صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۰
کد خبر: 4208
گزارشگر: 213
۱۴۷۰
۰
۰
۴
برگزاری مجمع شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت

تعیین سود «شرکت های سهام عدالتی»ها تا دو هفته دیگر/سهامداران در «سجام» ثبت نام کنند

تعیین سود «شرکت های سهام عدالتی»ها تا دو هفته دیگر/سهامداران در «سجام» ثبت نام کنند
آزادسازی سهام عدالت به سالگرد خود نزدیک میشود، فرایندی که اردیبهشت سال گذشته کلید خورد و به مشمولان حق انتخاب داده شد که یکی از دو روش مستقیم یا غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند و حالا شرکت، آینده اقتصادی آن و میزان سودی که هر فرد در آینده دریافت خواهد کرد، توسط سهام داران آن استان تعیین می شود.

حدود دو هفته تا برگزاری نخستین مجمع شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت باقی مانده و مشمولانی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند در این مدت باید اقدامات لازم را برای حضور در این مجامع انجام دهند.

آزادسازی سهام عدالت به سالگرد خود نزدیک میشود، فرایندی که اردیبهشت سال گذشته کلید خورد و به مشمولان حق انتخاب داده شد که یکی از دو روش مستقیم یا غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند.

-----------------------------------------

 بیشتر بخوانید:

جزییات واریز بخش دوم سود سهام عدالت/بهار 1400

جزییات دریافت کارت اعتباری سهام عدالت و اعطای تسهیلات

جزییات دریافت وام و کارت اعتباری سهام عدالت

------------------------------------------------------------------------------------------------------

بر این اساس از میان حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت، ۳۰ میلیون نفر روش غیرمستقیم را برگزیدند تا سهام دار شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت شوند.
شرکت هایی ارزش دارایی آن ها که همان ارزش دارایی مشمولان است بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بوده و سرنوشت آن ها نه تنها روی آینده مشمولان بلکه روی آینده هر استان تاثیرگذار است. چراکه سرمایه زیادی را در اختیار دارند و نحوه عملکرد شرکت ها، زیر نظر هیات مدیره میتواند سرنوشت اقتصادی و اجتماعی هر استان را تعیین کند. در این راستا قرار است اعضای هیات مدیره توسط مشمولان هر استان انتخاب شود. تا کنون نیز بیش از ۲۰۰۰ نفر کاندیدای عضویت هیات مدیره شده اند و صلاحیت عمومی و تخصصی آن ها توسط سازمان بورس درحال بررسی است.

به نقل از ایسنا، پس از اتمام بررسی ها، افراد تایید صلاحیت شده به مشمولان معرفی شده و اطلاعات آن ها در سامانه دیما در اختیار مشمولان قرار میگیرد و سهام داران در روز انتخابات باید رای موافق یا مخالف خود را درمورد افراد تایید صلاحیت شده اعلام کنند. البته برای این منظور سهام داران حتما باید در سامانه سجام به نشانی www.sejam.ir ثبت نام کنند و در روز انتخابات استان (بسته به اینکه سهام دار، مشمول شرکت کدام استان است)، به صورت الکترونیکی در مجمع حاضر شده و رای دهند.

بنابراین سرنوشت هر شرکت، آینده اقتصادی آن و میزان سودی که هر فرد در آینده دریافت خواهد کرد، توسط سهام داران آن استان تعیین می شود.

 همچنین چندی پیش مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی درمورد آخرین وضعیت واریز بخش دوم سود سهام عدالت گفت: در بازار سرمایه کسی پول ندارد که از جیب خود پرداخت کند، منتظر هستیم مابقی سود از سوی شرکت ها پرداخت و تجمیع شود تا ۵۰ درصد دوم نیز واریز شود. شرکت ها هرچه در پرداخت تاخیر داشته باشند ما هم در پرداخت سود تاخیر خواهیم داشت.

به گزارش آسیانیوز، حسین فهیمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ برای نخستین مرتبه از طریق مکانیزم های بازار سرمایه پرداخت شد، توضیح داد: درواقع سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ که قبل از عید نوروز به حساب مشمولان واریز شد، نه بر اساس هر نفر عدد معین، بلکه بر اساس میزان دارایی هر فرد در یک شرکت پرداخت شد. بنابراین پرتفوی افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند، بررسی شد که در ۳۶ شرکت چه تعداد سهم باقی مانده است. درمورد شرکت های سرمایه گذاری استانی نیز به همین صورت.

وی ادامه داد: محاسبه معکوس بود، یعنی افراد به صورت مجزا بررسی شدند که چقدر سهم دارند و اینکه چقدر سود به ان ها تعلق میگیرد. تصمیم شورای عالی بورس این بود که سود خرد نشود و تجمیع شود. برای تجمیع نیز دو ۵۰ درصد تعیین شد. مرحله نخست قبل از عید و بر اساس میزان سهمی که فرد در اختیار داشت، پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: هر فردی درمورد میزان سودی که دریافت کرده است اعتراض دارد میتواند با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرد تا متوجه شود دقیقا چه تعداد سهم دارد، چه میزان سود به فرد تعلق گرفته و سود واریزی از طریق کدام بانک پرداخت شده است.

فهیمی درمورد بخش دوم واریز سود سهام عدالت نیز توضیح داد: در بازار سرمایه کسی پول ندارد که از جیب خود پرداخت کند، منتظر هستیم مابقی سود از سوی شرکت ها پرداخت و تجمیع شود تا ۵۰ درصد دوم نیز واریز شود. شرکت ها هرچه در پرداخت تاخیر داشته باشند ما هم در پرداخت سود تاخیر خواهیم داشت./
https://www.asianews.ir/u/2di
اخبار مرتبط
چگونگی صدور کارت اعتباری سهام عدالت و کارکرد آن در ایام اخیر اعلام شده است؛ در حالی که به تازگی گفته شده تغییراتی در میزان وام و شرایط دیگر رخ داده است.
عضو شورای عالی بورس گفت: هر کدام از سهام‌داران از این پس سهامدار یک شرکت استانی خواهند شد و سود هر یک از استان‌ها و شرکت‌ها از سال آینده متفاوت خواهد بود.
دو یارانه معیشتی بنزین و نقدی از واریزی‌های اردیبهشت به شمار می آید؛ در حالی که اولین یارانه نیز در پایان هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
پرداخت وام سهام عدالت در دو بانک ملی و تجارت آغاز شده است و طبق اطلاعاتی که منتشر شده این وام با مبالغ ۷ و ۱۴ میلیون تومان پرداخت می‌شود.
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی درمورد آخرین وضعیت واریز بخش دوم سود سهام عدالت گفت: در بازار سرمایه کسی پول ندارد که از جیب خود پرداخت کند، منتظر هستیم مابقی سود از سوی شرکت ها پرداخت و تجمیع شود تا ۵۰ درصد دوم نیز واریز شود
با توجه به اینکه در راستای صدور کارت اعتباری سهام عدالت تاکنون تنها دو بانک ملی و تجارت اعلام آمادگی کرده‌اند و در حال صدور این کارت به متقاضیان هستند، معاون وزیر اقتصاد از ورود سایر بانک‌ها به ارائه کارت اعتباری سهام عدالت تا اردبیشهت سال جاری خبر داد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حساب کاربری توئیتر خود از صدور کارت اعتباری با توثیق سهام عدالت یا یارانه بدون نیاز به مراجعه به بانک خبر داد.
رئیس جمهور گفت خانوار سه نفره دارای برگ سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی، می‌تواند تا ۲۱ میلیون تومان اعتبار در قالب کارت اعتباری سهام عدالت دریافت کند.
امروز بورس تحت تاثیر نشست وین قرار دارد و تحولات امروز بازار سهام به اخبار دیپلماتیک بستگی دارد.
رییس اتحادیه تعاونی سهام عدالت کشور عنوان کرد: افرادی که تاکنون سود سهام را دریافت نکردند یا سود کامل برای آن‌ها واریز نشده تا یک هفته آینده سود خود را دریافت خواهند کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید