صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۷
کد خبر: 4202
گزارشگر: 213
۱۸۱۰
۰
۰
۱۱
سی‌ان‌بی‌سی از افزایش سرمایه گذاران عمده در اتریوم خبر داد

نهنگ های «اتریوم» رکورد زدند/افول محبوبیت «بیت کوین»؟!

نهنگ های «اتریوم» رکورد زدند/افول محبوبیت «بیت کوین»؟!
به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، با تردید نسبت به روند بلندمدت بیت کوین، شمار سرمایه گذاران عمده در اتریوم افزایش قابل توجهی داشته است تا جایی که اکنون تعداد نهنگ های اتریوم که ۱۰ هزار عدد اتریوم یا بیشتر از این رمزارز در اختیار دارند، به رکورد تاریخی تازه ای رسیده است.

در روزهای اخیر فعالیت نهنگ‌های اتریوم از بیت کوین پیشی گرفته است.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، با تردید نسبت به روند بلندمدت بیت کوین، شمار سرمایه گذاران عمده در اتریوم افزایش قابل توجهی داشته است تا جایی که اکنون تعداد نهنگ های اتریوم که ۱۰ هزار عدد اتریوم یا بیشتر از این رمزارز در اختیار دارند، به رکورد تاریخی تازه ای رسیده است. استفان ایزاک- مدیر موسسه الوین کپیتال- گفت: پایان بیت کوین اجتناب ناپذیر است. نگرانی های محیط زیستی و قانون گذاری های دولتی سرنوشت حتمی بیت کوین را رقم می زنند. نمی دانم چگونه و چه طور، اما پایان بیت کوین رقم خواهد خورد.

در ادامه روند ورود بانک های مرکزی مختلف جهان به عرصه ارزهای دیجیتالی، بانک مرکزی انگلیس که دومین بانک مرکزی قدیمی جهان نیز محسوب می شود اعلام کرد به دنبال راه انداز شکل جدیدی از پول دیجیتالی خواهد بود که توسط خانوارها و کسب و کارهای انگلیسی مورد استفاده قرار گیرد اما این ارزها قرار نیست جای وجه نقد را بگیرند بلکه در کنار آن ها استفاده خواهند شد.

---------------------------------

بیشتر بخوانید:

بازار «رمزارزها» و تهدید وزارت خرانه داری آمریکا؟

بیت کوین از ۳۰ هزار دلار فراتر رفت

«تسلا» و جهش 10 درصدی بیت‌کوین/ارز دیجیتال ۴۵ هزار دلار شد

ایلان ماسک؛ دومین ثروتمند جهان؟

ایلان ماسک؛ دومین ثروتمند جهان؟

------------------------------------------------------------------------------------------

رابرت کاپلان- مدیر دفتر منطقه ای بانک مرکزی آمریکا در دالاس- در جمع دانشجویان دانشگاه تگزاس ای اند ام با اعتراف به تبدیل شدن بیت کوین به عنوان ابزاری برای حفظ ارزش گفت: هنوز راه زیادی در پیش دارد. به طور واضح ارزش بیت کوین در این سال ها افزایش پیدا کرده است اما برای آن که به عنوان یک پول شناخته شود نیاز دارد تا با تعدیلات بیشتر، خود را با واقعیت های بازار پول سازگار کند.

به گزارش آسیانیوز، به نقل از ایسنا مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۰۷۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۱۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۵ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت کوین

قیمت: ۵۵ هزار و ۶۰۴.۵۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۰۹ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۴۲۷.۴۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۹۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۹۵ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۵۷۵.۳۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۲۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۹۸ درصد کاهش

۴- ریپل

قیمت: ۱.۳۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۰.۸۲ درصد کاهش

۵- تتر

قیمت: ۰.۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۶- دوج کوین

قیمت: ۰.۳۰۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۴.۴۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴۴.۶۸ درصد افزایش

۷- کاردانو

قیمت: ۱.۲۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۶۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۲۶ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۳۵.۵۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۴۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۲۱ درصد کاهش

۹- یونی سواپ

قیمت: ۳۵.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۷.۱۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۷۶ درصد افزایش

۱۰- لایت کوین

قیمت: ۲۷۰.۷۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۶ درصد افزایش

این در حالی است که کارشناسان عقیده دارند فعلا بزرگ‌ترین ریسک بازار رمزارزها تهدید و یا تحریم رمزارزها از سوی وزارت خزانه داری آمریکا است. اما چقدر احتمال دارد این اتفاق رخ دهد؟

یکی از دلایل ریزش بیت‌کوین از محدوده ۶۴ هزار دلار پخش شدن شایعه‌ای بود مبنی بر اینکه وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار است با ارز دیجیتال مقابله کند اما به نظر می‌رسد این موضوع فقط در حد یک شایعه بود.

حسین شیبانی، کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی عقیده دارد اگر شایعات در مورد تهدیدات نهادهای آمریکایی درست باشد و این نهاد بخواهد این تهدیدها را عملی کند بازار کریپتو دچار هیجان منفی می‌شود و می‌تواند باعث جو منفی در این بازار شود. اما از طرفی اخبار خوب هم برای رمزارزها کم نیست و این بازار نوپا هر روز در حال گسترش خود در ابعاد جدید است.

چند وقت پیش کوین‌بیس بزرگ‌ترین شرکت خرید و فروش ارزهای دیجیتال که درآمدش از کارمزد فروش این ارزها است در بازار نزدک (بورس نیویورک) عرضه شد. روزنامه نیویورک‌تایمز اعلام کرد که اشتراک خود را با ارزهای دیجیتال نیز در اختیار مردم قرار می‌دهد. شرکت تسلا نیز اعلام کرده است که خودروهای خود را با ارزهای دیجیتال می‌فروشد./

https://www.asianews.ir/u/2d2
اخبار مرتبط
بازار سرمایه تا کنون در معاملات سال جدید روند نزولی سال گذشته را ادامه داده و بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با توجه به شرایط موجود در بازار روند نزولی و افزایش عرضه در بسیاری از نمادها ادامه دارد.
پس از چند سال تلاطم، بهای بیت‌کوین در ماه‌های اخیر در حد چشمگیری افزایش یافته و از حمایت موسسات مالی مهم و معتبر برخوردار شده است؛ در حالی که شرکت تسلا اعلام کرد حدود ۱.۵ میلیارد دلار در ارز مجازی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است.
آیا سوزانده شدن مازوت ضرر دارد یا خیر ؟ دلیل استفاده از مازوت چیست ؟ آیا استفاده از مازوت به تحریم ربط دارد یا خیر ؟ آیا در تهران مازوت سوزانده می شود یا خیر ؟ آیا بر مرگ و میر کرونا اثر دارید یا خیر ؟ کلکسیون اظهارات متعددی که در این خصوص از طرف مسئولین بیان شده است بررسی کردم تا پاسخ این سوالات را بیابم . مرور این اظهارات متناقضات نشان می دهد که مازوت نه فقط جان مردم را می گیرد بلکه اعتماد و امید را هم به آتش می کشاند.
محمود واعظی، رییس دفتر حسن روحانی، گزارش‌ها درباره استخراج بیت کوین توسط دولت را رد کرد و از دستور روحانی به وزارت اطلاعات برای برخورد «محکم» با استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال خبر داد؛ این در حالی است که مقامات دولت و نیروی انتظامی نیز پیش از این از کشف هزاران دستگاه استخراج ارز دیجیتال خبر داده‌اند.
مسوولان می‌گویند به دلیل مصرف بالای برق و گاز خانگی و تجاری ناچار به قطع برق در برخی مناطق شده‌اند و برخی از کارشناسان و روزنامه‌نگاران اما قطعی برق را مرتبط با تولید بیت کوین توسط چینی‌ها در ایران می‌دانند.
قیمت بیت کوین رکورد جدیدی ثبت کرد و به ۳۴ هزار و ۸۰۰ دلار رسید. آخرین افزایش ناگهانی بیت‌کوین کمتر از سه هفته پیش، در ۱۶ دسامبر اتفاق افتاد که قیمت آن تا ۲۰ هزار دلار بالا رفته بود.
ارزش ارز دیجیتال بیت کوین روز شنبه با افزایش خرید و فروش سرمایه گذاران به بیش از ۳۰ هزار دلار رسید. این در حالی است که برخی منابع افزایش قیمت بیت کوین را در روز شنبه تا ۳۳ هزار و ۹۹ دلار عنوان کرده‌اند.
طبق آخرین عملکرد نمادهای در سبد سهام عدالت، ارزش سبد سهام عدالت 500 هزار تومانی به 13.1 میلیون تومان رسیده است ولی فروش سهام عدالت مدتی است که متوقف شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید