صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۵
کد خبر: 4177
گزارشگر: 213
۱۵۳۲
۰
۰
۹
اظهارات سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تزریق واکسن

آیا «واکسیناسیون کرونا در ایران» مانند دیگر کشورها «رایگان» خواهد ماند؟

آیا «واکسیناسیون کرونا در ایران» مانند دیگر کشورها «رایگان» خواهد ماند؟
علیرضا رییسی، ‌سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا که پیشتر از امکان پرداخت پول برای دریافت «زودتر» واکسن‌های وارداتی خبر داده بود، اعلام کرد واکسیناسیون برای همه گروه‌ها «رایگان» انجام خواهد شد؛ این در حالی است که او یکشنبه در ارتباط با واکسیناسیون اعلام کرده بود کسانی که نمی‌خواهند منتظر نوبت خود برای تزریق بمانند، می‌توانند با پرداخت هزینه زودتر واکسن را دریافت کنند.

سخنگوی ستاد کرونا: واکسیناسیون برای همه گروه‌ها رایگان خواهد بود

علیرضا رییسی، ‌سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا که پیشتر از امکان پرداخت پول برای دریافت «زودتر» واکسن‌های وارداتی خبر داده بود، اعلام کرد واکسیناسیون برای همه گروه‌ها «رایگان» انجام خواهد شد.

رییسی روز دوشنبه ۳۰ فروردین‌ماه اشاره کرد براساس سند ملی واکسیناسیون، «تمام گروه‌های کشور براساس اولویت‌بندی‌ها و به صورت رایگان واکسن کرونا دریافت خواهند کرد.»

------------------------------------------------

بیشتر بخوانید:

حمله به واکسن فایزر توسط برخی رسانه ها همزمان با ساخت واکسن ایرانی کرونا !

دچار شدن برخی از ایرانی ها به «عوارض شدید» واکسن روسی اسپوتنیک
شکست برنامه واکسیناسیون کرونا در ایران/عدم وجود «واکسن فایزر» یک خلاء مهم در هر کشور است
----------------------------------------------------------------------------------------------------
این در حالی است که او یکشنبه در ارتباط با واکسیناسیون اعلام کرده بود کسانی که نمی‌خواهند منتظر نوبت خود برای تزریق بمانند، می‌توانند با «پرداخت هزینه» زودتر واکسن را دریافت کنند.

همزمان با او سخنگوی جمعیت هلال احمر هم اعلام کرده بود که اقدام به واردات واکسن خارجی خواهد کرد، اما این واکسن‌ها رایگان نخواهد بود. سخنان این دو مقام در گزارش روزنامه دولتی همشهری با عنوان احتمال پولی شدن واکسن بازتاب یافت.

اما پس از سخنان سخنگوی ستاد کرونا‌ کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، پولی شدن واکسیناسیون را رد کرد و گفت:‌ «هر واکسن مجازی که وارد کشور شود، توسط وزارت بهداشت خریداری شده و به صورت رایگان به مردم تزریق خواهد شد.»

ستاد کرونا در ایران نیز همزمان با هشدار بدتر شدن بحران در کشور اعلام کرد کسانی که پول پرداخت کنند، می‌توانند «زودتر» از نوبت واکسن کرونا را دریافت کنند؛ در حالی که میزان بستری و فوت در استان‌هایی از جمله گیلان، قزوین، خوزستان، البرز و لرستان نگران‌کننده و رو به افزایش بوده و از متوسط کشوری بالاتر است.

علیرضا رییسی،‌ سخنگوی ستاد کرونا، امروز گفت: «هنوز به اوج و قله پیک چهارم کرونا در ایران نرسیده‌ایم. حالاحالاها از وضعیت قرمز خارج نمی‌شویم.» او پیش‌بینی کرد در این موج کرونا تعداد بستری بیماران از ۴۳ هزار مورد فعلی به ۶۰ هزار نفر برسد.

این روزها مسابقه برای دسترسی بیشتر به واکسن ویروس کرونا در همه کشورها سرعت گرفته است. از همین رو کشورهای مختلفی با هم در رقابت هستند تا واکسنی علیه ویروس کرونا را به بازار عرضه کنند و واکسیناسیون در اغلب کشورهای دنیای به صورت رایگان انجام می شود./

https://www.asianews.ir/u/2bx
اخبار مرتبط
ستاد کرونا در ایران همزمان با هشدار بدتر شدن بحران در کشور اعلام کرد کسانی که پول پرداخت کنند، می‌توانند «زودتر» از نوبت واکسن کرونا را دریافت کنند؛ در حالی که میزان بستری و فوت در استان‌هایی از جمله گیلان، قزوین، خوزستان، البرز و لرستان نگران‌کننده و رو به افزایش بوده و از متوسط کشوری بالاتر است.
دبیرکل خانه پرستار ایران می‌گوید وزیر بهداشت «مسئول مرگ» هفت پرستاری است که به تازگی در ایران جان باخته‌اند و دریافت‌کنندگان واکسن‌های وارداتی کرونا در کشور «خودی ناخودی» شده‌اند.
آخرین وضعیت شهرستان‌ها در اپلیکیشن ماسک قرار گرفت و بر این اساس ۴۲ شهرستان شامل ۷ مرکز استان شامل تهران، کرج، اصفهان، شیراز، ایلام، شهرکرد و زنجان از ۱۶ فروردین امروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند؛ اوج گیری موج چهارم کرونا در ایران در حالی است که سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران از بارگیری و ارسال اولین محموله واکسن کرونا توسط برنامه کوواکس به ایران خبر داد.
وزارت بهداشت با اشاره به «خلف وعده‌» جهانی در تهیه واکسن کرونا از جمله توسط کشورهای روسیه و هند، شکست در اجرای برنامه ملی واکسیناسیون تا پایان سال ۱۳۹۹ را رسما تایید کرد؛ این در حالی است که منتقدان و کارشناسان سازمان بهداشت جهانی چندی پیش تاکید کردند که عدم وجود واکسن فایزر در این میان یک خلاء مهم به شمار می‌رود.
باتوجه به مرگ و میرهای ناشی از این ویروس، امیدهای بسیاری به ساخت واکسن آن بود؛ اما مدت زیادی به طول نینجامید و گفته شد ساخت واکسن و توزیع آن حداقل به یک سال زمان نیاز دارد؛ حال آن که بعد از یک سال بسیاری از کشورها آغاز به واکسیناسیون عمومی کرده‌اند و حتی در برخی از کشورهای همسایه ایران نیز واکسیناسیون گسترده کرونا آغاز شده است؛ در ایران واکسیناسیون گسترده کرونا به طور رسمی آغاز نشده است، خبرهایی از خرید و فروش واکسن در بازار سیاه آن هم با قیمت‌هایی بسیار بالا و نجومی به گوش می رسد.
سخنگوی دبیرخانه امور اقتصادی سوییس گفت: مقامات سوییسی (در خصوص کانال مالی سوییس) به طور منظم در تماس با وزارت خزانه داری آمریکا هستند و شرکت هایی که تامین کننده اقلام غذایی، تجهیزات کشاورزی، دارو وتجهیزات پزشکی برای ایران هستند واجد شرایط برای مشارکت در این کانال محسوب می شوند.
سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، اعلام کرد که ویروس جهش یافته که در بریتانیا شناسایی شده، در ایران پخش شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
سازمان غذا و داروی ایران اعلام کرده است که عرضه واکسن کرونا از هر نوعی رایگان خواهد بود و فقط از طریق شبکه بهداشت و درمان توزیع می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید