صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۰:۵۷
کد خبر: 4222
گزارشگر: 213
۴۶۹۶
۰
۰
۳
ستاد کرونا از عدم تعطیلی مراسم ماه رمضان در همه شهرها خبر داد

برپایی «مراسم شب قدر» حتی در «شهرهای قرمز»

برپایی «مراسم شب قدر» حتی در «شهرهای قرمز»
علیرضا رئیسی گفت: ستاد کرونا مصوب کرده که مراسم شب‌های قدر و نماز عید فطر در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل مراسم برگزار شود.

سخنگوی ستاد کرونا از مصوبه برگزاری مراسم شب‌های قدر و نماز عید فطر حتی در شهرهای نارنجی و قرمز خبر داد.

علیرضا رئیسی روز شنبه، چهارم اردیبهشت، گفت که ستاد کرونا مصوب کرده که مراسم شب‌های قدر و نماز عید فطر در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل مراسم برگزار شود.رئیسی همچنین گفت که در شهرهای نارنجی و قرمز هم این مراسم‌ها امکان برگزاری در فضای باز و حداکثر به مدت دو ساعت را خواهند داشت.

-----------------------------------

بیشتر بخوانید:

خیز شدید و «روزهای سیاه کرونا» در راه است/نظام پزشکی آمار قربانیان را 4 برابر آمار رسمی بیان می کند

کرونا و سرود بی سابقه «مرگ» در پایتخت

واردات «خصوصی» واکسن کرونا و «ظهور رانت و فساد»؟!

آیا «واکسیناسیون کرونا در ایران» مانند دیگر کشورها «رایگان» خواهد ماند؟

---------------------------------------------------------------------------

خبر موافقت ستاد کرونا با برگزاری مراسم‌های ماه رمضان در حالی اعلام می‌شود که پس از پایان تعطیلات نوروز مقامات ایران از خیز جدید کرونا در هفته‌های گذشته خبر دادند و مسئولان وزارت بهداشت، تجمعات و دورهمی‌های شهروندان را به مناسبت نوروز از جمله دلایل بحران فعلی کرونا اعلام کردند.

سخنگوی ستاد کرونا هم امروز گفت که ۳۰۱ شهر ایران در وضعیت قرمز و ۹۵ شهر در وضعیت نارنجی به سر می‌برند و ۱۸ استان روند «صعودی» و ۷ استان روند «به شدت صعودی» را تجربه می‌کنند.

رئیسی در عین حال با انتقاد از وضعیت «نامطلوب» رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفته است که با وجود محدودیت‌های ایجادشده در شهرهای قرمز و نارنجی در دو هفته گذشته میزان رعایت پروتکل‌ها به ۶۱ درصد در کشور رسیده است.

بنا بر آخرین گزارش وزرات بهداشت در روز ‌شنبه، در یک شبانه‌روز گذشته ۳۷۴ نفر دیگر جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند و بیش از ۱۸ هزار بیمار جدید شناسایی شدند.

به این ترتیب شمار جان‌باختگان کرونا در ایران به ۶۹ هزار و ۱۲۰ نفر و آمار کل مبتلایان به بیش از دو میلیون و ۳۷۷ هزار نفر رسید.

وزارت بهداشت ایران در حالی که از ارائه آمار تفکیکی خودداری می‌کند، به طور روزانه آمار مربوط به ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را در اختیار رسانه‌های قرار می‌دهد، آماری که منابع مستقل درباره درستی آن تردید دارند.

همچنین بسیاری از کارشناسان و حتی مقامات وزارت بهداشت نیز بارها درباره خیز دوباره کرونا به‌ویژه به دلیل شیوع گسترده ویروس جهش‌یافته در صورت سفرهای نوروزی هشدار دادند.

با این همه ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های ویژه‌ای برای سفرهای نوروزی اعلام نکرد و بسیاری از مقامات از جمله حسن روحانی، رئیس جمهور، تنها به توصیه به شهروندان برای ماندن در خانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صورت دید و بازدید نوروزی بسنده کردند.

در حالی که عدم ممنوعیت سفرهای نوروزی از سوی مسوولان و تعیین شروط برای مسافرت، سبب افزایش مسافرت های نوروزی شد که در این راستا استاندار تهران درباره دستورالعمل رفت و آمد به شهر‌های قرمز و نارنجی بیان کرد: دستورالعمل دیگری درباره سفر‌های ضروری توسط کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد کرونا به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است که براساس آن افراد باید دلایل خود را برای ورود و خروج از شهر‌ها را عنوان کنند تا فرمانداران شهر مبدا نسبت به دلایل ارائه شده، برگ خروج افراد را صادر کنند؛ البته به صورت محدود خواهد بود و مربوط به ایام بعد از تعطیلات خواهد بود؛ برای ایام تعطیلات هم دستورالعمل پخته‌ای در دستور کار قرار گرفته است که افراد بتوانند به صورت محدود و به منظور‌های خاص به شهر‌های قرمز و نارنجی رفت و آمد داشته باشند.

در روزهای اخیر شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران در شرایطی پس از تعطیلات نوروزی افزایش یافته که مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا به خبرگزاری میزان گفته حتی با آغاز ماه رمضان در ایران نیز «اوضاع همچنان تغییر نکرده و خیابان‌ها بسیار شلوغ هستند.»

در حالی که دولت حسن روحانی از اعمال مقررات سخت پیشگیرانه برای جلوگیری از سفرهای نوروزی خودداری کرد و پس از تعطیلات نوروز، آمارهای مربوط به کرونا به شدت افزایش یافت.

و در این حال طبق نظرسنجی ها آمار رسمی جانباختگان کرونا در روزهای آینده به بیش از 600 نفر در شبانه روز پیش بینی شده است./

https://www.asianews.ir/u/2e5
اخبار مرتبط
در حالی که در ایران مردم همچنان منتظرند تا دولت درباره خرید واکسن کرونا تصمیم بگیرد و بالاخره واکسن وارد کند، برخی از کشورها سه تا چهار برابر جمعیت خود واکسن کرونا خریده‌اند و مدت‌هاست که واکسیناسیون گسترده را آغاز کرده‌اند.
وضعیت تهران به جهت مرگ و میر در اثر ویروس کرونا بسیار حاد و بحرانی گزارش شده است و مسوولان بهشت زهرا آمار متوفیان را در 50 سال اخیر در تهران بی سابقه اعلام کردند.
رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه فراخوان تزریق واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت خواهد بود، گفت: افرادی که فاقد پرونده الکترونیک سلامت هستند می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه سلامت یا خانه بهداشت برای تشکیل پرونده خود اقدام کنند.
رئیس اتاق بازرگانی تهران در توئیتر اعلام کرده واردات واکسن انجام شده و میان کارگران صنعتی توزیع می‌شود؛مساله اینجاست که این کار چقدر به طول می‌انجامد و آیا واقعاً این واکسن‌ها رایگان میان کارگران توزیع خواهد شد؟
وقتی روند جهانی عرضه و تقاضای واکسن کرونا، نامتعادل است، خطر انحراف و رانت و سوءاستفاده وجود دارد.
رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی گفت: با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت، ۳ شرکت خصوصی تاکنون برای واردات واکسن کرونا مجوز گرفته‌اند؛ در حالی که شرط بخش خصوصی برای توزیع واکسن بین کارگاه‌های تولیدی این است که کارفرما هزینه تزریق واکسن تک تک کارگران را تقبل کنند و در این خصوص از کارگران ریالی دریافت نشود.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه اصحاب رسانه‌وخبرنگاران در گروه مشاغل حساس و در اولویت سوم دریافت واکسن کرونا هستند، گفت: اگر این دور را تمام کنیم به مشاغل حساسی همچون خلبانان، اصحاب رسانه، زندانیان و غیره خواهیم رسید.
علیرضا رییسی، ‌سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا که پیشتر از امکان پرداخت پول برای دریافت «زودتر» واکسن‌های وارداتی خبر داده بود، اعلام کرد واکسیناسیون برای همه گروه‌ها «رایگان» انجام خواهد شد؛ این در حالی است که او یکشنبه در ارتباط با واکسیناسیون اعلام کرده بود کسانی که نمی‌خواهند منتظر نوبت خود برای تزریق بمانند، می‌توانند با پرداخت هزینه زودتر واکسن را دریافت کنند.
رکودی که سینمای ایران تجربه می کند شاید در تاریخ هنر هفتم بی سابقه است و سینما اگر بخواهد کماکان به حیات خود ادامه دهد، ناگزیر است بر اساس تغییراتی که ویروس همه گیر کرونا در مختصات محصولات فرهنگی جهان ایجاد کرده، محصولات خود را ارائه کند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد سردار محمد حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، بر اثر عارضه قلبی فوت کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید