صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۸
کد خبر: 4285
گزارشگر: 213
۸۹۳
۰
۰
۱۵
آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا مدعی «فعالیت القاعده در ایران» شد

رهبران «القاعده» در داخل ایران؟

رهبران «القاعده» در داخل ایران؟
آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در گزارش جدید خود مدعی شد که تعدادی از رهبران القاعده از داخل ایران بر این شبکه تروریستی نظارت می‌کنند.

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در گزارش جدید خود با تشریح تهدیدها علیه منافع ایالات متحده مدعی شد: «تعدادی از رهبران القاعده از داخل ایران بر این شبکه تروریستی نظارت می‌کنند.»

این گزارش با اشاره به اینکه ایمن الظواهری، رهبر القاعده، همچنان خود را پنهان کرده است، گفت: «تعدادی از رهبران القاعده که در ایران حضور دارند، بر این شبکه‌ تروریستی نظارت دارند.»

----------------------

بیبشتر بخوانید:

رهبر القاعده یمن بازداشت شد

مایک پمپئو می خواهد ارتباط ایران و القاعده را افشا کند!

در دیدار «رییس موساد» با وزیر خارجه آمریکا چه گذشت؟!

------------------------------------------------------------------------

در آبان ماه سال گذشته، نیویورک‌تایمز به نقل از چهار منبع آگاه گزارش داده بود که ماموران امنیتی اسرائیل در ۱۷ مرداد ماه به درخواست آمریکا، ابومحمد المصری فرد شماره دو القاعده، را به همراه دخترش که همسر حمزه بن لادن بود در یکی از خیابان‌های تهران کشته‌اند. در عین حال، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این خبر را تکذیب کرد.


با این حال، خبرگزاری آسوشیتدپرس شامگاه شنبه بیست و پنجم آبان از قول چهار مقام امنیتی پیشین و فعلی ایالات متحده کشته شدن ابو محمد المصری ، فرد شماره دو القاعده در تهران را تایید کرد و گزارش داد که سرویس‌های امنیتی آمریکا اطلاعاتی را درباره ابو محمد المصری در اختیار اسرائیلی‌ها قرار دادند و نیروهای ویژه اسرائیل هم او را در تهران کشتند.

المصری ۵۸ ساله که از بنیانگذاران القاعده و طراح حمله به سفارت‌های آمریکا در آفریقا در ۱۹۹۸ بوده در سالگرد همین حمله‌ها کشته شد. دختر او نیز که در این عملیات کشته شد، همسر سابق حمزه بن لادن، فرزند اسامه بن لادن، بود.

همچنین دو روز گذشته رویترز نوشت یک مقام آگاه که نامش فاش نشده گفته است: دو مقام آمریکایی و اسراییلی در دیدار روز پنجشنبه شان، «نگرانی عمیق» خود را درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران و سایر فعالیت‌های این کشور ابراز کردند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با یوسی کوهن رییس موساد و گیلعاد اردان، سفیر اسرائیل در واشینگتن دیدار کرد. یک مقام آگاه که نامش فاش نشده به رویترز گفت این دو مقام اسرائیلی در این دیدار که روز پنجشنبه برگزار شد، «نگرانی عمیق» خود را درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران و سایر فعالیت‌های این کشور ابراز کردند.

این مقام آگاه درباره پاسخی که از سوی بلینکن به هیات اسرائیلی داده شده، توضیحی نداد. همزمان الی کوهن، وزیر اطلاعات اسرائیل روز پنجشنبه به رویترز گفت که اگر آمریکا و دیگر قدرت‌ها به آنچه اسرائیل توافق جدید بد هسته‌ای با ایران می‌داند برسند، یقینا در پی چنین توافقی، جنگ رخ خواهد داد.

----------------------------------------------------
بیشتر بخوانید:
تلاش «قدرت های ضدبرجام در آمریکا» و توقف مذاکرات!
عراقچی گفت موفقیت در برجام «نامشخص» است
مایک پمپئو از طرح «اقدام فشار حداکثری» رونمایی خواهد کرد/هشدار جمهوری‌خواهان آمریکا و مقام‌ های امنیتی اسرائیل در بازگشت «جو بایدن» به برجام
بایدن به فشار حداکثری «ترامپ» وفادار است
پنتاگون قصد دارد «۱۸ میلیارد دلار» برای مفابله با موشک‌های ایران اختصاص دهد
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
وزیر اطلاعات اسرائیل همچنین بار دیگر این موضع کشورش را تکرار کرد که اسرائیل خود را محدود به دیپلماسی نمی‌داند./

https://www.asianews.ir/u/2hx
اخبار مرتبط
یک گزارش سازمان ملل گفته است که خالد باطرفی،‌ رهبر القاعده شاخه یمن، چند ماهی است که تحت بازداشت است.
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، قصد دارد اطلاعات جدیدی را در مورد ارتباط ایران با القاعده افشا کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید