صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۲:۱۵
کد خبر: 4235
گزارشگر: 213
۱۱۷۱
۱
۰
۶
مصطفی تاجزاده به میدان رقابت انتخاباتی آمد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادعای «استقرار دمکراسی» کرد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادعای «استقرار دمکراسی» کرد
مصطفی تاجزاده، معاون سابق وزیر کشور و از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان به طور رسمی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ شد و در بیانیه خود ادعا کرد که در ایران دموکراسی مستقر می کند.

مصطفی تاجزاده، معاون سابق وزیر کشور، رسما نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ شد

مصطفی تاجزاده شاخص‌ترین چهره جناح اصلاح‌طلب در نظام جمهوری اسلامی است که تاکنون برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی کرده است.

یک معاون سابق وزیر کشور ایران و از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان به طور رسمی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ شد. مصطفی تاجزاده در بیانیه‌ای که به همین منظور در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، گفته که «برای تغییر و برای اصلاحات ساختاری، رویکردی و رفتاری» نامزد انتخابات شده است و اهداف خود را «استقرار دمکراسی در ایران، صلح در منطقه و تعامل با جهان» اعلام کرد.

------------------------------------

بیشتر بخوانید:

رای‌دهندگان دلسرد شده اند!

زنانی در ایران که تفاوتی با مردان ندارند!/ دو زن برای انتخابات ۱۴۰۰ اعلام حضور کردند!

به یک خانم محترم جهت شرکت در انتخابات نیازمندیم؟!

رییس جمهور نظامی نه امتیاز است و نه غیر امتیاز!

------------------------------------------------------------------------------------------
او دفاع از «حقوق محرومان، به‌ویژه کارگران و معلمان و همه‌ی حقوق‌بگیران ثابت»، «رفع تمام اشکال تبعیض از زنان»، «تنش‌زدایی و عادی‌سازی روابط با آمریکا و گسترش مناسبات با همه‌ی کشورها از چین و روسیه تا اروپا و هند»، «لغو همه تحریم‌ها»، «توانمندی نهادهای مدنی» و گردش آزاد اطلاعات و آزادی فضای مجازی» را از دیگر دلایل نامزدی خود در انتخابات امسال بر شمرده است.

تاجزاده شاخص‌ترین چهره جناح اصلاح‌طلب در نظام جمهوری اسلامی ایران است که تاکنون برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی کرده است. این جناح در ماه‌های گذشته «جبهه اصلاحات ایران» را تشکیل داد تا به‌ عنوان نهادی برای حصول اجماع میان اصلاح‌طلبان با هدف «حضور حداکثری در انتخابات خردادماه ۱۴۰۰» فعالیت کند.

هنوز مشخص نیست که آیا مصطفی تاجزاده خواهد توانست اجماع این جبهه را در مورد معرفی خود به عنوان نامزد اصلی اصلاح‌طلبان جلب کند.

از سوی دیگر، معلوم نیست او که در سال ۸۸ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت و سال‌ها زندانی بود و از سوی جریان اصولگرا فردی تندرو در جناح اصلاح‌طلب شناخته می‌شود بتواند از سد تایید شورای نگهبان بگذرد که دبیر آن آیت الله احمد جنتی است، روحانی کهنسالی که شکایت آقای تاجزاده از وی به اتهام «ابطال آرای برخی صندوق‌های رای» تهران در انتخابات مجلس ششم هنوز به جایی نرسیده است. این معاون سابق وزیر کشور در دولت محمد خاتمی در بخش دیگری از بیانیه خود گفته که «می‌آیم تا با تشکیل دولتی کارآمد، جوان و فراگیر توسعه کشور سرعت گیرد، معیشت مردم بهبود یابد و حقوق و کرامت همه ایرانیان با هر گرایشی و از هر قشر و قوم و دین و مذهبی تامین شود و امید و لبخند و نشاط، حرف اول را بزند».

 تاجزاده گفته که در این انتخابات «صدای بی‌صدایان خواهم بود».

در حالی که کمتر از دو ماه به برگزاری انتخابات باقی مانده است ولی فضای سیاسی ایران یکی از سردترین دوران انتخاباتی خود را ظرف چهار دهه گذشته سپری می‌کند. مشخص نبودن نامزدهای اصلی، شیوع گسترده کرونا، سرکوب‌های خونین دی ۹۶ و آبان ۹۸ و رقابتی و سالم نبودن انتخابات از جمله مواردی است که روی انتخابات ۲۸ خرداد امسال سایه انداخته است.

 پیشتر اعلام شد که حسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی، قرار است به نمایندگی از اصلاح‌طلبان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود ولی برادر او، یاسر خمینی، روز ۲۳ فروردین اعلام کرد مقام معظم رهبری، با این امر مخالفت کرده و حسن خمینی نیز از تصمیم خود عقب‌نشینی کرده است. برخی از چهره‌های شاخص در جناح اصلاح‌طلب، از جمله فائزه هاشمی، شرکت در انتخابات را تحریم کرده‌اند.

در حال حاضر، طیف‌های اصولگرا نامزدهای متعددی بویژه از میان نظامیان معرفی کرده‌اند و افراد مستقلی چون علی مطهری، نماینده سابق مجلس، نیز وارد صحنه انتخابات شده‌اند. سردار حسین دهقان، وزیر دفاع سابق و مشاور نظامی رهبر جمهوری اسلامی و مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردمسالاری نیز به طور رسمی برای شرکت در این دوره از انتخابات، اعلام نامزدی کرده‌اند.

همچنین سردار حسین دهقان، مشاور نظامی رهبری، اولین کسی است که سال گذشته رسما نامزدی خود را برای این سمت اعلام کرد. او در ویدئویی که روز سه‌شنبه، چهار آذر 99 منتشر شده، گفت که به جناح‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا «حتما وابستگی ندارم». دهقان تاکید کرده که هدفش از حضور در این عرصه، شکل‌ دادن و «حکمفرما کردن عقلانیت» در فضای تصمیم‌گیری کشور و «قوی‌ و عزیز» کردن جمهوری اسلامی است.

علاوه بر دهقان، نام چهره‌هایی چون محمدباقر قالیباف، علی لاریجانی، پرویز فتاح، مهرداد بذرپاش، محسن رضایی و سعید محمد که همگی دارای سوابق نظامی و سپاهی هستند نیز در فهرست نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ به چشم می‌خورد./

https://www.asianews.ir/u/2eQ
اخبار مرتبط
بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، خواستار نامزدی او در انتخابات پیش رو ریاست‌جمهوری شدند آنها در نامه ای نوشتند حسن روحانی دچار «ضعف بنیان‌های تئوریک، رخوت و خمودگی عملی» است و «با فرافکنی، منازعه‌گرایی، عملکرد جزیره‌ای و حاشیه‌سازی عملاً توان و سرمایه کشور را هرز می‌برد».
روح‌الله جمعه‌ای، مشاور وزیر کشور ایران، گفت به ۲۳ درصد از معترضان آبان ۹۸ «از فاصله نزدیک و به شقیقه شلیک شده بود».
محمد خاتمی از رد صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر توسط هیات‌های اجرایی، وابسته به دولت، انتقاد کرد و گفت که در برخی شهرها تعداد نامزدها حتی از اعضای شوراها کمتر است.
حسن خمینی از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری منع شد.
فائزه هاشمی رفسنجانی و سارا فدائی دو زنی هستند که تاکنون برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رسما اعلام کاندیداتوری کرده‌اند. اما آیا موانع حضور زنان به‌عنوان رئیس جمهور برطرف شده است؟ یا بهتر است این اتفاق رخ ندهد؟
کمتر از سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، فرماندهان ارشد سابق سپاه پاسداران، در مصاحبه‌ها و دیدارهایشان، غیرمستقیم برای نامزدی خود زمینه‌سازی می‌کنند و بازار وعده و وعید گرم است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
محبوب از تبریز
۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
0
1

با سلام سنگ بزرگ علامت نزدن است اقای تاجزاده اگر هم از سد شورای نگهبان بگذرد و ا به فرض محال با بیشترین رای هم انتخاب شود نمی تواند کاری از پیش ببرد چون کلی صحبت می کند و بر نامه ندارد ایشان فقط برای حفظ نظام و گرم کردن تنور انتخابات کاندید شده است اکثریت مردم دیگر با صندوق رای قهر کرده اند و نمونه اش در انتخابات مجلس نمایان شد من به عنوان یک فرد وقتی احساس می کنم رای من تاثریر در زندگیم ندارد برای چه شرکت کنم رای به فرد نیست رای به نظام است که من از اوضاع فعلی راضی هستم نه به انتخابات


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید