صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۳
کد خبر: 4196
گزارشگر: 213
۲۳۶۰
۰
۰
۱۰
با مهدی کریمی تفرشی؛ مدیرعامل صنایع غذایی «گلها»

«گلها» و نیم‌ قرن صنعت غذا

«گلها» و نیم‌ قرن صنعت غذا
اکنون بیش از ۵۰ سال از تاسیس کارخانه‌ «صنایع غذایی گلها» می‌گذرد...به بهانه‌ حضور مستمر این مجموعه در این سال ها با دکتر مهدی کریمی تفرشی، رئیس هیات مدیره مجتمع صنایع غذایی گلها گفت و گویی انجام داده ایم.

اکنون بیش از ۵۰ سال از تاسیس کارخانه‌ی محصولات غذایی گلها می‌گذرد و به بهانه‌ی حضور مستمر این شرکت در همه‌ی این سالها گفت‌گویی داشتیم با آقای دکتر مهدی کریمی تفرشی، رئیس هیات مدیره مجتمع صنایع غذایی گلها که در پی می‌آید:

در مورد سوابق و فعالیت شرکت کمی برایمان توضیح بدید؟

صنایع غذایی گلها با بیش از 50 سال حضور پرافتخار در صنعت غذای ایران و کسب انواع افتخارات، جوایز و گواهینامه های ملی و بین المللی و دارا بودن متنوع ترین سبد غذایی از دیرباز تا امروز میهمان بی بدیل سفرهای مردم شریف ایران بوده است و افتخار ما اینست که کودکان دیروز، مادران و پدران امروز و آینده سازان این مملکت و تمامی نسل های میهن عزیزمان با گلها رشد کرده اند و طعم آشنای آن را به خاطر می سپارند و بی تردید تا روزی که این مردم وفادار خاطرات شیرین خود را با عطر و طعم محصولات گلها رقم می زنند و همراه وفادار گلها هستند، صنایع غذایی گلها همچنان بر قله های افتخار می درخشد.

----------------------------------------

بیشتر بخوانید:

برند قدمت یونسکو در سفره های ایرانی

هدایت امپراتوری های جهان با ادویه!

نبود نقدینگی و رکود حاکم؛ مشکل اصلی صنعت شیرینی و شکلات ایران

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

صنایع غذایی گلها امروز با داشتن بیش از 300 نوع محصول دارای بالاترین تنوع محصول در سبد غذایی خانوار است و بیشترین گواهینامه های ملی و بین المللی و جوایز و افتخارات را در کشور کسب کرده است. همچنین این مجموعه یک اشتغال آفرینی بزرگ چند هزار نفره در سطح کشور ایجاد کرده است.

صنایع غذایی گلها


افتخارات و دستاوردهای گلها را هم برای مخاطبان و مشتریانش برشمارید...

صنایع غذایی گلها از جمله برندهایی است که دارای بالاترین گواهینامه ها و افتخارات ملی و بین المللی است. این مجموعه در چندین سال متوالی واحد نمونه استاندارد بوده است. همچنین افتخار این را داشته که در سال های متوالی عنوان برند محبوب مصرف کنندگان را کسب کند که حاکی از اعتماد مشتریان و مصرف کنندگان فهیم گلها بوده است. اولین دارنده نشان استاندارد نمک طعام در ایران است. از اولین برندهایی هستیم که گواهی ثبت بین المللی تایید و نظارت بر غذا و دارو را از FDA آمریکا دریافت کردیم.
دریافت نشان عالی اهتمام به کیفیت و تندیس طلایی و گواهینامه پنج ستاره کیفیت از انجمن کیفیت ایران، نشان زرین ایزو، گواهینامه ستاره طلایی ارتقاء کیفیت از اروپا، گواهینامه بین المللی تضمین کیفیت و سلامت محصولات غذایی، نشان زرین پرمصرف ترین محصولات غذایی و عنوان R&D برتر کشوری از جمله افتخارات برند گلهاست.
ضمن اینکه برند گلها تمامی ایزوها و استانداردهای بین المللی مدیریت کیفیت مرتبط را دریافت کرده است.

امروز افتخار ما اینست که ۳۵ نفر پرسنل را به چند هزار نفر و ۲۵ قلم جنس را به ۳۰۰ نوع ارتقاء داده ایم. در سراسر ایران نمایندگی پخش داریم و حتی اگر به دور افتاده ترین نقاط ایران هم سر بزنید می توانید تعدادی از محصولات گلها را در آنجا ببینید.

 

«گلها» چه کالا و خدماتی در بازار ارائه می دهد و چه جایگاهی در بازار دارد؟

صنایع غذایی گلها یکی از کاملترین و پر تنوع ترین سبد محصولات غذایی خانوار را در کشور دارد. بیش از 300 نوع محصول از انواع ادویه جات و چاشنی ها گرفته تا انواع حبوبات، غلات، آردها، غذاهای نیمه آماده، پودر کیک و ژله ، قهوه، کاکائو، کا فی میکس و کنسروها در سبد غذایی گلها وجود دارد. صنایع غذایی گلها از جمله برندهایی است که کاملترین سبد انواع آردها را به عنوان یکی از لیدرهای این صنعت ارائه می دهد که آردهای فاقد گلوتن از جمله محصولاتی است که در جهت توسعه محصولات سلامت محور و خدمت به بیماران سلیاکی در سبدغذایی محصولات گلها همواره مورد استقبال مصرف کنندگان عزیز بوده است. همجنین خلوص بالای ادویه جات و چاشنی های گلها از جمله ویژگی هایی است که همواره اعتماد مصرف کنندگان را جلب کرده است. صنایع غذایی گلها با رصد کردن مداورم نظرات، نیازها و خواست مشتریان همواره می کوشد تا مطابق سلیقه و ذائقه این مشتریان عزیز عمل کند و همچون همیشه علیرغم تمامی مشکلات و چالش های موجود، مشکلات اقتصادی و بالا رفتن هزینه های تولید، حفظ کیفیت و تامین نیازهای مردم و سلامت آنها در راس اولویت ها و برنامه های این مجموعه است./


روزنامه آسیا
https://www.asianews.ir/u/2cH
اخبار مرتبط
با توجه به شرایط کنونی اقتصادی و رکود در برخی از صنایع، تأمین مالی یا نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی به یکی از مهمترین دغدغه‌های کشور تبدیل شده است؛ در حالی که مشکلات مربوط به تحریم و تاثیرات آن در بخش تولید ، تجارت و مشکلات ارزی، باعث شده است نیاز بنگاهها به تزریق نقدینگی، بیش از پیش شود و راهکارهای مختلفی نیز برای تامین مالی آن صورت گیرد.
تغذیه در ماه رمضان از اهمیت زیادی برخوردار است و روش صحیح تغذیه در ماه رمضان یکی از موارد مهمی است که لازم است مورد توجه قرار گیرد تا از عوارض جسمی و یا عصبی جلوگیری شود؛ در حالی که همزمانی ماه رمضان با اپیدمی ویروس کرونا رعایت برخی نکات مهم تغذیه‌ای برای حفظ و ارتقای سلامت اعضای خانواده و پیشگیری از بیماری را دوچندان کرده است.
به بهانه‌ی اهدای گواهی «قدمت یونسکو» به صنایع غذایی «گلها» با مهدی کریمی تفرشی، مدیر عامل این مجموعه مهدی کریمی تفرشی و گویی انجام داده ایم. وی از جوانان کارآفرین کشورمان است که تاکنون نشان شوالیه اروپا در صنعت غذای ایران، سفیر حسن نیت بحران قرن، دارنده جایزه نوبل مدیریت از اروپا، عنوان مدیر برتر از نمایندگی سازمان ملل و ... را در کارنامه خود دارد.
با توجه به نوسان‌های ارزی و محدودیت‌های بین‌المللی، واردات محصولات مشابه خارجی و مواد اولیه با محدودیت‌هایی روبه‌رو شده است و شرایط فعلی فرصت مناسبی برای توسعه صنایع داخلی است.
آرزو می کنیم سالی که پیش رو داریم سال رهایی جهان از بحران همه گیر ویروس کرونا و رشد و شکوفایی اقتصادی باشد و برای عبور از آسیب های این بحران جهانی همه باید دست در دست هم دهیم و با امید و همتی مضاعف روزهای روشن کشورمان را رقم بزنیم.
محصولات نهایی در صنایع غذایی ایران نسبت به محصولات دیگر کشورها رقابتی است اما برای تعیین تراز جهانی شاخص‌هایی مانند بروز بودن فناوری تولید و نوع ماشین‌آلات نیز تاثیرگذارند؛ در حالی که در ایران محصولات صنایع غذایی به دلیل قدیمی بودن فناوری و ماشین‌آلات در تراز واقعی خود تعریف نشده‌اند که باید برای رسیدن به آن نقطه ماشین‌آلات و فناوری تولید را روزآمد کرد.
در اثر شوک کرونا، مشاغل غیررسمی، بخش خدمات و بنگاه‌های کوچک بیشتر آسیب دیدند. 65درصد اشتغال‌زایی مربوط به بنگاه های کوچک است. بنابراین 65 درصد اشتغال ما در معرض آسیب است، زیرا بنگاه‌ها بسیار آسیب‌پذیرند؛ بالای 81 درصد هم در برخی شهرهای ایران مشاغل غیررسمی دارند؛ از سوی دیگر هر میزانی که بانک مرکزی یا مرکز آمار به عنوان رقم تورم اعلام می‌کند باید همان میزان به اضافه مبلغی دیگر به رقم دستمزد کارگری اضافه شود تا اوضاع معیشتی کارگران دچار بحران نشود.
بالا و پایین کردن غیرکارشناسی شده تعرفه ها به صادرات کشور ضربه مهلکی وارد می کند؛ در حالی که دولت باید تصمیمات اساسی را در حوزه های مختلف اقتصاد با مشورت و نظرخواهی بخش خصوصی و در نظرگرفتن مشکلات عدیده آنها اتخاذ کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید