» سخنانی که برخی را امیدوار کرد که شاید شورای نگهبان قرار است در تعریف خود از رجل سیاسی تجدیدنظر کند.

اما بسیاری معتقدند این گفته کدخدایی یک اظهارنظر عادی و فردی است و موضع شورای نگهبان نیست.

و برخی دیگر معتقدند که ممکن است شورای نگهبان حضور زنان را به رسمیت بشناسد تا تنور انتخابات را داغ کند. اگرچه به نظر می‌رسد دو کاندیدای زنی که در این انتخابا حضور دارند می‌دانند که خبری از تایید صلاحیت نیست.

فائزه هاشمی همان زمان که برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کاندیداتوری کرد گفت: از آن جایی که من سابقه‌ زندان، پرونده و حکم دارم قطعا رد صلاحیت می‌شوم. اما از آن جایی که اعتقادم به ثبت نام زنان در انتخابات است اگر لازم باشد این کار را به‌صورت نمادین انجام خواهم داد، فقط برای ثبت نام و نه ادامه‌ ماجرا، چون با شرایط فعلی بنای ورود به انتخابات حتی برای رأی دادن را ندارم./

https://www.asianews.ir/u/2aO
اخبار مرتبط
حسن خمینی از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری منع شد.
فائزه هاشمی رفسنجانی و سارا فدائی دو زنی هستند که تاکنون برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رسما اعلام کاندیداتوری کرده‌اند. اما آیا موانع حضور زنان به‌عنوان رئیس جمهور برطرف شده است؟ یا بهتر است این اتفاق رخ ندهد؟
کمتر از سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، فرماندهان ارشد سابق سپاه پاسداران، در مصاحبه‌ها و دیدارهایشان، غیرمستقیم برای نامزدی خود زمینه‌سازی می‌کنند و بازار وعده و وعید گرم است.
حضور زنان در میدان انتخابات نه از جهت جنسیت؛ بلکه بایست از منظر انسانیت مورد استقبال همگان قرار گیرد ، استقبالی برای انتخاب شوندگان و همچنین انتخاب کنندگان چرا که امروزه در جامعه‌‌ی جهانی، دیگر موضوع جنسیت مطرح نبوده و هر انسانی می‌تواند هر تخصص و یا حتی شغلی را که بخواهد با اختیار کامل برگزیند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید