صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۲
کد خبر: 4278
گزارشگر: 213
۱۵۷۳
۰
۰
۹
یک نامزد انتخابات گفت «نفوذ و اغواگری» را از بین می برم

وعده انتخاباتی محسن رضایی: با «سراب دیپلماسی دروغ» مقابله می کنم!

وعده انتخاباتی محسن رضایی: با «سراب دیپلماسی دروغ» مقابله می کنم!
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز، جمعه ۱۰ اردیبهشت نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ ایران را اعلام کرد و گفت: من به صحنه آمده‌ام تا گفتمان شبکه نفوذ را خنثی کنم؛ جلوی سراب دروغین دیپلماسی در برابر میدان بایستم و با آنانی که رویه دروغ‌پردازی و اغواگری را به اشکال مختلف تکرار می‌کنند، مبارزه کنم»

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز جمعه ۱۰ اردیبهشت نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ ایران را اعلام کرد. وی در سال‌های ۸۴، ۸۸ و ۹۲ نیز در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کرد، اما موفقیتی در کسب آرا نداشت.رضایی روز جمعه با اعلام نامزدی خود گفت «من نه برای کسب رای بلکه بر اساس وظیفه و انتظاری که مردم از سرباز خود دارند، به صحنه انتخابات ورود می‌کنم».

وی در ادامه گفت، «من به صحنه آمده‌ام تا گفتمان شبکه نفوذ را خنثی کنم. جلوی سراب دروغین دیپلماسی در برابر میدان بایستم و با آنانی که رویه دروغ‌پردازی و اغواگری را به اشکال مختلف تکرار می‌کنند، مبارزه کنم».

--------------------------------------------

بیشتر بخوانید:

چرا حسام‌الدین آشنا «استعفا» کرد؟

فشار جمهوری‌خواهان به «استعفای جان کری» در انتقاد به افشای گفته های جواد ظریف/«کری» سخنان «ظریف» را تکذیب کرد!

------------------------------------------------------------------------------------------------


اشاره وی به فایل صوتی مصاحبه محمد جواد ظریف است که به رسانه‌ها درز کرده است. ظریف گفته بود حکومت ایران «میدان» یعنی عرصه فعالیت سپاه پاسداران را بر «دیپلماسی» ترجیح داده و در ادامه قاسم سلیمانی، فرمانده «میدان» نظام، را به وارد کردن آسیب به دیپلماسی دولت روحانی متهم کرده بود.

 رضایی با تاختن به سخنان ظریف اعلام کرده است مقابل «تحریف افکار عمومی با سراب آرامش و آسایش دیپلماسی ذلت و تسلیم در مقابل مقاومت و میدان» مبارزه خواهد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفته است برخی با بی‌شرمی و وقاحت، خیانت‌ها، کارشکنی‌ها و فساد کارگزاران و عدم موفقیت آنان در اداره کشور را به گردن سرباز وطن و فرمانده وطن (قاسم سلیمانی) می‌اندازند و فرمانده میدان را عامل روسیه معرفی می‌کنند./


https://www.asianews.ir/u/2hg
اخبار مرتبط
واکنش‌ها به افشای فایل صوتی مصاحبه محمدجواد ظریف در حالی با برکناری حسام‌الدین آشنا از مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری وارد مرحله تازه‌ای شده که برخی نمایندگان مجلس شکایتی قضایی از حسن روحانی و دیگر مقام‌های دولت طرح کرده‌اند و قوه قضاییه هم ۲۰ نفر را ممنوع‌الخروج کرده است.
حسن روحانی به دنبال انتشار فایل محرمانه و جنجالی گفت‌‌و‌گو با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، روز پنج‌شنبه علی ربیعی را به جای حسام‌الدین آشنا به عنوان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری منصوب کرد.
در ادامه واکنش‌ برخی مسوولان دولتی به افشای فایل صوتی مصاحبه محمدجواد ظریف، یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس آن را «خیانت و رسوب در نهادهای امنیتی» خواند و یک نماینده دیگر هم از رایزنی برای استیضاح او خبر داد.
برخی خبرگزاری ها از جمله تسنیم نوشته اند جواد ظریف قصد دارد به دلیل گفته‌هایش در فایل صوتی لو رفته، از مردم ایران و خانواده سردار سلیمانی عذرخواهی کند.
شماری از سناتورها و چهره‌های جمهوری‌خواه در واکنش به سخنان محمدجواد ظریف در فایل صوتی، خواستار استعفای «جان کری»، از دولت بایدن شدند و تاکید کردند «ارائه دادن اطلاعات سری از سوی کری به ظریف» باید مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد؛ در همین حال جان کری در توییتی سخنان ظریف در این فایل گفت و گو را تکذیب کرد!
با آغاز دور جدید مذاکرات ایران و قدرت های برجامی در وین، مقامات سابق دولت ترامپ همراه با برخی سناتورهای جمهوری‌خواه درحال رایزنی و فشار همزمان برای تصویب طرح‌های ضدبرجام در کنگره آمریکا هستند و در این حال کمیته پژوهش جمهوری‌خواهان اعلام کرد با همراهی مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا، طرح «اقدام فشار حداکثری» علیه ایران را رونمایی خواهد کرد که هدف از آن گسترش تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از بازگشت آمریکا به برجام خواهد بود. .
انتشار فایل صوتی مصاحبه جنجالی محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران با واکنش تند نماینده مشهد در مجلس مواجه شده و او گفته است این مصاحبه خطوط قرمز نظام را به چالش کشیده است.
عباس عراقچی، معاون وزارت امور خارجه، ‌در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن اشاره به اختلاف نظرها میان تهران و کشورهای غربی گفت هنوز مشخص نیست توافق صورت بگیرد، اختلاف‌نظرها زیاد است.
در حالی که کمیته پژوهش جمهوری‌خواهان از ارائه طرحی برای سخت‌تر کردن لغو تحریم‌های ایران و جلوگیری از بازگشت ایالات متحده به برجام خبر داده‌، بیش از دو هزار مقام امنیتی و نظامی سابق اسرائیل نیز در نامه‌ای به جو بایدن نسبت به پیامدهای بازگشت واشینگتن به توافق هسته‌ای هشدار دادند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید