صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۰:۴۰
کد خبر: 4186
گزارشگر: 213
۱۱۰۹
۰
۰
۸
سخنگوی امور خارجه آمریکا: راه درازی برای توافق در پیش است

نتیجه «مذاکرات وین»/آمریکا گفت هیچ امتیاز یک‌جانبه‌ای به ایران نخواهد داد

نتیجه «مذاکرات وین»/آمریکا گفت هیچ امتیاز یک‌جانبه‌ای به ایران نخواهد داد
سخنگوی امور خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده موضع بسیار روشنی دارد؛ تحریم‌ها لغو نخواهد شد، مگر ایران کاملا به تعهدات برجامی‌اش برگردد. تا آن زمان آمریکا امتیازی نخواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه‌شنبه خود مذاکرات جاری در وین میان ایران و پنج کشور امضا کننده برجام را مثبت خواند، اما گفت راهی که در پیش است بسیار درازتر از راهی است که پشت سر گذاشته شده است.

ند پرایس در نشست خبر خود تاکید کرد که ایالات متحده در مذاکرات غیرمستقیم خود با جمهوری اسلامی ایران، هیچ امتیاز یک‌جانبه‌ای نخواهد داد. او گفت تا وقتی ایران تعهد کامل خود را به برجام از سرنگیرد، تحریم‌های ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی لغو نخواهد شد.

-------------------------------------------------

بیشتر بخوانید:

سناتور جمهوری خواه گفت در صورت بازگشت به برجام کنگره آن را لغو می کند

مایک پمپئو از طرح «اقدام فشار حداکثری» رونمایی خواهد کرد/هشدار جمهوری‌خواهان آمریکا و مقام‌ های امنیتی اسرائیل در بازگشت «جو بایدن» به برجام

وزیر خارجه آمریکا گفت پول های بلوکه ایران آزاد نمی شود

-----------------------------------------------------------------------------------------------

پرایس با اشاره به این که هم ایران و هم آمریکا تمایل به احیای برجام را ابراز کرده‌اند گفت: «مذاکرات بسیار جدی و مثبت بوده‌اند. پیشرفتهایی به دست آمده، اما راه درازتری در پیش است.» او در عین حال افزود که مذاکرات جاری خالی از مشکل نیست، چون به صورت غیر‌مستقیم انجام می‌شود.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، راب مالی، نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور ایران، که نظارت بر مذاکرات را بر عهده دارد، تا چهارشنبه برای بررسی وضعیت به واشنگتن بازخواهد گشت.

ایندیپندنت مدعی شد که پرایس تاکید کرد: «آمریکا موضع بسیار روشنی دارد: تحریم‌ها لغو نخواهد شد، مگر ایران کاملا به تعهدات برجامی‌اش برگردد. تا آن زمان آمریکا امتیازی نخواهد داد.»

او در پاسخ به پرسشی در باره کارزار فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ علیه ایران گفت که این سیاست در عمل نه تنها موثر نبود، بلکه نتیجه عکس داد.

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مکررا گفته است که در صورت رسیدن به توافق، فعالیت‌های هسته‌ای ایران زیر سختگیرانه‌ترین نظارت‌ها قرار خواهد گرفت، و بعد از آن، با همکاری متحدان ایالات متحده از جمله در منطقه، مسائل دیگری از جمله برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران و دخالت‌های منطقه‌ای مورد بحث قرار خواهد گرفت.
وزیر خارجه آمریکا گفت که گزارش‌ها درباره آزادسازی پول‌های ایران در کشورهای مختلف «صحیح نیست.»

این در حالی است که آنتونی بلینکن نیز تاکید کرده است، تا زمانی‌ که ایران به اجرای تعهدات خود در برجام بازنگردد، هیچ یک از تحریم‌های علیه این کشور کاهش نخواهد یافت.

همچنین کمیته پژوهش جمهوری‌خواهان به تازگی ادعا کرده است با همراهی مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا، طرح «اقدام فشار حداکثری» علیه ایران را رونمایی خواهد کرد که هدف از آن گسترش تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از بازگشت آمریکا به برجام خواهد بود./

https://www.asianews.ir/u/2cb
اخبار مرتبط
با ادامه مذاکره غیرمستقیم ایران و آمریکا در وین، وزیر خارجه اسرائیل، از قدرت‌های جهانی خواست اطمینان حاصل کنند که ایران در آینده قادر به تولید سلاح هسته‌ای نخواهد بود.
در حالی که کمیته پژوهش جمهوری‌خواهان از ارائه طرحی برای سخت‌تر کردن لغو تحریم‌های ایران و جلوگیری از بازگشت ایالات متحده به برجام خبر داده‌، بیش از دو هزار مقام امنیتی و نظامی سابق اسرائیل نیز در نامه‌ای به جو بایدن نسبت به پیامدهای بازگشت واشینگتن به توافق هسته‌ای هشدار دادند.
نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره قیمت طلا و سکه در بازار امروز گفت: باتوجه به ثبات نرخ ارز، رشد ارزش اونس جهانی قیمت طلا و سکه را چندان تحت تاثیر قرار نداد اما با ادامه این روند احتمال افزایش قیمت‌ها وجود دارد و در صورتی که اتفاق سیاسی خاصی نیفتد احتمال رکود بازار وجود دارد.
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، ضمن استقبال از حضور ایران در مذاکرات در وین، پایتخت اتریش برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام، گفت که هنوز برای قضاوت درباره این مذاکرات زود است و اقدام ایران به غنی‌سازی ۶۰ درصدی خلاف توافق است.
دفتر ریاست جمهوری فرانسه در واکنش به تصمیم ایران برای غنی‌سازی ۶۰ درصدی اعلام کرد در حال هماهنگ کردن پاسخی به این اقدام ایران است.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشور در نشست اعضای برجام می‌گوید جمهوری اسلامی ایران آزادسازی یک میلیارد دلار از دارایی‌های خود در قبال توقف غنی‌سازی ۲۰ درصدی را رد کرد.
مذاکرات هسته‌ای بین ایران و اعضای باقی‌مانده برجام امروز عصر به وقت تهران با مشارکت نماینده آمریکا در وین آغاز شد و هدف از این مذاکرات که با میانجی‌گری اتحادیه اروپا انجام می‌شود، بازگرداند ایران و آمریکا به تعهدات برجامی خود عنوان شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید