صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۱:۳۷
کد خبر: 4207
گزارشگر: 213
۲۷۶۹۰
۵
۷
۲۶
فیش های جدید حقوق برای بازنشستگان تامین اجتماعی تنظیم می شود

«متناسب سازی» قطعی حقوق بازنشستگان در «اردیبهشت« از زبان نماینده مجلس

«متناسب سازی» قطعی حقوق بازنشستگان در «اردیبهشت« از زبان نماینده مجلس
نماینده مجلس گفت: کارگران بازنشسته تامین اجتماعی خواستار همسان سازی و متناسب سازی حقوق هستند که با پی گیری های انجام شده و طبق برنامه ششم در سال ۹۵ سازمان تامین اجتماعی مکلف شده است متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته را انجام دهد و همچنین دولت هم موظف شده است تا بدهی های خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

حسینعلی حاجی دلیگانی اظهار داشت: کارگران بازنشسته تامین اجتماعی خواستار همسان سازی و متناسب سازی حقوق هستند که با پی گیری های انجام شده و طبق برنامه ششم در سال ۹۵ سازمان تامین اجتماعی مکلف شده است متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته را انجام دهد و همچنین دولت هم موظف شده است تا بدهی های خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

وی گفت:: بر اساس همین ماده در سال گذشته با پیگیری نماینده های مجلس ۴۰هزار میلیارد تومان از بدهی های تامین اجتماعی در قالب واگذاری سهام به سازمان تامین اجتماعی داده شد و در سال جاری هم ۸۹ هزار میلیارد تومان هم به همین روش انجام می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مرداد ماه سال گذشته هم سازمان تامین اجتماعی با منابع تخصیص یافته دولتی متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته را آغاز کرد اما متاسفانه کامل انجام نشد و همین موضوع زمینه اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی را فراهم کرد.

-------------------------------------------------

بیشتر بخوانید:

واریز «ادامه همسان سازی بازنشستگان» در اردیبهشت ماه

انتقاد گسترده به احکام بازنشستگان و برقرار ماندن تبعیض ها/بیمه شدگان تامین اجتماعی به «اعتراضی خشمگینانه» دست می زنند

افزایش مستمری در فروردین باشد؛ نه ماه دوم و سوم سال؛ نه علی الحساب!

واریز دو نوبت افزایش حقوق بازنشستگان/آیا همسان سازی به پایه حقوق اضافه می شود؟

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

وی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی در فروردین ماه هم افزایش حقوق بازنشستگان را در دستورکار قرار داد که متناسب نبود و با اعتراض بازنشستگان همراه شد.


حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه گویا سازمان تامین اجتماعی همسان سازی حقوق در سال جاری را با تشکل ها و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی هماهنگ کرده است، به باشگاه خبرنگاران گفت: با ارسال نامه به رئیس جمهور و پیگیری برخی دیگر از نمایندگان مجلس فیش حقوقی که در ۲۰ فروردین ماه بر سامانه قرار گرفته شد، حذف و قرار شد تا دهم اردیبهشت ماه فیش های جدید کارگران بازنشسته منتشر شود.

وی افزود: انتظار ما از سازمان تامین اجتماعی این است که با پیگیری های انجام شده و تخصیص منابع مالی متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته به درستی انجام شود.

این در حالی است که برخی از بازنشستگان در مرحله جدید اجرای همسان‌سازی، مبلغ کمتری از رقم پیش‌بینی شده را دریافت کردند. پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این مشکل، فقط برای تعدادی از بازنشستگان تامین اجتماعی به علت مشکلات فنی سامانه رخ داده و در اردیبهشت ماه قرار است ما به التفاوت حقوق آن‌ها پرداخت شود.

مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان در آخرین روز‌های اسفندماه با واریز مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به صورت علی الحساب به حساب سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفراز بازنشستگان اجرا شد.

رئیس سازمان برنامه بودجه سال گذشته پس از اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در سال ۱۴۰۰ هم باز رقم‌هایی در جهت همسان سازی حقوق‌های این افراد اضافه خواهیم کرد.

همچنین بازنشستگان کارگری با برشماری تخلفات صورت گرفته، خواستار اصلاح سریع احکام شدند و اعتراض آنان مبنی بر این است که تبعیض بین بازنشستگان همکار و غیرهمکار و تبعیض میان بازنشستگان کارگری و بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری. تمام وعده‌های پیشین بی‌نتیجه مانده است و در عمل محقق نشده است. بازنشستگان کارگری با برشماری تخلفات صورت گرفته، خواستار اصلاح سریع احکام شدند.

به گزارش آسیانیوز به نقل از ایلنا، بعد از صدور احکام در بیستم فروردین، بازنشستگان کارگری از احکام صادره انتقادات بسیار کردند. گروهی از بازنشستگان تخلفات رخ داده در صدور احکام را اینگونه برشمردند:

محاسبه حقوق با پایه ۹۸

حذف مبلغ متناسب سازی مردادماه۹۹

محاسبه نکردن حقوق از کار افتادگان و بازماندگان برابر ماده ۱۱۱قانون تامین اجتماعی

به حساب نیاوردن علی‌الحساب یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اسفندماه۹۹

عدم ترمیم متناسب‌سازی سال۱۳۹۹ و اضافه نکردن مبلغ علی‌الحساب در پایه مستمری۹۹

حذف مبلغ اضافه شده اسفندماه به حقوق مشاغل سخت و زیان‌آور که حتی از دیوان عدالت هم رای دارند

افزایش مزایای سالانه به عنوان متناسب‌سازی و از محل بودجه متناسبسازی

متناسب‌سازی مرحله دوم در احکام ۱۴۰۰ انجام نشده است.

عدم افزایش حق سنوات هر ساله


آنها می‌گویند: همچنان تبعیض برقرار است؛ تبعیض بین بازنشستگان همکار و غیرهمکار و تبعیض میان بازنشستگان کارگری و بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری. تمام وعده‌های پیشین بی‌نتیجه مانده است و در عمل محقق نشده است.

به گزارش آسیانیوز، بازنشستگان در انتظار اصلاح احکام هستند؛ می‌توان گفت اعتماد بازنشستگان به مذاکره و توافق با دولتی‌ها، فقط به مویی بند است و مدیران سازمان اگر اصلاح احکام را عادلانه و مطلوب، با مبنا قرار دادن مستمری اسفندماه و اجرای دور دوم متناسب‌سازی به سرانجام برسانند، این فرصت را دارند که از پاره شدن این موی باریک جلوگیری کنند!

ماه‌ها انتظار، ممارست و تجمعاتِ بسیار، بازهم بی‌نتیجه ماند و بازنشستگان کارگری علیرغم این حجم از مطالبه‌گری نتوانستند به حق و حقوق ابتدایی خود دست پیدا کنند. شعار اصلی سازمان در ماه پایانی سال ۹۹ و در روزهای ابتدایی فرودین این بود: می‌خواهیم تبعیض میان بازنشستگان صندوق‌های مختلف را به صفر برسانیم یعنی یک بازنشسته کارگری هرماه دقیقاً به اندازه یک بازنشسته هم‌ردیف کشوری دستمزد بگیرد. اما با صدور احکام حقوقی در اولین ساعات صبحگاهِ بیستم فروردین، امیدواری اندک بازنشستگان به تمامی نقش بر آب شد.

یک بازنشسته کارگری در این رابطه می‌گوید: «گویا بازهم در باغ سبز به ما نشان داده بودند؛ چه شد متناسب‌سازی دور دوم؟ چه رشد رفع کامل تبعیض؟ آیا بازهم باید دست به اعتراض بزنیم و ما‌ه‌های متوالی در هول و ولا بمانیم تا چند صد هزار تومان حقوق قانونی خود را دریافت کنیم؟!»/

https://www.asianews.ir/u/2dg
اخبار مرتبط
دبیر کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: دومین مرحله متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در حالی اجرا شد که هنوز منابع مورد نیاز و مصوب مجلس برای مرحله اول متناسب‌سازی نیز به این سازمان واگذار نشده است.
بر اساس تصاویر منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی، بازنشستگان روز یکشنبه ۲۹ فروردین‌ماه با پیگیری تجمع‌های هفتگی مقابل ساختمان‌های اداره تامین اجتماعی در تهران و شهرهای مختلف مانند اصفهان، کرج و اهواز شعارهایی از جمله «حق ما رو پس بدین» و «گرانی، تورم، بلای جان مردم» سر دادند.
رئیس کانون عالی بازنشستگان گفت: سازمان از دولت طلبی سنگینی دارد و اگر دولت مطالبات سازمان را درست و حسابی پرداخت کند، سازمان هم می‌تواند به تعهدات خودش و راجع به مجموعه‌ی بازنشستگان اقدام‌های لازم را انجام دهد. با این حال احکام متناسب‌سازی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی دائمی است.
با ادامه دور جدید اعتراضات معیشتی و صنفی در کشور بازنشستگان تامین اجتماعی و مال‌باختگان بازار بورس ایران در تهران و شهرهای دیگر کشور دست به تجمع زده و بر شرکت نکردن در انتخابات تاکید کردند.
برخی از بازنشستگان در مرحله جدید اجرای همسان‌سازی، مبلغ کمتری از رقم پیش‌بینی شده را دریافت کردند؛ پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این مشکل، فقط برای تعدادی از بازنشستگان تامین اجتماعی به علت مشکلات فنی سامانه رخ داده و در اردیبهشت ماه قرار است ما به التفاوت حقوق آن‌ها پرداخت شود.
بازنشستگان کارگری با برشماری تخلفات صورت گرفته، خواستار اصلاح سریع احکام شدند و اعتراض آنان مبنی بر این است که تبعیض بین بازنشستگان همکار و غیرهمکار و تبعیض میان بازنشستگان کارگری و بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری. تمام وعده‌های پیشین بی‌نتیجه مانده است و در عمل محقق نشده است.
رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین‌اجتماعی گفت: در سال‌جاری اقدام بسیار ارزشمندی توسط سازمان تامین‌اجتماعی انجام شد و بسیار خوشحالیم که افزایش حقوق سالانه بازنشستگان همراه با مرحله دوم متناسب‌سازی از ابتدای سال جاری انجام می‌شود.
امروز 15 فرودرین جمعی از بازنشستگان کارگری در استان‌های مختلف کشور از جمله تهران، البرز، مرکزی و لرستان با حضور مقابل ادارات تامین اجتماعی و سر دادن شعار «ما دیگه رای نمی دیم، حمایتی ندیدیم» خواستار توجه به مطالبات و خواسته‌های خود شدند؛ این بازنشستگان می‌گویند مستمری چهار میلیون تومانی کافی نیست، آنهم وقتی که خط فقر ده میلیون تومان است و با افزایش ۳۹ درصدی پایه مستمری‌ها، حق این قشر ادا نمی‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Ali
۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
0
0

یک دستگاه کوانتومی قوی تر از یک ناوگان. برنده یک نبرد حساب اول .. مقاومت صاحب ثروت . اما آن را فاقد محاسبات قوی . برای مقابله با تکبر . آنها قوی تر از ناوگان هستند . پس چرا ایران همکاری با حساب های قدرتمند چینی برنده نیست . چین می تواند با ایران در ساخت و ساز و یا ابر رایانه های کوانتومی برای ایران همکاری کند ....دستگاه کوانتومی ...قوی تر از یک هزار زیردریایی. این را می توان از طریق کارشناسان ایرانی از پکن استفاده کرد

علی
۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
0
1

سلام، از شما مسئولین تامین اجتماعی خواهش میکنم به اعتراض بنده رسیدگی کنید تا حداقل مدیون من نشوید من با سی و پنج سال سابقه بازنشستگی که برای اون بیمه پرداخت کردم افزایش مرحله دوم من هشتصد تومن بوده که مطمئن هستم اشتباه کردید چون همکار پایین رده بنده با سابقه کمتر یک میلیون و دویست افزایش داشته پس معلوم میشه یک اشتباهی صورت گرفته و سابقه من در افزایش درست لحاظ نشده از شما مسئولین تقاضا دارم با شماره مستمری که در اختیارتون میذارم حکم بنده را بازبینی و اصلاح کنید حداقل بخاطر خدا ،میتونم اعتراضم را به مقامات اعلام کنم و تا زمانیکه اصلاح نشه نمیبخشم، و حقم به گردن شما هست ، لطفا بررسی کنید ، شماره مستمریم 1022600705 ممنونم، مادرم ناتوانم که تحت پوشش من نیز است وخانوادم دعا گویتان هستن،

امیدی فرد
۱۴۰۰/۰۲/۲۳
0
0
1

بنده مستمری بگیری هستم که سال ٩٨ میبایست برای متناسب سازی حساب بشه که درمقایسه با همکارخودم ،که با هم در یک وزارتخانه وتمام مدارک وپایه حقوق یکی است، تازه بنده ایثارگران میباشم آن همکار مبلغ ٢۶٠٠هزار تومان بیشتر حقوق وحکم اردیبهشت ماه بیشتر گرفته لطفا پیگیری کنید؟ 1042007554م

شهروند
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
0
1

♦️✍️ چرا و به چه دلیل " تجمیع کلیه صندوقهای بازنشستگی" تاکنون محقق نشده است؟ ♦️ 🔴 در نظام حقوقی ایران بدلیل کثرت تعداد صندوقهای بازنشستگی ( بیش از 30 نوع صندوق بازنشستگی) در کشور باعث ایجاد تبعیض، نا هماهنگی، فاصله طبقاتی صندوق ها نسبت به همدیگر در کشور گردیده که منجر به عوارض جانبی و ناخواسته شامل اقتصاد بهم ریخته و از هم گسسته، فساد مالی، اختلاس و .. در صندوقها شده است. 🔴📝 یکی از راهکارها این است که تمامی صندوقهای بازنشستگی ادغام و تجمیع شوند. 🔴📝 همانطوریکه در ماده 113 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 1386 صراحتا به تجمیع صندوق ها اشاره شده است. "ماده :113 - دولت مکلف است تا پایان قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تجمیع کلیه صندوقهای بازنشستگی اعم از کشوری و تأمین اجتماعی در سازمان تامین اجتماعی اقدامات قانونی لازم را به عمل آورد." اما تاکنون بدلایل نامعلوم و غیر شفاف این موضوع به طور کامل، محقق نشده است. 🔴📝 ♦♦ یکی از مطالبات مردمی اینست که آیا دولت و مجلس برنامه ای برای تجمیع کلیه صندوقهای بازنشستگی را دارد؟

علی
۱۴۰۱/۰۳/۱۹
0
0
0

37 درصد افزایش حقوق بازنشسته های کارگری چی شد . با افزایش حقوق 10 درصد ، کارگری که اسفند 1400 بازنشسته شده ، حقوقش از بازنشسته های سالهای قبل و شاغلین امسال بمراتب پایین تره . آیا این میشه عدالت یا عین ظلم؟!(مثله سوراخ قیف حقوق ما ته سوراخه و دو لبه قیف ، باز نشسته های چند سال قبل و کارگرانی هستند که هنوز بازنشسته نشده اند) . افزایش حقوق کارگران شاغل رو چرا اول نزدید ، حتما" می خوان بازنشسته ها رو اول ساکت کنید و بعد حقوق شاغلین رو 37 درصد بیشتر بزنند؟! (دست شیطان رو از پشت بستند).اگه تجمع تو خیابان نشه نتیجه نمیده.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید