صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۲:۱۴
کد خبر: 4255
گزارشگر: 213
۱۷۳۸
۱
۰
۱۰
بنا بر گزارش برخی خبرگزاری ها

جواد ظریف می خواهد از خانواده سردار سلیمانی عذرخواهی کند‎

جواد ظریف می خواهد از خانواده سردار سلیمانی عذرخواهی کند‎
برخی خبرگزاری ها از جمله تسنیم نوشته اند جواد ظریف قصد دارد به دلیل گفته‌هایش در فایل صوتی لو رفته، از مردم ایران و خانواده سردار سلیمانی عذرخواهی کند.

خبرگزاری تسنیم: ظریف قصد دارد از مردم ایران و خانواده سلیمانی عذرخواهی کند‎

محمدجواد ظریف در فایل صوتی لو رفته انتقادات بی‌سابقه‌ای را از تسلط نظامیان بر سیاست خارجی ایران مطرح می‌کند. خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع نامعلوم نوشت که محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، قصد دارد به خاطر گفته‌های خود در فایل صوتی لو رفته به طور علنی عذرخواهی کند.

این رسانه در توئیتی نوشت که آقای ظریف به زودی اطلاعیه‌ای در واکنش به انتشار این فایل صوتی منتشر خواهد کرد.

-----------------------------------------

بیشتر بخوانید:

جواد ظریف «خط قرمز نظام» را به چالش برد
فشار جمهوری‌خواهان به «استعفای جان کری» در اننقاد به افشای گفته های جواد ظریف/«کری» سخنان «ظریف» را تکذیب کرد!
پنتاگون قصد دارد «۱۸ میلیارد دلار» برای مفابله با موشک‌های ایران اختصاص دهد

پوتین «قاتل» است؟! و آمریکا با روسیه به «جنگ سرد» بازگشت؟!
------------------------------------------------------------------------------------------------
گزارشگر تسنیم در ادامه عنوان کرد: «برخی شنید‌ه‌ها حاکی‌ست که ظریف قصد دارد در این اطلاعیه از مردم ایران و خانواده شهید سلیمانی عذرخواهی کند».

انتشار فایل صوتی گفت‌وگوی محمدجواد ظریف با یک روزنامه‌نگار نزدیک به دولت حسن روحانی، بازتاب گسترده‌ای در عرصه سیاست ایران داشته داشته و از جمله شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد با آقای ظریف شده‌اند.

محمدجواد ظریف در این گفت‌وگو انتقادات بی‌سابقه‌ای را از تسلط نظامیان بر سیاست خارجی ایران مطرح می‌کند و می‌گوید که برخی از این سیاست‌ها از جمله سیاست‌های مربوط به سوریه ناشی از «اراده روسیه» بوده است.

او گفت که حکومت ایران «میدان» یعنی عرصه فعالیت سپاه پاسداران را بر «دیپلماسی» ترجیح داده و سردار قاسم سلیمانی، فرمانده «میدان» نظام، را به وارد کردن آسیب به دیپلماسی دولت روحانی متهم کرد.

به گزارش آسیانیوز، در همین حال انتشار فایل صوتی مصاحبه جنجالی محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران با واکنش تند نماینده مشهد در مجلس مواجه شده و او گفته است این مصاحبه خطوط قرمز نظام را به چالش کشیده است.


نماینده تبریز نیز این مصاحبه را به مذاکرات هسته‌ای و انتخابات پیش رو پیوند زده است.

نصرالله‌ پژمانفر نماینده مشهد به خبرگزاری فارس گفته است «این قبیل افراد باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران خط مشی‌اش مبارزه با استکبار و در رأس آن‌ها آمریکای جهانخوار است و کار به گونه‌ای نیست که ما بخواهیم کشورمان را مثل کشورهای دیگر از جمله کشورهای غربی اداره کنیم».

او افزود ظریف در این مصاحبه مطالبی را مطرح می‌کند که گویا نمی‌داند وزیر خارجه کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران است و مسائلی را به چالش می‌کشد که جزو خطوط قرمز جمهوری اسلامی است که وی در آن سمت وزیر امور خارجه را دارد.رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در ادامه گفت آقای ظریف پس از ۴۰ سال در حوزه دیپلماسی در جمهوری اسلامی ایران گویا هنوز متوجه خطوط قرمز نظام و خط مشی نظام در حوزه سیاست خارجی نیست./
https://www.asianews.ir/u/2g6
اخبار مرتبط
شماری از سناتورها و چهره‌های جمهوری‌خواه در واکنش به سخنان محمدجواد ظریف در فایل صوتی، خواستار استعفای «جان کری»، از دولت بایدن شدند و تاکید کردند «ارائه دادن اطلاعات سری از سوی کری به ظریف» باید مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد؛ در همین حال جان کری در توییتی سخنان ظریف در این فایل گفت و گو را تکذیب کرد!
این روزها کمتر کسی است که از اوضاع نابسامان اقتصادی دولت بی خبر باشد؛ در حالی که فشارهای اقتصادی به جای گشایش اقتصادی با جهان، بر سر مردم و تولید ملی آوار شده است.
انتشار فایل صوتی مصاحبه جنجالی محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران با واکنش تند نماینده مشهد در مجلس مواجه شده و او گفته است این مصاحبه خطوط قرمز نظام را به چالش کشیده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که با افتخار اعلام می کنم در ساعت ۰۰:۴۰ نیمه‌شب گذشته دانشمندان ایرانی توانستند اورانیوم با غنای ۶۰درصد دست یابند.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران با باقیماندن در توافق این آزمون را با موفقیت قطعی گذراند، تاکید کرد: دولت بایدن صرفا تعهد خود را به فشار حداکثری ترامپ نشان داده است.
طی روزهای گذشته علاوه بر اعتراض‌ها در رسانه‌های مجازی و شهرهای کشور، صدها فعال مدنی و سیاسی هم با نوشتن طوماری آنلاین خطاب به رییس‌جمهور چین اعلام کردند که این توافق مردود است، ولی علی ربیعی، سخنگوی دولت مخالفت‌ها را عملیات روانی توصیف کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
محمدرضا کیانفر
۱۴۰۰/۰۲/۰۸
0
0
1

حسین حق‌وردی نماینده شهریار در مجلس گفت: باتوجه به فایل صوتی آقای ظریف صلاحیت و اهلیت مدیریت مذاکرات را ندارد. آقای حق‌وردی، هدف کاسبان تحریم که فایل صوتی را برای برهم زدن مذاکرات پیراهن عثمان کرده‌اند فقط سود بردن به قیمت سختی معیشت مردم خدازده می‌باشد. خنک آن که آسایش مرد و زن، گزیند بر آرایش خویشتن. نکردند رغبت هنرپروران، به شادی خویش از غم دیگران. سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خا


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید