صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۱
کد خبر: 4188
گزارشگر: 213
۱۲۶۲
۰
۰
۴
اظهارات رئیس اتاق بازرگانی تهران درباره واکسن کرونای کارگران

دریافت «واکسن کرونای کارگران» چقدر زمان می برد؟

دریافت «واکسن کرونای کارگران» چقدر زمان می برد؟
رئیس اتاق بازرگانی تهران در توئیتر اعلام کرده واردات واکسن انجام شده و میان کارگران صنعتی توزیع می‌شود؛مساله اینجاست که این کار چقدر به طول می‌انجامد و آیا واقعاً این واکسن‌ها رایگان میان کارگران توزیع خواهد شد؟

رئیس اتاق بازرگانی در توئیتر اعلام کرده واردات واکسن انجام شده و میان کارگران صنعتی توزیع می‌شود.

مساله ادامه تولید کارگران در کارگاه‌های سراسر کشور زمانی که کرونا و خطر آن بیداد می‌کند، یک چالش اساسی است. چطور کارگران سر کار بروند و پای خطوط تولید بایستند وقتی خطر تا این اندازه جدی است؟

--------------------------

بیشتر بخوانید:

کارگران به دلیل ترس از بیکاری ابتلا به کرونا را انکار می کنند

پرداخت بیمه بیکاری به کارگران آسیب دیده از کرونا

کرونا و بیکاری/ کارگران چشم انتظار بیمه و معیشت

------------------------------------------------------------------------------------------------------
در این راستا ایلنا نوشت: در همین زمینه روز گذشته، رئیس اتاق بازرگانی تهران در نشستی مطبوعاتی از واردات واکسن فقط برای کارگران خبر داد. مسعود خوانساری اعلام کرد بخش خصوصی قرارداد خرید و واردات ۶ میلیون دوز واکسن را منعقد کرده است. او بعد از این نشست در رشته توئیت‌هایی این مساله را مجدداً تاکید کرد و اعلام داشت قرار است واکسن برای کارگران وارد شود.

مساله اینجاست که این کار چقدر به طول می‌انجامد و آیا واقعاً این واکسن‌ها رایگان میان کارگران توزیع خواهد شد؟

واکسن کارگران

 

 

در حالی که گسترش کرونا در کشور زندگی تمام آحاد جامعه را تحت تاثیر قرار داده و در این میان برخی از اقشار آسیب بیشتری دیده‌اند؛ کارگران جزو همین گروه‌ هستند. بنابر گزارش ها برخی از کارگران استان ها مانند لرستان به دلیل ترس از بیکار شدن، ابتلای خود به کرونا را پنهان می‌کنند. آنها از مرخصی استعلاجی صرف نظر می‌کنند و به کار ادامه می‌دهند. اگرچه کارگران پروژه‌ای استان لرستان ۳ درصد حق بیمه بیکاریی خودشان را پرداخت می‌کنند ولی با پایان پروژه از دریافت مقرری بیمه بیکاری محروم هستند./

https://www.asianews.ir/u/2ck
اخبار مرتبط
وقتی روند جهانی عرضه و تقاضای واکسن کرونا، نامتعادل است، خطر انحراف و رانت و سوءاستفاده وجود دارد.
رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی گفت: با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت، ۳ شرکت خصوصی تاکنون برای واردات واکسن کرونا مجوز گرفته‌اند؛ در حالی که شرط بخش خصوصی برای توزیع واکسن بین کارگاه‌های تولیدی این است که کارفرما هزینه تزریق واکسن تک تک کارگران را تقبل کنند و در این خصوص از کارگران ریالی دریافت نشود.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه اصحاب رسانه‌وخبرنگاران در گروه مشاغل حساس و در اولویت سوم دریافت واکسن کرونا هستند، گفت: اگر این دور را تمام کنیم به مشاغل حساسی همچون خلبانان، اصحاب رسانه، زندانیان و غیره خواهیم رسید.
علیرضا رییسی، ‌سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا که پیشتر از امکان پرداخت پول برای دریافت «زودتر» واکسن‌های وارداتی خبر داده بود، اعلام کرد واکسیناسیون برای همه گروه‌ها «رایگان» انجام خواهد شد؛ این در حالی است که او یکشنبه در ارتباط با واکسیناسیون اعلام کرده بود کسانی که نمی‌خواهند منتظر نوبت خود برای تزریق بمانند، می‌توانند با پرداخت هزینه زودتر واکسن را دریافت کنند.
ستاد کرونا در ایران همزمان با هشدار بدتر شدن بحران در کشور اعلام کرد کسانی که پول پرداخت کنند، می‌توانند «زودتر» از نوبت واکسن کرونا را دریافت کنند؛ در حالی که میزان بستری و فوت در استان‌هایی از جمله گیلان، قزوین، خوزستان، البرز و لرستان نگران‌کننده و رو به افزایش بوده و از متوسط کشوری بالاتر است.
با گذشت بیش از ده ماه از شیوع کرونا در کشور، نه تنها مستمری یا مقرری فراگیر به همه شهروندان پرداخت نمی‌شود بلکه مستمری بیمه بیکاری که بخش اصلی حقوق قانونی کارگران طبق قانون اساسی، قانون کار و نظام تامین اجتماعی است، هنوز به‌طور مناسب، به موقع و به میزان کافی پرداخت نمی‌شود.
بسیاری از کارگران استان لرستان تن به قراردادهای کاری چندماهه می‌دهند؛ درحالی‌که ماهیت شغلی آنها مستمر است و کارگران لرستانی با گسترش کرونا شرایط بدی را تجربه می‌کنند؛ اگرچه تمام کارگران استان لرستان از آثار گسترش کرونا در امان نبوده‌اند ولی آسیب‌پذیری کارگران ساختمانی نسبت به صنوف دیگر بیشتر بوده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید