صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۳:۰۴
کد خبر: 4288
گزارشگر: 213
۷۷۵
۰
۰
۸
بنا به اظهارات مدیرکل راه آهن شمال ۲

«راه آهن گیلان» شاهراه بین المللی است

«راه آهن گیلان» شاهراه بین المللی است
مدیرکل راه آهن شمال ۲، مسیر ریلی گیلان را یک شاهراه بین المللی دانست و عنوان کرد: با توجه به اهمیت فراوان سرعت در ارائه خدمات امدادی جمعیت هلال احمر، سرعت عمل در مسیر ریلی بیش از مسیر جاده ها است.

مدیرکل راه آهن شمال ۲، مسیر ریلی گیلان را یک شاهراه بین المللی دانست و عنوان کرد: با توجه به اهمیت فراوان سرعت در ارائه خدمات امدادی جمعیت هلال احمر، سرعت عمل در مسیر ریلی بیش از مسیر جاده ها است.

غلامحسین ولدی در حاشیه دیدار با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان که به منظور بازدید از مسیرهای ریلی راه آهن انجام شد، با اشاره به موقعیت ممتاز مسیر ریلی کشور، گفت: موقعیت ممتاز جغرافیایی ایران در منطقه و ارتباط آن با آب های خلیج فارس و دریای عمان در جنوب و دریای خزر در شمال، ایران را به یکی از مهمترین مسیرهای ترانزیتی بین المللی در منطقه تبدیل کرده است.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک راه آهن گیلان، اظهار کرد: پروژه راه آهن رشت - انزلی - آستارا علاوه بر اتصال راه آهن قزوین - رشت به بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی، بندر انزلی و بندر آستارا باعث اتصال خط راه آهن جمهوری اسلامی ایران به راه آهن جمهوری آذربایجان و سپس اروپا و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع(cis) می شود.
مدیرکل راه آهن شمال ۲ کشور، مسیر ریلی گیلان را یک شاهراه بین المللی دانست و عنوان کرد: مسیر ریلی راه آهن گیلان، علاوه بر تکمیل شبکه حمل و نقلی کشور به عنوان یک شاهراه بین المللی و اتصال استان به شبکه ریلی کشور و کریدور ترانزیت بین المللی تمام ریلی شمال - جنوب منجر به اتصال شبکه ریلی دو کشور آذربایجان و ایران در مرز آستارا و ارتباط با بازارهای منطقه ای و دسترسی به بازار مصرف بالای ۲۶۰ میلیونی کشورهای مشترک المنافع با سهولت فراهم می کند.

ولدی، با تاکید بر لزوم همکاری راه آهن و جمعیت هلال احمر، عنوان کرد: با توجه به اهمیت فراوان سرعت در ارائه خدمات امدادی جمعیت هلال احمر، سرعت عمل در مسیر ریلی بیش از مسیر جاده هاست و در حوادث ریلی حضور عوامل امدادی جمعیت هلال احمر بسیار موثر است.

وی با اشاره به همکاری های راه آهن و جمعیت هلال احمر، یادآور شد: با توجه به ظرفیت های مشترک راه آهن و جمعیت هلال احمر انعقاد تفاهم نامه همکاری، شناسایی مناطق خطرآفرین و آموزش های امداد و نجات در گام بعدی صورت خواهد گرفت.
سیاوش غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز، ضمن تاکید بر ضرورت همکاری نزدیک و تشریک مساعی دو دستگاه در مقابله با حوادث و سوانح احتمالی ریلی، گفت: آموزش های امداد و نجات نه تنها کمکی برای کارکنان راه آهن است، بلکه بیشترین منفعت آن در زمینه آسایش و رفاه مردم و ارتقا ایمنی سفر حاصل می شود، زیرا فعالیت راه آهن در ارتباط مستقیم با مردم و خدمت به آنان است.

وی افزود: نمونه همکاری های راه آهن و جمعیت هلال احمر در بسیاری از سوانح بروز و نمود پیدا می کند که به عنوان مثال در سانحه قطار در نزدیکی ایستگاه رستم آباد که در سال گذشته رخ داد، این هماهنگی و همکاری به خوبی برای مردم به اثبات رسید.مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان انعقاد تفاهم نامه و گسترش همکاری های امدادی را کمک شایانی در مسیر ارتقا سطح آگاهی و افزایش ایمنی سامانه حمل و نقل ریلی دانست و این همسویی را برای نیل به اهداف مشترک، منشا خیر دانست.
غلامی رسالت جمعیت هلال احمر را کمک رسانی و امداد به مردم عنوان کرد و گفت: لازمه انجام این رسالت، آموزش مستمر و مداوم تمامی امدادگران در ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی خواهد بود./

رحمان موسوی
https://www.asianews.ir/u/2hD
اخبار مرتبط
مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان گفت: ۹ شهرستان گیلان نارنجی و ۸ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد؛ همچنین ۸۲۸ بیمار کرونایی دیگر نیز در بیمارستان‌های این استان بستری شدند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مردم گیلان کمتر از ۵۵ پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط را حادتر خواهد کرد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با گله‌مندی از عدم تخصیص اعتبار به سازمان مدیریت بحران کشور و ناراحتی مردم گفت: بر اساس آمار در سال 98 سازمان مدیریت بحران پنج هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان از برنامه‌وبودجه درخواست کرد که از این میزان تنها ۳۰۰ میلیارد تومان برای آن محقق شده است.
سرهنگ قدمی رییس پلیس راه مازندران گفت: با توجه به تعطیلی روز پنج شنبه و شرایط کرونایی مبادی ورودی به مازندران در محور‌های هراز، کندوان، سوادکوه و استان‌های سمنان، گیلان و گلستان بسته هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید