صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۲:۵۴
کد خبر: 4198
گزارشگر: 213
۷۲۲
۰
۰
۱۵
بانک مرکزی درباره تسهیلات بانکی مطرح کرد

جزییات «افزایش میزان تسهیلات» بانک ها

جزییات «افزایش میزان تسهیلات» بانک ها
میزان سپرده‌ها و تسهیلات بانکی تا پایان دی ماه سال گذشته نسبت به سال قبل معادل ۴۳.۷ و ۴۸.۱ درصد افزایش یافته است.

میزان سپرده‌ها و تسهیلات بانکی تا پایان دی ماه سال گذشته نسبت به سال قبل معادل ۴۳.۷ و ۴۸.۱ درصد افزایش یافته است.

 براساس گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان دی ماه سال گذشته، مانده کل سپرده‌ها به رقم ۳۶۱۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل ۴۳.۷ و ۳۳.۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین، بالاترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۱۹۴۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۸۸۰۰ میلیارد تومان است.علاوه براین، مانده کل تسهیلات در این زمان ۲۶۲۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل ۴۸.۱ و ۳۵.۸

درصد افزایش داشته است.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

طرح تحریم کامل بانک های ایران امروز اعمال می شود

پای بانک بر گلوی مردم!/بانک ها با درخواست سود مرکب، تولید را تملک و تعطیل کرده‌اند

جزییات چگونگی «صدور کارت اعتباری سهام عدالت» در همه بانک ها
قطع کامل اقتصاد ایران از جهان و تحریم بیش از 12 بانک
----------------------------------------------------------------------------------------------------
 طبق این گزارش بیش‌ترین مبلغ تسهیلات نیز مربوط به استان تهران با مانده ۱۶۷۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۸۹۰۰ میلیارد تومان است. نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۸۰.۸ درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل، به ترتیب ۲.۲ و ۱.۴ واحد درصد افزایش را نشان می‌دهد که نسبت مذکور در استان تهران ۹۴.۸ درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۳.۵ درصد است.

در این گزارش، یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بیان شده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری استان تهران انجام می‌شود./


https://www.asianews.ir/u/2cO
اخبار مرتبط
به گفته رئیس شورای رقابت، قیمت جدید خودروهای تولیدی بر اساس «تورم ۱۴ درصدی زمستان به اضافه تورم بخشی که از سوی بانک مرکزی» اعلام خواهد شد، افزایش نرخ خواهند گرفت.
دسته چک‌هایی که از امروز(۱۳۹۹.۱۰.۲۰) به مشتریان تحویل داده می‌شود، دارای تاریخ اعتبار هستند؛ به این معنی که اشخاص تا تاریخ معینی مجاز هستند که از دسته‌چک خود استفاده کرده و چک صادر کنند؛ چک های جدید از ابتدای سال 1400 باید در سامانه صیاد ثبت و تایید شود و در گزارش زیر به پرسش‌های احتمالی شما درباره اهم تغییرات قانون و چگونگی ثبت، تایید و انتقال چک در سامانه صیاد پاسخ داده شده است.
آمار بانک مرکزی درباره چک‌های برگشتی در بهمن ماه سال گذشته نشان می‌دهد که در این ماه ۶۹۷ هزار فقره چک برگشت خورده که از نظر تعداد و مبلغ نسبت به دی ماه به ترتیب ۲.۷ و ۸.۸ درصد افزایش داشته است.
همزمان که با بازگشایی بانک ها در سال جدید، اجرای قانون جدید چک و صدور دسته چک های جدید آغاز شده است؛ رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر ابهام در قانون جدید چک، چندی پیش خواستار عدم اجرای آن شد و تاکید کرد زیرساخت‌های لازم برای اجرای قانون جدید چک فراهم نیست.
رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوییس اظهار داشت: همه شرکت‌ها با نقدینگی بالایی مواجه هستند که نمی‌دانند باید با آن چه کنند، مدام با بانک مرکزی در مراوده هستند که بتوانند سود خود را از کشور خارج کنند.
عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی ایران، از توافق تهران با دولت سئول درباره «نحوه جابجایی و مصرف» بخشی از منابع ارزی مسدودشده بانک مرکزی ایران در کره جنوبی «به مقاصد مورد نظر» خبر داد.
رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد: بانک مرکزی، به منظور ایجاد تسهیل در پرداخت‌های الکترونیکی، به زودی، از پروژه استفاده از موبایل برای انجام تراکنش‌های خرید در فروشگاه‌ها‌ و لذا حذف تدریجی استفاده از فیزیک کارت خرید را رونمایی می‌کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید