صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۱:۲۸
کد خبر: 4254
گزارشگر: 213
۳۹۲۴
۰
۰
۹
بلومبرگ ادعا کرد برای موشک های ایران بودجه تعریف شده است

پنتاگون قصد دارد «۱۸ میلیارد دلار» برای مفابله با موشک‌های ایران اختصاص دهد

پنتاگون قصد دارد «۱۸ میلیارد دلار» برای مفابله با موشک‌های ایران اختصاص دهد
خبرگزاری بلومبرگ در گزارش مدعی شد که پنتاگون برنامه‌ای ۱۸ میلیارد دلاری برای توسعه تجهیزات رهگیری جهت مقابله با موشک‌های احتمالی هسته‌ای ایران و کره شمالی در آینده را در دستور کار دارد.
خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که پنتاگون برنامه‌ای ۱۸ میلیارد دلاری برای توسعه تجهیزات رهگیری جهت مقابله با موشک‌های احتمالی هسته‌ای ایران و کره شمالی در آینده را در دستور کار دارد.

این گزارش می‌افزاید تیمی به رهبری شرکت‌های لاکهید مارتین و نورثروپ گرامن ۱۳.۱ میلیارد دلار برای فاز توسعه تجهیزات جدید رهگیری موشک‌ها دریافت خواهند کرد. انتظار می‌رود فار تولید نیز ۲.۳ میلیارد دلار و هزینه‌های طولانی‌مدت پشتیبانی این تجهیزات نیز ۲.۳ میلیارد دلار هزینه در بر داشته باشد.

البته این ارقامی است که فعلا وزارت دفاع آمریکا پیش‌بینی کرده است و بعد از تحقیقات و مذاکره با شرکت‌های تولید سامانه رهگیری موشک، جزئیات، گستره و بزرگی پروژه و به تبع آن هزینه تولید این سامانه‌ها مشخص خواهد شد.قرار است ۳۱ سامانه رهگیری از جمله ۱۰ سامانه آزمایشی از تجهیزات جدید رهگیری موشک‌ها تولید شود.

مارک رایت، سخنگوی آژانس دفاع موشکی آمریکا، به بلومبرگ گفته است در حال حاضر تمرکز پروژه روی تکنولوژی فاز توسعه است. او گفته است تولید سامانه‌های جدید رهگیری موشک‌ها تا سال ۲۰۲۸ محقق خواهد شد و انتظار نمی‌رود بیشتر از این زمان طول بکشد.

این گزارش مدعی است تجهیزات یاد شده با هدف رهگیری و انهدام موشک‌های هسته‌ای دشمنان آمریکا، از جمله ایران و کره شمالی طراحی خواهد شد. این تجهیزات قرار است در آلاسکا نصب شود و هر کدام از ۳۱ سامانه ۴۹۸ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما و حتی دولت دونالد ترامپ نیز برنامه‌ای برای تولید سامانه‌هایی مشابه تا سال ۲۰۲۳ وجود داشت، اما در اوت ۲۰۱۹ بعد از صرف ۱.۲ میلیارد دلار، این پروژه لغو شد. اما دولت جو بایدن در نظر دارد اشتباهات و شکست پروژه قبلی در سامانه‌های جدید تصحیح شود.

کره شمالی سال‌هاست که به بمب هسته‌ای دست یافته اما توانایی این کشور در سوار کردن بمب هسته‌ای به موشک‌های بالستیک در هاله‌ای از ابهام است.

ایران نیز اعلام کرده که هرگز قصد تولید بمب هسته‌ای ندارد اما طی دو دهه گذشته همواره برنامه موشکی خود را توسعه داده و برنامه هسته‌ای آن نیز مورد مناقشه بوده و تحریم‌هایی علیه جمهوری اسلامی وضع شده است./

https://www.asianews.ir/u/2g1
اخبار مرتبط
با آغاز دور جدید مذاکرات ایران و قدرت های برجامی در وین، مقامات سابق دولت ترامپ همراه با برخی سناتورهای جمهوری‌خواه درحال رایزنی و فشار همزمان برای تصویب طرح‌های ضدبرجام در کنگره آمریکا هستند و در این حال کمیته پژوهش جمهوری‌خواهان اعلام کرد با همراهی مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا، طرح «اقدام فشار حداکثری» علیه ایران را رونمایی خواهد کرد که هدف از آن گسترش تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از بازگشت آمریکا به برجام خواهد بود. .
انتشار فایل صوتی مصاحبه جنجالی محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران با واکنش تند نماینده مشهد در مجلس مواجه شده و او گفته است این مصاحبه خطوط قرمز نظام را به چالش کشیده است.
عباس عراقچی، معاون وزارت امور خارجه، ‌در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن اشاره به اختلاف نظرها میان تهران و کشورهای غربی گفت هنوز مشخص نیست توافق صورت بگیرد، اختلاف‌نظرها زیاد است.
کابینه محدود امنیتی سیاسی اسرائیل شامگاه پنجشنبه، دوم اردیبهشت، دومین نشست خود در هفته جاری را برای بررسی راه‌های مقابل این کشور در صورت احیای برجام، توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران، برگزار می‌کند.
در حالی که کمیته پژوهش جمهوری‌خواهان از ارائه طرحی برای سخت‌تر کردن لغو تحریم‌های ایران و جلوگیری از بازگشت ایالات متحده به برجام خبر داده‌، بیش از دو هزار مقام امنیتی و نظامی سابق اسرائیل نیز در نامه‌ای به جو بایدن نسبت به پیامدهای بازگشت واشینگتن به توافق هسته‌ای هشدار دادند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید