صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۲
کد خبر: 4175
گزارشگر: 213
۲۱۱۷
۰
۱
۸
اظهارات دبیر کانون بازنشستگان از «دومین مرحله همسان سازی»

تشریح آخرین وضعیت «متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان»

تشریح آخرین وضعیت «متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان»
دبیر کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: دومین مرحله متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در حالی اجرا شد که هنوز منابع مورد نیاز و مصوب مجلس برای مرحله اول متناسب‌سازی نیز به این سازمان واگذار نشده است.

دبیر کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: دومین مرحله متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در حالی اجرا شد که هنوز منابع مورد نیاز و مصوب مجلس برای مرحله اول متناسب‌سازی نیز به این سازمان واگذار نشده است.

محمد اسدی با تأکید بر لزوم اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی برای تقویت بنیه مالی سازمان تأمین اجتماعی گفت: باید مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی برای واگذاری ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام شرکت های دولتی به تأمین اجتماعی اجرا شود تا این سازمان بتواند به پشتوانه منابع مالی قابل اتکا علاوه بر اجرای متناسب سازی، خدمات مطلوب و مورد نیاز جامعه تحت پوشش را ارائه دهد.

----------------------------------------------------------------------------

بیشتر بخوانید:

اجرای افزایش حقوق و احکام متناسب سازی بازنشستگان در سومین هفته فروردین 1400

افزایش مستمری در فروردین باشد؛ نه ماه دوم و سوم سال؛ نه علی الحساب!

انتقاد گسترده به احکام بازنشستگان و برقرار ماندن تبعیض ها/بیمه شدگان تامین اجتماعی به «اعتراضی خشمگینانه» دست می زنند

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

وی ادامه داد: پس از پیگیری‌های صورت گرفته توسط مدیرعامل و تیم مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی مبایعه نامه مربوط به واگذاری سهام شرکت های دولتی به ارزش ۳۲ هزار میلیارد تومان در اجرای مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی به سازمان تأمین اجتماعی تحویل شده و انتظار می رود فرآیند واگذاری هرچه سریعتر تکمیل شود و در گام بعد نیز به دنبال دریافت منابع ۸۹ هزار میلیارد تومانی مروبط به بودجه سال جاری هستیم.


رییس کانون بازنشستگان استان قزوین تحقق مطالبات بازنشستگان و بهبود وضعیت معیشت آنها را تنها از طریق بهبود و ارتقاء مداوم خدمات سازمان تأمین اجتماعی امکان پذیر دانست و گفت: این سازمان در سال جاری ماهیانه بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه دارد و برای ایفای تعهدات خود علاوه بر دریافت به موقع حق بیمه که مهمترین منبع مالی تأمین اجتماعی است، باید مطالبات از دولت را نیز با سازوکاری دقیق و موثر دریافت کند.

اسدی همچنین اظهار امیدواری کرد: منابع مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان بهتر و سریعتر از منابع مرحله اول به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود و دولت به زودی سازوکار موثری را برای ایفای تعهدات خود در قبال بیمه شدگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی ایجاد کند.

وی ادامه داد: تکلیف قانونی دولت در سال جاری پرداخت ۸۹ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی است و بهتر است پرداخت ها از ابتدای سال شروع شود تا بازنشستگان نسبت به ایفای تعهد دولت در قبال این سازمان دلگرم و خوش‌بین شوند.

قرار بود سازمان تامین اجتماعی از روز جمعه بیستم فروردین ماه پرداخت مستمری‌ها و متناسب‌سازی مرحله دوم را اجرایی کند که همزمان با این پرداخت‌ها و مطرح شدن اشکالاتی در پرداختی‌ها به سایر سطوح، با دستور مدیرعامل این سازمان، این اقدام به منظور بازبینی موضوع و اطمینان از صحت محاسبات به تعویق افتاد.

مرحله اول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مرداد سال ۹۹ اجرایی و حقوق ماهانه مستمری‌بگیران این سازمان از ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت. مرحله دوم این متناسب‌سازی نیز در پرداخت حقوق فروردین ماه این جمعیت لحاظ خواهد شد.

 به گفته مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، براساس این متناسب‌سازی، بازنشستگان با ٣٠ سال سابقه از فروردین ١۴٠٠، ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۴میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. بازنشستگان با بیش از ٣٠ سال سابقه نیز باتوجه به سنوات بیش از این مبلغ و بازنشستگان کمتر از ٣٠ سال سابقه هم کمتر از این میزان را (باتوجه به سنوات) دریافت خواهند کرد.

در این راستا همچنین ۲۸ اسفندماه ۹۹ مبلغ یک ‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به‌صورت علی‌الحساب به حساب بازنشستگان واریز شد.

این در حالی است که روز گذشته(29 فروردین 1400)بازنشستگان تامین اجتماعی در چند شهرستان از جمله تهران و اصفهان مقابل سازمان و ادارات تامین اجتماعی تجمع کردند.

معترضان خواستار اجرای صحیح و دقیق مواد ۱۱۱ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی هستند تا مستمری‌هایشان متناسب با میزان تورم افزایش یابد.

ایلنا نوشت: بازنشستگان همچنین خواهان مشخص شدن میزان افزایش مستمری ناشی از متناسب‌سازی در سال ۱۴۰۰ و اعلام فرمول اجرای آن هستند. به گفته آن‌ها، سازمان تامین اجتماعی در اجرای مرحله دوم متناسب سازی، سهم هر یک از بازنشستگان را در فیش‌های آن‌ها مشخص نکرده است و رقمی کلی را به همه پرداخت می‌کند.

معترضان همچنین خواهان حضور نمایندگان بازنشستگان در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و مشارکت برابر در تصمیم گیری‌های مدیریتی هستند
و می‌گویند از آنجا که رئیس سازمان برنامه و بودجه در هیات امنای سازمان کرسی دارد، می‌تواند بر تصمیم‌های مرتبط با سازمان تاثیر بگذارد./

https://www.asianews.ir/u/2bo
اخبار مرتبط
بر اساس تصاویر منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی، بازنشستگان روز یکشنبه ۲۹ فروردین‌ماه با پیگیری تجمع‌های هفتگی مقابل ساختمان‌های اداره تامین اجتماعی در تهران و شهرهای مختلف مانند اصفهان، کرج و اهواز شعارهایی از جمله «حق ما رو پس بدین» و «گرانی، تورم، بلای جان مردم» سر دادند.
رئیس کانون عالی بازنشستگان گفت: سازمان از دولت طلبی سنگینی دارد و اگر دولت مطالبات سازمان را درست و حسابی پرداخت کند، سازمان هم می‌تواند به تعهدات خودش و راجع به مجموعه‌ی بازنشستگان اقدام‌های لازم را انجام دهد. با این حال احکام متناسب‌سازی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی دائمی است.
با ادامه دور جدید اعتراضات معیشتی و صنفی در کشور بازنشستگان تامین اجتماعی و مال‌باختگان بازار بورس ایران در تهران و شهرهای دیگر کشور دست به تجمع زده و بر شرکت نکردن در انتخابات تاکید کردند.
برخی از بازنشستگان در مرحله جدید اجرای همسان‌سازی، مبلغ کمتری از رقم پیش‌بینی شده را دریافت کردند؛ پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این مشکل، فقط برای تعدادی از بازنشستگان تامین اجتماعی به علت مشکلات فنی سامانه رخ داده و در اردیبهشت ماه قرار است ما به التفاوت حقوق آن‌ها پرداخت شود.
بازنشستگان کارگری با برشماری تخلفات صورت گرفته، خواستار اصلاح سریع احکام شدند و اعتراض آنان مبنی بر این است که تبعیض بین بازنشستگان همکار و غیرهمکار و تبعیض میان بازنشستگان کارگری و بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری. تمام وعده‌های پیشین بی‌نتیجه مانده است و در عمل محقق نشده است.
در هفته آینده سه واریزی برای گروه‌های مختلف مردم انجام می‌شود که شامل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، مرحله دوم سود سهام عدالت و یارانه ماه رمضان است؛ اگرچه هنوز واریز یارانه رمضان قطعی نیست.
امروز 15 فرودرین جمعی از بازنشستگان کارگری در استان‌های مختلف کشور از جمله تهران، البرز، مرکزی و لرستان با حضور مقابل ادارات تامین اجتماعی و سر دادن شعار «ما دیگه رای نمی دیم، حمایتی ندیدیم» خواستار توجه به مطالبات و خواسته‌های خود شدند؛ این بازنشستگان می‌گویند مستمری چهار میلیون تومانی کافی نیست، آنهم وقتی که خط فقر ده میلیون تومان است و با افزایش ۳۹ درصدی پایه مستمری‌ها، حق این قشر ادا نمی‌شود.
علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران درباره آخرین اخبار از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: هفته اول بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، احکام متناسب سازی صادر خواهد شد و با اجرای مرحله دوم متناسب سازی و افزایش سالیانه (۳۹ درصد) تبعیض موجود میان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با کشوری و لشکری رفع خواهد شد.
جمعی از بازنشستگان کارگری با اشاره به اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواستار تعیین تکلیف مستمری‌ها قبل از بیستم فروردین شدند و اعلام کردند: نباید افزایش مستمری‌ها به ماه دوم یا سوم سال بکشد و بازنشستگان مثل هر سال مدتها در انتظار بمانند تا تکلیف مستمری‌ها مشخص شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید