صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۲
کد خبر: 4171
گزارشگر: 213
۱۲۲۱
۱
۰
۱۰
محمد حجازی؛ در اثر نارسایی قلبی درگذشت

فرزند شهید «همت» گفت علت مرگ سردار حجازی «ایست قلبی» نیست

فرزند شهید «همت» گفت علت مرگ سردار حجازی «ایست قلبی» نیست
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد سردار محمد حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، بر اثر عارضه قلبی فوت کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد محمد حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، بر اثر «عارضه قلبی» فوت کرده است.

اطلاعیه روابط عمومی سپاه درباره علت مرگ جانشین فرمانده نیروی قدس در حالی است که محمد مهدی همت، فرزند محمد ابراهیم همت، از مشهورترین فرماندهان کشته شده در جنگ ایران و عراق، توئیت کرده است که علت مرگ آقای حجازی، «عارضه قلبی نبوده و نیست».

او هیچ توضیح بیشتری در این زمینه نداد ولی از هشتگ «شهید» استفاده کرد:

«سردار حجازی هم پرکشیدنشد ذوق روز میلاد رهبرمان را آنگونه که می‌خواستیم ببریمفقط بگویم، علت پر کشیدن عارضه قلبی نبوده و نیست رهبرم؛ این سربازتان هم فدای شما شد، تسلیت عرض می‌کنم، من هم فدایتان...#شهیدسیدمحمد_حجازی

محمّد مَهدی همّت (@hemmatofficial) April 18, 2021»

برخی خبرنگاران نیز توئیت کرده‌اند که این فرمانده سپاه به‌دلیل «ابتلا به ویروس کرونا» فوت کرده است.

در حالی که صبح دوشنبه رمضان شریف، سخنگوی این نیرو، از ماموریت‌های طاقت‌فرسا، ابتلای چند ماه قبل به کرونا و عوارض شیمیایی به عنوان دلیل مرگ جانشین نیروی قدس به عنوان مجموعه‌ای از عوامل منجر به مرگاین سردار سپاه نام برد و گفت که عمده‌ترین دلیل عوارض شیمیایی بوده است.

محمد حجازی در ۲۸ دی سال ۹۸ و پس ازترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در حمله نیروهای آمریکایی، جانشین فرمانده این نیرو شده بود.

فرماندهی نیروی قدس از آن زمان به عهده اسماعیل قاآنی است.

محمد حجازی متولد سال ۱۳۳۵ در اصفهان و فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه تهران و مدرک دکترای دانشکده عالی دفاع ملی در رشته مدیریت استراتژیک بود. او همچنین عضو علمی دانشگاه امام حسین بود.

از سمت‌های او می‌توان به فرماندهی نیروی مقاومت بسیج در سال ۷۶ و جانشینی فرمانده کل سپاه در سال ۸۷ اشاره کرد. محمد حجازی همچنین برای دوره‌ای معاون آماد و پشتیبانی تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح ایران بود. همچنین اتحادیه اروپا با ادعای نقض حقوق بشر وی را از از مهرماه ۹۰ در فهرست تحریمی خود قرار داده بود.

نقش حجازی در سوریه

محمد حجازی پیش از انتصاب به عنوان جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، نقش مهمی نیز در سیاست‌های منطقه‌ای ایران به ویژه در جنگ سوریه داشت.

او عالی‌رتبه‌ترین فرمانده سپاه پاسداران از نظر سلسله‌مراتب نظامی بود که در جنگ سوریه حضور مستقیم داشت.

سردار حجازی در فاصله سال‌های ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران یعنی نفر دوم در سلسله مراتب فرماندهی سپاه بود و هنگامی که جنگ سوریه آغاز شد، در لبنان در حال همکاری با حزب‌الله بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین گروه نیابتی جمهوری اسلامی در خاورمیانه بود.

او پس از شروع جنگ سوریه، به دلیل سابقه حضورش در لبنان، از سوی قاسم سلیمانی به سوریه فراخوانده شد و از مسئولان ارشد هماهنگی سپاه و حزب‌الله لبنان در سوریه به شمار می‌رفت.

از محمد حجازی به عنوان یکی از مسولان اصلی تجهیز حزب‌الله لبنان به موشک‌هایی یاد می‌شود که اسرائیل همواره از آن به عنوان تهدید یاد کرده است.‎/

https://www.asianews.ir/u/2bc
اخبار مرتبط
اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۳ فروردین اعلام کرد که شش فرمانده ارشد نظامی، دو مقام امنیتی و سه زندان ایران را به اتهام نقض حقوق بشر و سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.
ساعاتی پس از انتشار خبر حمله به یک کشتی «متعلق به سپاه پاسداران»، نیویورک‌تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته است که اسرائیل، آمریکا را از حمله به کشتی ایرانی ساویز در دریای سرخ مطلع کرده است.
کمتر از سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، فرماندهان ارشد سابق سپاه پاسداران، در مصاحبه‌ها و دیدارهایشان، غیرمستقیم برای نامزدی خود زمینه‌سازی می‌کنند و بازار وعده و وعید گرم است.
گزارش‌ها حاکی است گه بامداد یکشنبه،یکم فروردین، انفجاری در شهر سراوان در استان سیستان و بلوچستان یک کشته و سه زخمی برجای گذاشته است و قرمانه قرارگاه منطقه ای قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران اعلام کرده است که این انفجار یک «حادثه تروریستی» بوده است.
یک مسئول ستاد مبارزه با قاچاق کالا با اشاره به اینکه میزان نیاز پاکستان «روزانه ۵ میلیون لیتر گازوئیل» است، گفته است قرار بود در طرح رزاق این میزان سوخت به جایگاه‌های سوخت که توسط سپاه پاسداران تحویل داده شود تا از آن مسیر برای ارسال و فروش در پاکستان اقدام شود ولی دولت این کار را انجام نداده است.
کشتی کره جنوبی که با پرچم کره جنوبی در حال حرکت بوده با توقیف سپاه پاسداران به یکی از بنادر ایران هدایت شده است.
رالف گودیل، مشاور نخست‌وزیر کانادا در پرونده سرنگونی هواپیمای اوکراینی گفت: با توجه به این‌که جمهوری اسلامی ایران نتوانسته یک تحقیق شفاف و کامل در این مورد ارائه دهد، این اتفاق می‌تواند بازهم در حریم هوایی ایران رخ دهد.
محسن رفیق دوست، از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران با دفاع از انتخابات یکی از سپاهیان به عنوان رئیس‌جمهور گفته است اگر یک سپاهی رئیس‌جمهور ایران شود، «یک ساله مشکلات کشور حل می شود؛ این در حالی است که در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس با پیشنهاد یک نماینده مبنی بر ممنوعیت ثبت نام نظامیان در انتخابات مخالفت کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Motaki
۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
0
0

پس از از دست دادن سرتیپ حجازی ثابت می کند که لازم است به مراقبت از سلامت چهره های مهم در ایران است . افزایش مراقبت های بهداشتی . کمبود مراقبت های بهداشتی وجود دارد


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید