صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۲
کد خبر: 4282
گزارشگر: 213
۹۵۰
۰
۰
۱۱
مردمانی که «با سکوت جهان» در خون می غلطند

افغانستان دوباره با «خون» دانشگاهیان «رنگین» شد

افغانستان دوباره با «خون» دانشگاهیان «رنگین» شد
گزارش‌ها از افغانستان حاکی است انفجار مرگبار در خودروی بمب گذاری شده حداقل ۲۱ نفر کشته و بیش از ۹۰ نفر زخمی شده‌اند، رییس شورای ولایتی لوگر، گفته است که شمار تلفات این رویداد رو به افزایش است.

گزارش‌ها از افغانستان حاکی است بر اثر این انفجار مرگبار حداقل ۲۱ نفر کشته و بیش از ۹۰ نفر زخمی شده‌اند.

یورونیوز نوشت، حسیب‌الله استانکزی، رییس شورای ولایتی لوگر، این آمار را به خبرگزاری طلوع‌نیوز گفته و افزوده است که شمار تلفات این رویداد رو به افزایش است. گفته می‌شود راننده خودروی مملو از مواد منفجره با این ادعا که از سازمانی غیرانتفاعی است وارد شده و بعد انفجار مهیب روی داده است.

یک مقام محلی که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری شینهوا گفته است انفجار ساعت ۱۸:۵۰ دقیقه به وقت محلی و دقایقی پس از زمان افطار رخ داده است.

به گفته این مقام مسئول، اغلب قربانیان دانش‌آموزانی بوده‌اند که از بخش‌های مختلف ولایت لوگر به این ناحیه آمده‌ بودند تا در امتحان ورودی دانشگاه شرکت کنند و پس از آزمون در غذاخوری‌های کوچک اطراف بیمارستان جمع شده بودند تا افطار کنند و غذایی بخورند. در اثر این انفجار دکل برق ناحیه آسیب دیده و باعث شد برق در این منطقه قطع شود.

اگرچه تا به این لحظه هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است اما دفتر ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای و با محکوم کردن این حمله، انگشت اتهام را به سوی طالبان نشانه رفته است./

https://www.asianews.ir/u/2hk
اخبار مرتبط
کنت مکنزی فرمانده سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا ادعا کرد که تلاش ایران برای سلطه بر منطقه‌، منشاء بی‌ثباتی در سراسر خاورمیانه است.
امروزشنبه 25 بهمن حوالی ظهر، انفجار مهیبی در نقطه صفر مرزی ایران به سمت گمرک اسلام‌قلعه در خاک افغانستان رخ داد و در حالی که هنوز از تلفات احتمالی این حادثه خبری در دست نیست، یک مسئول محلی گفته است که تلفات حادثه «زیاد خواهد بود».
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید