صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۲
کد خبر: 4232
گزارشگر: 213
۱۲۲۰
۰
۰
۹
نمایندگان مجلس خواستار رییس جمهور شدن رییس قوه قضا شدند

«ابراهیم رئیسی» در انتخابات شرکت کند!/حسن روحانی دچار «رخوت عملی» است

«ابراهیم رئیسی» در انتخابات شرکت کند!/حسن روحانی دچار «رخوت عملی» است
بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، خواستار نامزدی او در انتخابات پیش رو ریاست‌جمهوری شدند آنها در نامه ای نوشتند حسن روحانی دچار «ضعف بنیان‌های تئوریک، رخوت و خمودگی عملی» است و «با فرافکنی، منازعه‌گرایی، عملکرد جزیره‌ای و حاشیه‌سازی عملاً توان و سرمایه کشور را هرز می‌برد».

بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی، خواستار نامزدی او در انتخابات پیش رو ریاست‌جمهوری شدند.

در متن نامه نمایندگان امضاءکننده را منتشر کرده‌اند که در آن انتقادات زیادی علیه حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، به چشم می‌خورد.

--------------------------------

بیشتر بخوانید:

فرماندهان سپاه پاسداران رسما وارد صحنه انتخابات شدند

نظامیان کودتا نمی کنند!

رییس جمهور نظامی نه امتیاز است و نه غیر امتیاز!

🔴 آخر هفته با ایرج جمشیدی / گفت‌و‌گو با مولف کتاب «رئیس جمهور نظامی»

یک سپاهی باید رئیس‌جمهور شود

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
در این نامه گفته شده است که حسن روحانی دچار «ضعف بنیان‌های تئوریک، رخوت و خمودگی عملی» است و «با فرافکنی، منازعه‌گرایی، عملکرد جزیره‌ای و حاشیه‌سازی عملاً توان و سرمایه کشور را هرز می‌برد». این ۲۲۰ نماینده مجلس، دولت جمهوری اسلامی را متهم به «خرابی و ضعف، ناکارآمدی و بی‌برنامگی» کرده‌اند و از این‌که «نابسامانی‌های جدی» اقتصادی و معیشتی مردم، «به تعمیق نارضایتی عمومی و کاهش سرمایه اجتماعی بینجامد»، ابراز نگرانی کرده‌اند.

دولت حسن روحانی تأکید دارد که تحریم‌ها دلیل اصلی وخامت اوضاع اقتصادی است اما گروه‌های اصولگرا، عملکرد دولت او را مسئول وضعیت امروز جمهوری اسلامی می‌دانند که با نابسامانی‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف روبروست.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آینده ایران قرار است روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شود و نمایندگان یادشده در نامه خود گفته‌اند که به باور آن‌ها، ابراهیم رئیسی به خاطر «انقلابی و کارآمد بودن» گزینه مناسبی است.

ابراهیم رئیسی یکی از قدیمی‌ترین کارگزاران قضایی جمهوری اسلامی ایران است که تقریباً به صورت پیوسته در چهار دهه گذشته جزو مسئولان قضایی بوده است. در سوابق او، دادستانی تهران، ریاست سازمان بازرسی، دادستانی کل کشور و دادستانی کل دادگاه ویژه روحانیت وجود دارد. ابراهیم رئیسی در انتخابات دوازدهم ریاست‌جمهوری ایران نماینده اصلی اصول‌گرایان بود و بیش از ۱۵ میلیون رأی به دست آورد ولی در جریان رقابت‌ها، بارها دولت حسن روحانی را به انجام «تخلفات مهندسی‌شده» در انتخابات متهم و از ادبیات او انتقاد کرد.

در مقابل حسن روحانی در مناظره‌های انتخاباتی و سخنرانی‌های خود؛ آقای رئیسی را متهم کرد که از امکانات آستان قدس رضوی و دیگر نهادهای زیر نظر جمهوری اسلامی از جمله سپاه پاسداران در انتخابات استفاده کرده است.

ابن در حالی است که حضور نظامیان نیز در انتخابات 1400 محرز شده است. 

به گزارش آسیانیوز، سردار حسین دهقان، مشاور نظامی مقام معظم رهبری، اعلام کرد که برای انتخابات ریاست ‌جمهوری سال ۱۴۰۰ نامزد خواهد شد. او اولین کسی است که رسما نامزدی خود را برای این سمت اعلام می‌کند.

او در ویدئویی که روز سه‌شنبه، چهار آذر 1399، منتشر شده، گفت که به جناح‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا «حتما وابستگی ندارم». دهقان تاکید کرده که هدفش از حضور در این عرصه، شکل‌ دادن و «حکمفرما کردن عقلانیت» در فضای تصمیم‌گیری کشور و «قوی‌ و عزیز» کردن جمهوری اسلامی است.

علاوه بر دهقان، نام چهره‌هایی چون محمدباقر قالیباف، علی لاریجانی، پرویز فتاح، مهرداد بذرپاش، محسن رضایی و سعید محمد که همگی دارای سوابق نظامی و سپاهی هستند نیز در فهرست نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ به چشم می‌خورد./

https://www.asianews.ir/u/2ez
اخبار مرتبط
روح‌الله جمعه‌ای، مشاور وزیر کشور ایران، گفت به ۲۳ درصد از معترضان آبان ۹۸ «از فاصله نزدیک و به شقیقه شلیک شده بود».
ده‌ها نفر از سهام‌داران مال‌باخته بورس با تجمع مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران شعارهایی از قبیل «از بس دروغ شنیدیم، ما دیگه رای نمی‌دیم» سردادند.
حسن خمینی از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری منع شد.
فائزه هاشمی رفسنجانی و سارا فدائی دو زنی هستند که تاکنون برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رسما اعلام کاندیداتوری کرده‌اند. اما آیا موانع حضور زنان به‌عنوان رئیس جمهور برطرف شده است؟ یا بهتر است این اتفاق رخ ندهد؟
کمتر از سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، فرماندهان ارشد سابق سپاه پاسداران، در مصاحبه‌ها و دیدارهایشان، غیرمستقیم برای نامزدی خود زمینه‌سازی می‌کنند و بازار وعده و وعید گرم است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید