صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۵
کد خبر: 429
گزارشگر: 2
۱۷۰۶
۰
۰
۰
رونمایی در کنگره موبایل بارسلونای امسال

لپ تاپ‌های جدید و سبک هوآوی برای جوانان

لپ تاپ‌های جدید و سبک هوآوی برای جوانان
هوآوی در کنگره موبایل بارسلونای امسال از دو لپ تاپ جدید به نام‌های Huawei MateBook 13 و Huawei MateBook 14 رونمایی کرد؛ لپ تاپ ‌های بسیار سبکی که در اندازه‌های ۱۳ و ۱۴ اینچی برای عموم مصرف‌کنندگان عرضه شده‌اند.

هوآوی در کنگره موبایل بارسلونای امسال از دو لپ تاپ جدید به نام‌های Huawei MateBook 13 و Huawei MateBook 14 رونمایی کرد؛ لپ تاپ ‌های بسیار سبکی که در اندازه‌های ۱۳ و ۱۴ اینچی برای عموم مصرف‌کنندگان عرضه شده‌اند.

لپ تاپ ‌های جدید هوآوی که طراحی هنرمندانه و هوشمندانه‌ای دارند، از نمایشگر FullView یا تمام صفحه، عملکرد سطح بالا، قابلیت جابه‌جایی فوق‌العاده، کیفیت ساخت بالا و ظاهر زیبا بهره می‌برد تا امکان کار با کامپیوتر را برای نسل بعد فراهم کند. لپ تاپ‌های جدید هوآوی به شکلی هوشمندانه از ارتباط متقابل با دستگاه‌های هوشمند دیگر پشتیبانی می‌کند تا شیوه تعامل و ارتباط دستگاه‌های مختلف با یکدیگر را از نو تعریف کرده باشد.

«وانگ یینفنگ»، رئیس بخش تولید کامپیوتر شخصی و تبلت هوآوی، می‌گوید: «ارتباط و عملکرد متقابل میان کامپیوترهای شخصی و گوشی‌های هوشمند، تجربه بدون وقفه و کم‌دردسر در اختیار مصرف‌کنندگان می‌گذارد. گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای شخصی محصولات کلیدی هستند که از اکوسیستمی با سناریوهای مختلف پشتیبانی می‌کنند که استراتژی هوآوی برای پشتیبانی از سناریوهای مختلف هم در همین راستا است. از سوی دیگر، شاهد تغییر رفتار مصرف‌کنندگان هستم؛ سابق بر این، کاربران به دنبال کامپیوترهایی بودند که ارزش مناسبی داشته باشد، اما اکنون به سمت محصولاتی عالی‌تر متمایل شده‌اند. لپ تاپ ‌های Huawei MateBook 13 و Huawei MateBook 14، با ترکیبی از نمایشگر فول‌ویو، عملکرد عالی و قابلیت‌های ارتباطی بهتر، همراهانی بدون نقص برای کاربرانی هستند که می‌خواهند لپ تاپی با قابلیت جابه‌جایی فوق‌العاده، عملکرد عالی و ویژگی‌های ارتباطی در حالت‌های مختلف داشته باشند؛ لپ تاپی که علاوه‌بر همه این‌ها، ظاهرش هم زیبا باشد».

نمایشگر FullView یا تمام صفحه

لپ تاپ ۱۴ اینچیMateBook هم به نمایشگر تمام صفحه هوآوی مجهز است که حاشیه اضافی آن در بالا و کناره‌ها تنها به ۴.۹ میلیمتر می‌رسد. حاشیه‌های باریک این امکان را ایجاد کرده که بدنه کوچک دستگاه نمایشگری بزرگ‌تر داشته باشد و نسبت نمایشگر به بدنه این لپ تاپ به رقم بی‌نظیر ۹۰ درصد برسد. هوآوی برخلاف تولیدکنندگان دیگر، Huawei MateBook 14 را به نمایشگری با نسبت ابعاد ۳:۲ مجهز کرده که به شکل موثری محدوده دید را در مقایسه با نمایشگرهای معمول‌تر ۱۶:۹، چیزی در حدود ۸.۴ درصد افزایش داده است. این نسبت ابعاد باعث شده است که نمایشگر Huawei MateBook 14 ارگونومی بهتری داشته باشد و برای کارهای کامپیوتری مناسب‌تر باشد، زیرا می‌تواند محتواهای مختلف را به شکلی کامل‌تر نمایش بدهد.

در دوره‌ای که تولیدکنندگان از نمایشگرهای فول اچ‌دی در لپ تاپ‌های خود خود بهره می‌گیرند، هوآوی قدمی رو به جلو برداشته و نخستین میت‌بوک مجهز به نمایشگر 2K+ را عرضه کرده است. نمایشگر فول‌ویو در Huawei MateBook 14 هوآوی از رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌برد که تراکم پیکسل آن به ۱۸۵ پیکسل در هر اینچ مربع می‌رسد که متراکم‌تر از نمایشگرهای 1080p با ۱۵۷ پیکسل در هر اینچ مربع است. این نمایشگر همچنین محدوده رنگی sRGB را به طور ۱۰۰ درصدی پوشش می‌دهد و نسبت کنتراست آن ۱۰۰۰:۱ است و حداکثر روشنایی آن به ۳۰۰ نیت می‌رسد. به این ترتیب این نمایشگر می‌تواند از یک طرف محتواهای مختلف، از عکس‌های معمولی تا فیلم‌های بلو ری، را با کیفیت هرچه تمام‌تر به نمایش بگذارد و از طرف دیگر کارهای گرافیکی و ویرایش ویدئو را با نمایش طبیعی‌تر رنگ‌ها، آسان‌تر سازد.

Huawei MateBook 14 را می‌توان با نمایشگر لمسی هم سفارش داد. این نمایشگر با بهره‌مندی از راه حل One Glass هوآوی، از ده نقطه لمسی با دقت بالا پشتیبانی می‌کند و علاوه بر آن، امکان ثبت اسکرین‌شات به کمک ژست حرکتی انگشتان دست را هم دارد. به این ترتیب که کاربر با کشیدن هم‌زمان سه انگشت خود به طرف پایین صفحه، می‌تواند اسکرین‌شات بگیرد و عکس آن را ذخیره کند. دوربین این لپ تاپ که طراحی ویژه‌ای دارد و فقط در هنگام نیاز باز می‌شود و پس از پایان کار زیر صفحه‌کلید می‌رود، می‌تواند به خوبی از حریم خصوصی کاربران محافظت کند.

Huawei MateBook 14 هوآوی که بر اساس مفهوم «Pure & Invisible» یا «خالص و نامرئی» طراحی شده، بدنه فلزی ظریف و مینیمالیستی و مات دارد. افزون بر این، با وجود سخت‌افزارهای قدرتمند و سنگین‌وزنی که در داخل بدنه جا گرفته‌اند، جابه‌جا کردن Huawei MateBook 14 فوق‌العاده آسان است؛ وزن این لپ تاپ (با کارت گرافیکی یکپارچه) تنها به ۱.۴۹ کیلوگرم می‌رسد و ابعاد آن ۳۰۷.۵ در ۲۲۳.۸ در ۱۵.۹ میلی‌متر است (وزن مدل‌هایی که کارت گرافیکی جداگانه دارند به ۱.۵۳ کیلوگرم می‌رسد.)

پردازنده قدرتمند و عملکرد عالی

سری میت‌بوک‌های هوآوی ادامه منطقی استراتژی این شرکت برای سازگاری با همه سناریوها است. Huawei MateBook 14 با عملکرد فوق‌العاده و قابلیت جابه‌جایی بسیار خوبی که دارد، امکان کار با کامپیوتر در همه حالت‌ها را هدف گرفته است.

Huawei MateBook 14 که عملکرد بی‌نظیری که دارد، از پردازنده نسل هشتمی Core i7-8565U اینتل (ویسکی لیک) استفاده می‌کند. برای حافظه ذخیره‌سازی این کامپیوتر شخصی هم از یک درایو اس‌اس‌دی از نوع PCIe x4 استفاده شده است تا عملکردی سریع و پایدار در هنگام کار با محتواهای مختلف را تضمین کند. افزون بر این، Huawei MateBook 14 از کارت گرافیکی جی‌فورس انویدیا MX 250 با ۲ گیگابایت رم از نوع GDDR5 VRAM بهره می‌گیرد. این کارت گرافیکی مجزا امکان هر گونه ویرایش عکس و ویدئو را به راحتی هرچه تمام‌تر فراهم می‌آورد.

سخت‌افزار قدرتمند به سیستم خنک‌کننده قوی هم نیاز دارد. سیستم خنک‌کننده Shark Fin Fan 2.0 هوآوی طوری طراحی شده که خروجی هوای بیشتر و عملکرد خنک‌کنندگی بهتری داشته باشد. فناوری هوشمندی هم که در سازوکار این سیستم خنک‌کننده استفاده شده، می‌تواند دمای کاری لپ تاپ را کاملاً زیر نظر بگیرد و فن‌های دستگاه را به صورت زنده مدیریت کند تا تغییرات سرعت چرخش فن نامحسوس و فعالیت سیستم خنک‌کننده تا حد ممکن کم‌صدا باشد.

Huawei MateBook 14 به یک باتری قابل شارژ با ظرفیت ۵۷.۴ وات‌ساعتی مجهز شده که در کنار سیستم هوشمند مدیریت مصرف انرژی، می‌تواند تا چندین ساعت انرژی مورد نیاز این لپ تاپ را تامین کند. Huawei MateBook 14 می‌تواند با هر بار شارژ کامل، تا ۱۵ ساعت به صورت مداوم ویدئوی 1080p پخش کند، تا ۱۴ ساعت فعالیت‌های عادی انجام بدهد و تا ۱۰.۵ ساعت به مرور مداوم اینترنت بپردازد. همچنین آداپتور برق ۶۵ واتی این لپ تاپ می‌تواند ظرف مدت ۱۵ دقیقه باتری دستگاه را به اندازه ۳ ساعت کار مفید شارژ کند.

فناوری خلاقانه برای همه موقعیت‌ها

Huawei MateBook 14 از ویژگی Share 3.0 OneHop هوآوی پشتیبانی می‌کند تا بتواند به گوشی‌های هوشمند وصل شود و به تبادل فایل‌های مختلف از قبیل عکس و ویدئو بپردازد. یکی از امکانات جدید Share 3.0 هوآوی این است که می‌توان با آن تصویر نمایشگر کامپیوتر شخصی را از طریق گوشی هوشمند ضبط کرد. برای این کار کافی است کاربر گوشی هوشمندش را تکان بدهد و سپس روی آیکون HUAWEI Share که روی لپ تاپ ظاهر می‌شود، کلیک کند. افزون بر این، Huawei MateBook 14 هوآوی قابلیت به اشتراک‌گذاری کلیپ‌بورد را هم دارد که به کاربران امکان می‌دهد محتوای کلیپ‌بورد را بین گوشی هوشمند و لپ تاپ ردوبدل کنند.

Huawei MateBook 14 برای این‌که بهترین کیفیت صدای ممکن را ارائه کند، از استاندارد Dolby Atoms بهره می‌گیرد تا همه جا صدایی سینمایی و فراگیر در اختیار کاربر بگذارد. Dolby Atoms تجربه صوتی نفس‌گیری به کاربر منتقل می‌کند و صدایی ایجاد خواهد کرد که در پیرامون کاربر جاری می‌شود؛ این ایجاد صدا به‌ نحوی است که احساس می‌کنید در دل ماجرا قرار گرفته‌اید و صدایی با کیفیت و غنا و عمق بسیار خوب می‌شنوید که به نظر می‌رسد به شکل سه‌بعدی حرکت می‌کند. Huawei MateBook 14 از دستیارهای صوتی الکسای آمازون و کورتانای مایکروسافت هم پشتیبانی می‌کند که امکان استفاده از فرمان‌های صوتی در هنگام کار با این لپ تاپ را فراهم می‌کند.

برادر کوچک‌تر خانواده میت‌بوک

Huawei MateBook 13 یکی دیگر از لپ تاپ‌های این شرکت است که برای دانشجویان، جوانان و حرفه‌ای‌ها طراحی شده. این لپ تاپ ۱۳ اینچی معیارهای جدیدی برای نمایشگر، کارآیی و قابلیت‌های ارتباطی لپ تاپ‌های کوچک بازار به وجود آورده است. این لپ تاپ از پردازنده نسل هشتمی Core i7-8565U اینتل و کارت گرافیکی MX150 جی‌فورس انویدیا بهره می‌برد و به سیستم خنک‌کننده Shark Fin Fans 2.0 هوآوی مجهز است. سیستم خنک‌کننده‌ای که سرعت چرخش فن بالاتری دارد و خروجی هوای آن بیشتر است. این سیستم خنک‌کننده بهینه‌سازی‌شده این امکان را ایجاد کرده که لپ تاپ حتی در حالتی که پردازش‌های سنگین انجام می‌دهد، خنک و کم‌صدا باشد.

از لحاظ ویژگی‌های ظاهری، Huawei MateBook 13 از نمایشگر فول‌ویو با نسبت ابعاد ۳:۲ بهره می‌برد که می‌توانید نسخه لمسی آن را هم سفارش بدهید. نسبت نمایشگر به بدنه هم در این لپ تاپ ۸۸ درصد است. یکی از دردسرهای کاربران انتقال اطلاعات بین گوشی هوشمند اندرویدی و لپ تاپ است که Huawei MateBook 13 با تکیه بر ویژگی Share 3.0 هوآوی راه حلی برای آن ارائه کرده است.

3 فوریه ۲۰۱۹ و تاریخ عرضه Huawei MateBook 14 آوریل ۲۰۱۹ اعلام شده است.

اخبار رسمی
https://www.asianews.ir/u/1l9
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید