صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۷
کد خبر: 4219
گزارشگر: 213
۸۴۴
۰
۰
۸
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد

۱۰ درصد فولاد کشور «مفقود» شد!/اتفاقی عجیب برای صنعت فولاد ایران

۱۰ درصد فولاد کشور «مفقود» شد!/اتفاقی عجیب برای صنعت فولاد ایران
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خبر داد: در سال ۹۹ بیش از ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید شد که از این مقدار ۱۵ میلیون تن در داخل کشور مصرف و ۱۲ میلیون تن دیگر نیز صادر شد بنابراین سه میلیون تن فولاد در زنجیره مصرف و صادرت گم شده است.

عضو عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از سرنوشت نامعلوم ۳ میلیون تن فولاد در زنجیره تولید و صادرات خبر داد و گفت این رقم معادل حدود ۱۰ درصد فولاد کشور است. سیدرضا شهرستانی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خبر داد: در سال ۹۹ بیش از ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید شد که از این مقدار ۱۵ میلیون تن در داخل کشور مصرف و ۱۲ میلیون تن دیگر نیز صادر شد بنابراین سه میلیون تن فولاد در زنجیره مصرف و صادرت گم شده است.

-----------------------------------------

بیشتر بخوانید:

شرکت‌ها و افراد مرتبط با کشتی‌رانی ایران به لیست سیاه تحریم رفتند
ترامپ مدیر عامل فولاد مبارکه را هم بی نصیب نگذاشت
«فولادمبارکه» اصفهان و عزم پولادین در مسئولیت‌های اجتماعی

نهادهای ثروتمند ایران زیر ذره بین آمریکا/ تحریم تولیت آستان قدس رضوی، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و 16 نهاد ایرانی

---------------------------------------------------------------------------------------------------------


وی با اشاره به فعالیت گمرکات کشورمان در مرزهای عراق، کردستان ، ترکیه، افغانستان و پاکستان در خارج از ساعت‌کاری به تجارت‌نیوز گفت: بین آمارهای ظاهری با آمارهای واقعی سه میلیون تن اختلاف وجود دارد و این رقم ۱۰ درصد تولید فولاد کل کشور است که به نظر می‌رسد قاچاق شده است چرا که وقتی اختلاف بین قیمت داخل و خارج زیاد باشد قاچاق نیز زیاد می‌شود.

شهرستانی رشد تولید فولاد را برای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی کرد و افزود: تاکنون چین توانسته است کرونا را کنترل کند و برخلاف بسیاری از کشورهای جهان رشد مثبت اقتصادی داشته باشد. همچنین این کشور ۱۳۰ میلیون تن فولاد با کیفیت و با ارزش افزوده بالا تولید کرده است اما در بخش فولاد با کیفیت معمولی همچنان خلاء دارد و این فرصتی برای ایران جهت افزایش صادرات فولاد به چین است.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به تجارت نیوز گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال به دلیل گسترش واکسیناسیون کرونا و بهبود شرایط اقتصادی کشورهای اروپایی و آمریکایی بازارهای جهانی رونق داشته باشد و صعود قیمت‌ فولاد در پیش باشد.

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۲۶ دی‌ماه 1399 افراد و شرکت‌های جدیدی را از چین، هنگ‌کنگ، امارات تا ایران در ارتباط با نقض تحریم‌های کشتی‌رانی جمهوری اسلامی به لیست سیاه خود اضافه کرد.

‎مایک پومپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در دولت ترامپ نیز اعلام کرد این کشور هفت شرکت و دو فرد را به خاطر همکاری با شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی تحریم کرده است.

در میان افراد تحریم شده نام محمدرضا خیابانی مدرس، رئیس شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی و حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه دیده می‌شود. هر دو شرکت یاد شده قبلا توسط آمریکا تحریم شده بودند.

به گزارش سایت خزانه‌داری آمریکا، به غیر از این افراد، دو شهروند چینی و چهار نفر از هنگ‌کنگ به اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به لیست سیاه آمریکا اضافه شدند./


https://www.asianews.ir/u/2dT
اخبار مرتبط
در پایان معاملات امروز بورس سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان حدود دو درصد رشد کرد و بین نمادهای پرتراکنش قرار گرفت. همچنین با تاثیر هزار و ۲۵۵واحدی سومین نماد تاثیرگذار بر رشد شاخص شناخته شد.
شرکت فولاد مبارکه از جمله بنگاه های فعال اقتصادی به شمار می آید که با وجود اینکه هدف حملات و تحریم های آمریکا به طور مستقیم قرار گرفت، با تلاشی مضاعف، علاوه بر رفع نیاز داخلی، محصولات جدیدی را نیز در حیطه فعالیت خود تولید و همچنین به شکل مطلوبی بازارهای صادراتی را نیز حفظ و تقویت کرد.
روز گذشته شرکت فولاد مبارکه اصفهان بار دیگر در لیست تحریمهای آمریکا قرار گرفت و این بار نام مهندس حمید رضا عظیمیان، مدیرعامل مجموعه نیز به فهرست تحریم‌های فولاد اضافه شد. به خود می بالیم که توانسته ایم دشمنان این ملت و انقلاب را به زانو درآوریم تا جایی که راهی جز افزایش تحریم های ضد حقوق بشری و انسانی نداشته باشند که چه خوب شهید بهشتی آن یگانه دوران فرمود که آمریکا باید هم از ما عصبانی باشد و از این عصبانیت بمیرد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه روز جمعه در یک حرکت تکراری برای بیستمین بار صنعت فولاد کشور را نشانه گرفت و حمیدرضا عظیمیان مدیر عامل فولاد مبارکه را به لیست تحریم ها اضافه کرد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا افراد و شرکت‌های جدیدی را از چین، هنگ‌کنگ، امارات تا ایران در ارتباط با نقض تحریم‌های کشتی‌رانی جمهوری اسلامی به لیست سیاه خود اضافه کرد.
اگر دشمن از کار شما عصبانی و ناراحت بود بدانید کارتان صحیح است" (امام خمینی ره) این سخن خط‌کشِ بنیانگذار انقلاب اسلامی است که این روزها بار دیگر حقانیت یکی از بزرگ‌ترین مدیران صنعتی ایران عزیز را پس از تحریم ظالمانه آن «بازنده بزرگ» آمریکایی به اثبات رساند.
در واپسین روزهای رئیس جمهوری ترامپ به عنوان رئیس جمهور قانون گریز ایالات متحده آمریکا، در شرایطی که استیضاح ترامپ از سوی سنای آمریکا در حال بررسی است، سیاست فشار حداکثری بر کشور جمهوری اسلامی ایران، همواره از سوی دولت بی تعهد و قانون گریز آمریکا در حال اجرا و تکرار است و در اقدامی تازه، وزارت خزانه‌داری آمریکا چند نفر از خدمتگزاران این مرز و بوم را در لیست تحریم های آمریکا اضافه نموده که عنوان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در میان آنها به چشم می خورد.
شیوع ویروس کرونا در کنار اعمال تحریم‌های صورت‌گرفته سال ۹۹ را به سالی پر چالش برای تمامی‌صنایع در کشور بدل کرد که در این میان صنعت فولاد نیز از این امر بی‌نصیب نماند، اما به‌رغم تمام این مشکلات، صنعت فولاد توانست شعار رونق تولید را محقق سازد. در این میان فولاد هرمزگان نیز به‌عنوان یکی از زیر مجموعه‌های فولاد مبارکه اصفهان در شرایط کنونی کشور نه تنها شاهد رکوردهای پی‌درپی در زمینه تولید بود حتی برای تداوم این امر، طرح‌های توسعه و ظرفیت‌سازی‌های جدید را در برنامه آینده خود تبیین کرده است.
صنعت فولاد صنعتی استراتژیک است، اما جایگاه این صنعت در برنامه‌های توسعه ‏ای مغفول مانده است. مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان تاکید می‌کند که باید از فناوری‌های نوین در این صنعت استفاده شود.وی معتقد است باید با توسعه این صنعت زیرساختی، نفت را کم‌کم از حوزه مرکزی خارج و صنایعی چون فولاد را جایگزین آن کرد و درباره صنعت فولاد و جایگاه آن در دنیا و همچنین مهم‌ترین آسیب‌های وارد شده به این صنعت طی ۴ دهه گذشته و راهبردهای فولاد مبارکه به‌عنوان تامین‌کننده ۵۰درصد فولاد خاورمیانه سخن گفته است.
تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف سند چشم‌انداز نیازمند تولید و تامین مواد اولیه لازم برای تحقق این هدف‌گذاری است؛ از آنجا که در افق بلندمدت صنعت فولاد تولید مستمر و باکیفیت مواد اولیه شامل کنسانتره و گندله یکی از نقاط کلیدی و پاشنه آشیل توسعه صنعت در آینده خواهد بود، بنابراین گروه فولاد مبارکه، برای پوشش شکاف زنجیره ارزش شرکت فولاد سنگان خراسان اقدام به تدوین چشم‌انداز خویش در افق ۱۴۰۴ کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید