صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۶
کد خبر: 4173
گزارشگر: 213
۱۱۲۳
۰
۰
۶
مال‌باختگان بورس در مقابل مجلس تجمع کردند

خسارت دیدگان بورسی شعار عدم شرکت در انتخابات سر دادند

خسارت دیدگان بورسی شعار عدم شرکت در انتخابات سر دادند
ده‌ها نفر از سهام‌داران مال‌باخته بورس با تجمع مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران شعارهایی از قبیل «از بس دروغ شنیدیم، ما دیگه رای نمی‌دیم» سردادند.

ده‌ها نفر از سهام‌داران مال‌باخته بورس با تجمع مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران شعارهایی از قبیل «از بس دروغ شنیدیم، ما دیگه رای نمی‌دیم» و «یا حجت‌ابن الحسن، ریشه ظلم را بکن» سردادند.

بر اساس ویدیوهای منتشرشده، روز دوشنبه ۳۰ فروردین‌ماه سهام‌داران متضرر که طی هفته‌های گذشته نیز بارها دست به اعتراض مقابل ساختمان بورس زده بودند، این بار با تشکیل تجمعی بزرگ‌تر مقابل مجلس علیه مقام‌های جمهوری اسلامی شعار دادند.

معترضان شعارهایی از جمله «بورس ما بورس ما، کوره پول‌سوز ما»، «مجلس پر ادعا، کجا رفت پول ما»، سر دادند.

 

بیشتر بخوانید:

شعار مالباختگان: دیگر رای نمی‌دهیم!/عزا عزاست امروز، اقتصاد مملکت، روی هواست امروز!

خروج نقدینگی از بورس ادامه دارد/رییس سازمان بورس در کلاب هاوس

بورس در رویای سبز شدن و نشانه های مبهم توافق با آمریکا

 

در بنرهایی تصاویر وزیر اقتصاد و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس دیده می‌شود که جملاتی در زمینه «صعودی شدن دوباره بورس» و «توزیع ثروت» از طریق عرضه سهام گفته بودند. مال‌باختگان بورس از سال گذشته و پس از سرمایه‌گذاری در این بازار با توصیه مسوولان سقوط شاخص‌ها دارایی و سرمایه خود را از دست دادند. آن‌ها در ماه‌های پایانی سال گذشته هم تجمع‌های اعتراضی در مقابل سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار کردند.

پس از تشدید اعتراضات در دی‌ماه حسن قالیباف اصل با انتشار نامه‌ای خطاب به وزیر اقتصاد ضمن انتقاد از «فراهم نشدن شرایط اعلامی» و «اقدامات سیاسی» از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار کناره‌گیری کرده بود.

در حالی که بازار سهام در جریان معاملات فروردین ۱۴۰۰ روند نزولی سال گذشته را ادامه داده و بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با توجه به شرایط موجود در بازار روند نزولی و افزایش عرضه در بسیاری از نمادها ادامه دارد.

بازار سرمایه در جریان هفته گذشته با یک روند نزولی همراه بود و تنها یک روز با صعود شاخص همراه بود. افزایش حجم عرضه در تعداد زیادی از نمادها ادامه دارد؛ اما با توجه به برخی از اخبار همچون تزریق نفدینگی صندوق‌ها به بازار، برخی از نمادهای شاخص‌ساز تحرکات مثبتی داشتند.

خبر تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری، در روز سه‌شنبه شاخص را مثبت کرد و از حجم عرضه در نمادهای شاخص‌ساز کم کرد. تعداد زیادی از نمادهای همچنان در صف فروش قفل بودند و نقدشوندگی آن‌ها تقریبا صفر است.

همچنین بورس در شرایط بلاتکلیفی قرار دارد و قیمت دلار، لایحه بودجه و بحث مذاکرات هنوز معادلات مجهول اقتصاد ایران است. از طرفی انتخابات ۱۴۰۰ نیز در راه است و این موضوع نیز می‌تواند بورس را در شرایط معلق نگه دارد مدتی قبل اما خبر تزریق ۹ هزار میلیارد تومان به بازار سهام به گوش رسید و روند بورس تغییر کرد. با این حال بسیاری از کارشناسان عقیده دارند بورس برای متعادل شدن به پول بیشتری نیاز دارد.

همچنین ایران در سال گذشته(99) روزگار متفاوتی را پشت سر گذاشت و روند حوادث به گونه‌ای غیرقابل‌پیش‌بینی پیش رفت؛ ویروس کرونا که البته تمام دنیا را تحت تأثیر قرار داد، زندگی ایرانیان را هم با دشواری‌های فراوان روبه‌رو کرد، اما هجوم مردم به سمت بورس و راه‌یافتن اصطلاحات بازار سرمایه به زندگی روزمره مردم یکی از پدیده‌های سال ۹۹ در جامعه ایران بوده‌ است؛ در حالی که از ماه‌ها پیش ورق برگشت و نه‌تنها سودهای حاصل‌شده که حتی سرمایه مردم هم از بین رفت./

https://www.asianews.ir/u/2bj
اخبار مرتبط
بازار سرمایه تا کنون در معاملات سال جدید روند نزولی سال گذشته را ادامه داده و بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با توجه به شرایط موجود در بازار روند نزولی و افزایش عرضه در بسیاری از نمادها ادامه دارد.
با ادامه دور جدید اعتراضات معیشتی و صنفی در کشور بازنشستگان تامین اجتماعی و مال‌باختگان بازار بورس ایران در تهران و شهرهای دیگر کشور دست به تجمع زده و بر شرکت نکردن در انتخابات تاکید کردند.
گروهی از سهامداران حقیقی در اعتراض به ریزش بازار بورس و زیان‌های وارده به آنها مقابل ساختمان بورس اوراق بهادار تهران تجمع کردند و شعار «عزا، عزاست امروز» سر دادند.
بازار سهام در حالت نزولی قرار گرفته و به اخبار و حواشی مذاکرات در وین واکنش خاصی نشان نمی‌دهد و روند منفی شاخص و افزایش صف‌های فروش ادامه دارد.
امروز بورس تحت تاثیر نشست وین قرار دارد و تحولات امروز بازار سهام به اخبار دیپلماتیک بستگی دارد.
فضای سرمایه گذاری در بازار سهام اگر چه با تردید و ابهام روبه‌روست که همچنان بورس بازان در یک وضعیت خوش بینانه، منتظر محرک های قوی از جمله مذاکرات برجامی هستند؛ در حالی که اگر دولت به وعده‌هایش برای حجم تامین مالی از طریق فروش سهام شرکت‌های دولتی عمل کند احتمالا سال آینده یک سال رویایی از نظر عرضه‌های اولیه در بورس خواهد بود
رییس سازمان بورس گفت: مرحله دوم واریز سود سهام عدالت تا قبل از ماه رمضان انجام خواهد شد.
دهکده جهانی قصد دارد تا به ۵۰۰ نفر، به صورت رایگان، آموزش مهارتی، به همراه گواهینامه دانشگاه بین المللی «نورث وست» ارائه نماید.
در پایان معاملات امروز بورس سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان حدود دو درصد رشد کرد و بین نمادهای پرتراکنش قرار گرفت. همچنین با تاثیر هزار و ۲۵۵واحدی سومین نماد تاثیرگذار بر رشد شاخص شناخته شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید