صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۵
کد خبر: 4265
گزارشگر: 213
۹۰۰
۰
۰
۱۸
بنا به اظهارات معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

بی توجهی به پروتکل های بهداشتی در «گیلان» و «حادتر شدن» شیوع کرونا/برای واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال محدودیت وجود ندارد

بی توجهی به پروتکل های بهداشتی در «گیلان» و «حادتر شدن» شیوع کرونا/برای واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال محدودیت وجود ندارد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مردم گیلان کمتر از ۵۵ پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط را حادتر خواهد کرد.
آبتین حیدرزاده، امروز ،چهارشنبه، ۸ اردیبهشت، در جمع خبرنگاران با اشاره به روند شیوع بیماری کووید ۱۹ در گیلان اظهارکرد: برخی از شهرستان‌های گیلان نارنجی شده است اما وضعیت در شهرهای گیلان شکننده است.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه زیر ۵۵ درصد مردم گیلان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط را حادتر خواهد کرد.
 
حیدرزاده اذعان کرد: با توجه به وجود ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی و هندی مردم بیش از پیش بایستی مراقب باشند.
 
وی با تاکید بر اینکه مردم از عادی انگاری این بیماری منحوس بپرهیزند و در دورهمی‌ها شرکت نکنند اظهار داشت: با رعایت پروتکل های بهداشتی می توان به شرایط عادی در استان رسید.
 
حیدرزاده با اشاره به آغاز واکسیناسیون همه روزه سالمندان بالای ۸۰ سال در مراکز تعیین شده در سطح استان گفت: اولویت تزریق واکسن با سالمندانی است که پرونده دارند و مراقبان سلامت برای مراجعه آن‌ها به پایگاه تماس گرفته باشند.
 
وی با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا بر اساس کد ملی و سامانه سیب صورت می‌گیرد اعلام کرد: بیش از ۵۵ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در استان گیلان زندگی می‌کنند که برای واکسیناسیون این جمعیت محدودیتی در تامین واکسن کرونا وجود ندارد./
رحمان موسوی
https://www.asianews.ir/u/2gu
اخبار مرتبط
مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان گفت: ۹ شهرستان گیلان نارنجی و ۸ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد؛ همچنین ۸۲۸ بیمار کرونایی دیگر نیز در بیمارستان‌های این استان بستری شدند.
آلبرت بورلا، مدیرعامل اجرایی شرکت داروسازی فایزر، در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت که قرص ضدویروسی که می‌تواند کرونا را درمان کند، احتمالا تا پایان ۲۰۲۱ آماده می‌شود.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای تزریق واکسن کرونا نیازی به مراجعه حضوری و ثبت‌نام در سایت نیست بلکه برای همه اولویت‌ها، پیامک ارسال می‌شود.
رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: پولی و طبقاتی کردن واکسن کرونا نشان دهنده ضعف اخلاق حرفه‌ای و ناکارآمدی در مدیریت بحران این کشور و مردم ایران است و اگر در موردی مصوبه ستاد بر خلاف مصالح جامعه و مثلا در تعارض با سلامت مردم بود و علیرغم نظرات کارشناسی او تحمیل شده بود، آقای وزیر می تواند به صورت شفاف از خود سلب مسئولیت کند و استعفا دهد، هیچ نیازی هم به متهم کردن دیگران و فرافکنی مسائل و مسئولیت‌ها وجود ندارد.
شیوع ویروس کرونا اکثر کسب‌و‌کارها را در دنیا با چالش مواجه کرده است و در این میان مراکز خرید تجاری نیز از این آسیب مصون نمانده‌اند. این مراکز که زمانی یکی از مهم‌ترین مراکز تفریح و خرید برای مردم در سراسر جهان بودند، اکنون به‌دلیل خطر ناشی از انتشار ویروس و تجمع متراکم افراد در این مراکز، با مشکلات فراوانی مواجه شده‌اند.
مدیر درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر وجود تریاک در یک «شربت گیاهی ضد کرونا» را تائید کرد، اما گفت که بنا بر ادعای سازمان غذا و دارو غلظت تریاک این شربت در حدی نیست که شربت تریاک تلقی شود؛ در حالی که مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، پیشتر تاثیر شیره تریاک بر درمان کرونا را تکذیب کرده و گفته بود که «در دنیا ثابت نشده است که مواد مخدر و سیگار از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند.»
این روزها کمتر کسی است که از اوضاع نابسامان اقتصادی دولت بی خبر باشد؛ در حالی که فشارهای اقتصادی به جای گشایش اقتصادی با جهان، بر سر مردم و تولید ملی آوار شده است.
ثبت‌نام اولویت دوم واکسیناسیون کرونا در کشور آغاز شد. بر این اساس افراد بالای ۶۰ سال می‌توانند با مراجعه به پایگاه و مراکز جامع سلامت تحت پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای واکسیناسیون کرونا ثبت‌نام کنند؛ در حالی که ثبت‌نام در مراکز سلامت، در شرایطی انجام می‌شود که متقاضیان هیچ اطلاعی از زمان واکسیناسیون و واکسنی که قرار است تزریق شود، ندارند.
علیرضا رئیسی گفت: ستاد کرونا مصوب کرده که مراسم شب‌های قدر و نماز عید فطر در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل مراسم برگزار شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید