صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۵
کد خبر: 4273
گزارشگر: 213
۱۲۷۶
۰
۰
۱۲
ادامه پیشروی هسته ایران و بن بست های مذاکرات وین

در دیدار «رییس موساد» با وزیر خارجه آمریکا چه گذشت؟!

در دیدار «رییس موساد» با وزیر خارجه آمریکا چه گذشت؟!
رویترز نوشت یک مقام آگاه که نامش فاش نشده گفته است: دو مقام آمریکایی و اسراییلی در دیدار روز پنجشنبه شان، «نگرانی عمیق» خود را درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران و سایر فعالیت‌های این کشور ابراز کردند.

 آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با یوسی کوهن رییس موساد و گیلعاد اردان، سفیر اسرائیل در واشینگتن دیدار کرد. یک مقام آگاه که نامش فاش نشده به رویترز گفت این دو مقام اسرائیلی در این دیدار که روز پنجشنبه برگزار شد، «نگرانی عمیق» خود را درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران و سایر فعالیت‌های این کشور ابراز کردند.

این مقام آگاه درباره پاسخی که از سوی بلینکن به هیات اسرائیلی داده شده، توضیحی نداد. همزمان الی کوهن، وزیر اطلاعات اسرائیل روز پنجشنبه به رویترز گفت که اگر آمریکا و دیگر قدرت‌ها به آنچه اسرائیل توافق جدید بد هسته‌ای با ایران می‌داند برسند، یقینا در پی چنین توافقی، جنگ رخ خواهد داد.

----------------------------------------------------

بیشتر بخوانید:

تلاش «قدرت های ضدبرجام در آمریکا» و توقف مذاکرات!
عراقچی گفت موفقیت در برجام «نامشخص» است
مایک پمپئو از طرح «اقدام فشار حداکثری» رونمایی خواهد کرد/هشدار جمهوری‌خواهان آمریکا و مقام‌ های امنیتی اسرائیل در بازگشت «جو بایدن» به برجام

بایدن به فشار حداکثری «ترامپ» وفادار است

پنتاگون قصد دارد «۱۸ میلیارد دلار» برای مفابله با موشک‌های ایران اختصاص دهد
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
وزیر اطلاعات اسرائیل همچنین بار دیگر این موضع کشورش را تکرار کرد که اسرائیل خود را محدود به دیپلماسی نمی‌داند.

پیشتر روزنامه تایمز اسرائیل در این زمینه ادعا کرده است که یوسی کوهن قرار است در دیدار با مقام‌های ارشد آمریکا، شواهد پنهان‌کاری ایران در خصوص برنامه هسته‌ای‌ این کشور را در اختیار دولت بایدن قرار دهد و دولت آمریکا را از پیوستن به برجام منصرف کند.

رویترز اضافه کرد دیدار وزیر خارجه آمریکا با رئیس موساد و سفیر اسرائیل در واشینگتن، تازه‌ترین تماس در سطح بالا میان مقام‌های آمریکا و اسرائیل است و ظاهرا با هدف بیان خواسته‌های مقام‌های اسرائیلی و رسیدن به یک بستر مورد توافق آمریکا و اسرائیل درباره ایران است.

این دیدار، به دنبال مذاکرات این هفته میان جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و همتای اسرائیلی خود صورت گرفت که در آن دیدار، هیات اسرائیلی بر «آزادی عمل» خود علیه ایران تاکید کرد.

همچنین مشاوران امنیت ملی آمریکا و اسرائیل در جریان دیدار روز سه‌شنبه خود در واشینگتن توافق کردند یک کارگروه مشترک به منظور تمرکز بر تهدید هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌های هدایت شونده ایران ایجاد کنند.سالیوان ضمن تشریح آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌ای ایران، تاکید کرد واشینگتن علاقمند است در روند گفت‌وگوهای هسته‌ای، از نزدیک با اسرائیل در مشورت باشد.

بر اساس گزارش‌ها، در حالی که جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، در زمینه بازگشت احتمالی آمریکا به برجام تلاش می‌کند، اسرائیل درخواست‌های خود برای اعمال محدودیت‌های سخنگیرانه‌تر بر فن‌آوری‌ها و پروژه‌های حساس ایران را افزایش داده است.

پیشتر روزنامه تایمز اسرائیل در این زمینه ادعا کرده است که یوسی کوهن قرار است در دیدار با مقام‌های ارشد آمریکا، شواهد پنهان‌کاری ایران در خصوص برنامه هسته‌ای‌ این کشور را در اختیار دولت بایدن قرار دهد و دولت آمریکا را از پیوستن به برجام منصرف کند.

این درحالی است که «ند پرایس»، سخنگوی وزارت امورز خارجه آمریکا، با اشاره به این که هم ایران و هم آمریکا تمایل به احیای برجام را ابراز کرده‌اند گفت: «مذاکرات بسیار جدی و مثبت بوده‌اند. پیشرفتهایی به دست آمده، اما راه درازتری در پیش است.» او در عین حال افزود که مذاکرات جاری خالی از مشکل نیست، چون به صورت غیر‌مستقیم انجام می‌شود.

ایندیپندنت نیز چندی پیش مدعی شد که پرایس تاکید کرد: «آمریکا موضع بسیار روشنی دارد: تحریم‌ها لغو نخواهد شد، مگر ایران کاملا به تعهدات برجامی‌اش برگردد. تا آن زمان آمریکا امتیازی نخواهد داد.»

او در پاسخ به پرسشی در باره کارزار فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ علیه ایران گفت که این سیاست در عمل نه تنها موثر نبود، بلکه نتیجه عکس داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مکررا گفته است که در صورت رسیدن به توافق، فعالیت‌های هسته‌ای ایران زیر سختگیرانه‌ترین نظارت‌ها قرار خواهد گرفت، و بعد از آن، با همکاری متحدان ایالات متحده از جمله در منطقه، مسائل دیگری از جمله برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران و دخالت‌های منطقه‌ای مورد بحث قرار خواهد گرفت.
وزیر خارجه آمریکا گفت که گزارش‌ها درباره آزادسازی پول‌های ایران در کشورهای مختلف «صحیح نیست.»

آنتونی بلینکن نیز تاکید کرده است، تا زمانی‌ که ایران به اجرای تعهدات خود در برجام بازنگردد، هیچ یک از تحریم‌های علیه این کشور کاهش نخواهد یافت.

همچنین کمیته پژوهش جمهوری‌خواهان به تازگی ادعا کرده است با همراهی مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا، طرح «اقدام فشار حداکثری» علیه ایران را رونمایی خواهد کرد که هدف از آن گسترش تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از بازگشت آمریکا به برجام خواهد بود./

https://www.asianews.ir/u/2h4
اخبار مرتبط
این روزها کمتر کسی است که از اوضاع نابسامان اقتصادی دولت بی خبر باشد؛ در حالی که فشارهای اقتصادی به جای گشایش اقتصادی با جهان، بر سر مردم و تولید ملی آوار شده است.
با آغاز دور جدید مذاکرات ایران و قدرت های برجامی در وین، مقامات سابق دولت ترامپ همراه با برخی سناتورهای جمهوری‌خواه درحال رایزنی و فشار همزمان برای تصویب طرح‌های ضدبرجام در کنگره آمریکا هستند و در این حال کمیته پژوهش جمهوری‌خواهان اعلام کرد با همراهی مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا، طرح «اقدام فشار حداکثری» علیه ایران را رونمایی خواهد کرد که هدف از آن گسترش تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از بازگشت آمریکا به برجام خواهد بود. .
عباس عراقچی، معاون وزارت امور خارجه، ‌در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن اشاره به اختلاف نظرها میان تهران و کشورهای غربی گفت هنوز مشخص نیست توافق صورت بگیرد، اختلاف‌نظرها زیاد است.
کابینه محدود امنیتی سیاسی اسرائیل شامگاه پنجشنبه، دوم اردیبهشت، دومین نشست خود در هفته جاری را برای بررسی راه‌های مقابل این کشور در صورت احیای برجام، توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران، برگزار می‌کند.
با ادامه مذاکره غیرمستقیم ایران و آمریکا در وین، وزیر خارجه اسرائیل، از قدرت‌های جهانی خواست اطمینان حاصل کنند که ایران در آینده قادر به تولید سلاح هسته‌ای نخواهد بود.
در حالی که کمیته پژوهش جمهوری‌خواهان از ارائه طرحی برای سخت‌تر کردن لغو تحریم‌های ایران و جلوگیری از بازگشت ایالات متحده به برجام خبر داده‌، بیش از دو هزار مقام امنیتی و نظامی سابق اسرائیل نیز در نامه‌ای به جو بایدن نسبت به پیامدهای بازگشت واشینگتن به توافق هسته‌ای هشدار دادند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید