صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۲
کد خبر: 4292
گزارشگر: 213
۱۴۷۸۷۰
۱۷
۱۲
۲۳
سخنگوی سهام عدالت درباره تعویق واریز سود سخن گفت

مرحله دوم «سود سهام عدالت» کی واریز می شود؟

مرحله دوم «سود سهام عدالت» کی واریز می شود؟
حسین فهیمی سخنگوی سهام عدالت گفت: ۵۰ درصد قسط دوم سود عملکرد سال مالی ۹۸ شرکت ها که در سال ۹۹ تصویب شده، توزیع شده است؛ تعدادی از شرکت ها هنوز مانده مبلغ سود متعلق به سهامداران را به شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت نکرده اند و به طور جدی پی گیر پرداخت این مانده سود هستیم.
حسین فهیمی سخنگوی سهام عدالت: ۵۰ درصد قسط دوم سود عملکرد سال مالی ۹۸ شرکت ها که در سال ۹۹ تصویب شده، توزیع شده است. تعدادی از شرکت ها هنوز مانده مبلغ سود متعلق به سهامداران را به شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت نکرده اند و به طور جدی پیگیر پرداخت این مانده سود هستیم تا در قالب قسط دوم به حساب سهامداران واریز شود.

 قرار بوده ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت تا پایان ماه رمضان به حساب سهامداران واریز شود، آیا این پول تا پایان هفته آینده پرداخت می‌شود؟

به گزارش آسیانیوز، تجارت‌نیوز نوشته است، در حال حاضر سه موضوع برای سهامداران سهام عدالت مهم است، فروش سهام، سود سالانه آن و دریافت کارت اعتباری یا وام.

در خصوص فروش سهام عدالت که مسئولان آغاز فروش دوباره آن را مشروط به متعادل شدن بازار سرمایه می‌دانند و می‌گویند تا زمانی که وضعیت این بازار خوب نشود نمی‌توان انتظار فروش سهام عدالت داشت.

طرح کارت اعتباری سهام عدالت هم از بهمن پارسال آغاز شده و فقط در دو بانک ملی و تجارت قابل دریافت است و سهامداران گله‌مند هستند که چرا نمی‌توانند از بانک‌های دیگر این وام را بگیرند. طبق اظهارات قبلی مسئولان بورس قرار بود در اردیبهشت دیگر بانک‌ها نیز این طرح را اجرا کنند اما اینطور نشد.

در خصوص علت آن مدیر فنی سهام عدالت می‌گوید: ما سرویس‌ها را آماده کرده‌ایم و در اختیار بانک‌ها قرار داده‌ایم. وقتی بانک ملی توانسته به چندین هزار سهامدار وام بدهد بانک‌های دیگر نیز می‌توانند این طرح را شروع کنند. بانک‌ها به هر دلیلی این سیستم را پیاده‌سازی نکرده‌اند. این مشکل به خود آن بانک بر می‌گردد و نه ما.

سومین مسئله سهامداران، دریافت مرحله دوم سود سهامشان است. مرحله اول سود حاصل از عملکرد شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت در سال ۹۸ در روزهای پایانی سال ۹۹ واریز شد، یعنی سهامداران ۵۰ درصد از سودشان را گرفته‌اند. ابتدا قرار بود ۵۰ درصد دوم قبل از ماه رمضان واریز شود اما سپس اعلام کردند که این سود تا پایان ماه رمضان واریز می‌شود.

ماه رمضان هفته آینده تمام می‌شود. آیا سهامداران تا پایان هفته آینده به سود سهامشان می‌رسند؟

محمود حسنلو، مدیر فنی سهام عدالت می‌گوید: پول سود سهام دست ما نیست و ما فقط توزیع‌کننده هستیم. به گفته او باید شرکت‌های سرمایه‌پذیر این پول را تامین وجه کنند. او در خصوص زمان واریز عنوان می‌کند: هر زمانی که این شرکت‌ها پول را به حساب سپرده‌گذاری واریز کنند ما یک تا دو روز بعد به حساب مردم واریز می‌کنیم، ولی این که گفته می‌شود تا پایان ماه رمضان پرداخت می‌شود نیز مشخص نیست.

روز گذشته نیز مدیر عامل شرکت سپرده مرکزی گفته بود که هنوز پنج شرکت سود سهام‌داران را واریز نکرده‌اند. به گفته او فرصت این شرکت‌ها تمام شده است و اگر واریز نکنند اسامی آن‌ها اعلام عمومی خواهد شد./
https://www.asianews.ir/u/2hH
اخبار مرتبط
رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور گفت: برای سهام‌دارانی که تاکنون سود سهام عدالت مرحله نخست را دریافت نکردند در این ماه سود سهام‌شان واریز خواهد شد.
آزادسازی سهام عدالت به سالگرد خود نزدیک میشود، فرایندی که اردیبهشت سال گذشته کلید خورد و به مشمولان حق انتخاب داده شد که یکی از دو روش مستقیم یا غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند و حالا شرکت، آینده اقتصادی آن و میزان سودی که هر فرد در آینده دریافت خواهد کرد، توسط سهام داران آن استان تعیین می شود.
چگونگی صدور کارت اعتباری سهام عدالت و کارکرد آن در ایام اخیر اعلام شده است؛ در حالی که به تازگی گفته شده تغییراتی در میزان وام و شرایط دیگر رخ داده است.
عضو شورای عالی بورس گفت: هر کدام از سهام‌داران از این پس سهامدار یک شرکت استانی خواهند شد و سود هر یک از استان‌ها و شرکت‌ها از سال آینده متفاوت خواهد بود.
دو یارانه معیشتی بنزین و نقدی از واریزی‌های اردیبهشت به شمار می آید؛ در حالی که اولین یارانه نیز در پایان هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
پرداخت وام سهام عدالت در دو بانک ملی و تجارت آغاز شده است و طبق اطلاعاتی که منتشر شده این وام با مبالغ ۷ و ۱۴ میلیون تومان پرداخت می‌شود.
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی درمورد آخرین وضعیت واریز بخش دوم سود سهام عدالت گفت: در بازار سرمایه کسی پول ندارد که از جیب خود پرداخت کند، منتظر هستیم مابقی سود از سوی شرکت ها پرداخت و تجمیع شود تا ۵۰ درصد دوم نیز واریز شود
با توجه به اینکه در راستای صدور کارت اعتباری سهام عدالت تاکنون تنها دو بانک ملی و تجارت اعلام آمادگی کرده‌اند و در حال صدور این کارت به متقاضیان هستند، معاون وزیر اقتصاد از ورود سایر بانک‌ها به ارائه کارت اعتباری سهام عدالت تا اردبیشهت سال جاری خبر داد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حساب کاربری توئیتر خود از صدور کارت اعتباری با توثیق سهام عدالت یا یارانه بدون نیاز به مراجعه به بانک خبر داد.
رئیس جمهور گفت خانوار سه نفره دارای برگ سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی، می‌تواند تا ۲۱ میلیون تومان اعتبار در قالب کارت اعتباری سهام عدالت دریافت کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ابوالفضل
۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
0

سلام واقعا خجالت اوره که 50 درصد سود سهام عدالت واریز نشه. دولت فقط بلده دروغ به مردم بگه. پشت میز نشتن همش حرف مفت میزنن از خودتان خجالت بکشید سود سهام که پولی نیسته 200 تومن چیه دگه. همین 200 تومن را کامل هم نمی تونن واریز کنن. فقط پشت میزی ها می خواهند پولدار باشن به فکر آدم ها فقیر نیستن گرانی کردین مردم هیچی نگفتن. هر غلتی کردین هیچی نگفتن. برای سود سهام عدالت هم. واقعا می خواهید حق اینا را هم بخورید. تا می توانید بِتازونید. خدا خودش از شما میگره. اون دنیا. دنیا را کردین همش فساد فساد بسه.

ممد
۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
0

هرچند حرفم به جایی نمیرسه ولی هرچی سرمون بیاد حقمونه ،تومملکتی که از بهزیستی میزنن ،کلاس ویژه رقص داخل بهزیستی برگذاردبشه دیگه چه انتظار دیگه میمونه

محمدمهدی
۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
0

چرا با ما این کارو میکنید گفتید که200تومان واریز میکنید مرحله اول اما 180اومد تو هر کاری که میگید همش دروغه اینم دروغه که تا آخر ماه رمضان واریز میشه بازم یه دلیل میارن بعدش میگن انشالله تا 5ماه دیگه واریز میشه 😡چه کار یه همش به فکر خودتون هستین

Rezaks
۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
0

واقعاکه دروغگامردشورتون وببرن دزدااینم میخواین بالابکشیدنخواستیم باباحرومتون گداها

طاها
۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
0

خاک تو سرتون کنن که تکلیفتون با خودتونم مشخص نیست خاک بر سرا مملکت رو نابود کردین چی از جون مردم میخواهید شما؟؟؟؟؟؟،مگه این پول چقدره که انقدر دارین ضر میزنید؟اگه قرار بود یک چیزو گرون کنید که تو یک ثانیه صد برابر گرونش میکردین حالا واسه این ۹۰ تومن دارین ضر میزنید و امروز و فردا میکنید؟حالم ازتون بهم میخوره حق خورا

مهران
۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
0

سلام.. واقعا خسته باشه دولت آقای روحانی.. سود 75 هزار تومنی رو اینقدر بزرگ کردن(سود سهام عدالت واریز خواهد شد) سود سهام عدالت میشه یدونه مرغ... خجالت بکشین.. یکی از اختلاس ها رو بگیرین بین مردم پخش کنید به هر ایرانی 5 میلیون میرسه.. حیا کنین..

در ماند از این روزگار
۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
1

با سلام چرا نظر کل عزیزانی که گله مندهستن نمی گذارید ای چه معنعی دارد که سهام عدالتی باید در دو قسط پرداخت شود اینم ی رسم جدید این جور که بوش میاد تا دم انتخابات نمیدن این پولی که مال خود مردم تعجب از اون پنج شرکته که دانستن که داخل این بورس چه خبره وچه راندی با تشکر

میر
۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
0

واقعا ۱۰۰تومن چیه برا بعضی ها ۹۰تومن الان دو ماهه خبرگذاری میکنید

شیرزاد
۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
0

این اشخاص دروغ گو ۱۴ ساله مردمو مخصره کردن اینها اتش به اختیارن کسی حقو حساب اینها را بر رسی نمیکنند خجالت خوب چیزیه هر روز امروزو فردا میکنند مثل اینکه به هر ایرانی ۱۰۰ میلیون پول میدن ۹۹ درصد دزدی یک درصد به مردم میدن انهم با این رسوایی چندین ساله پول مفت در دستشانه بدون حساب کتاب چرا ۴۰ درصدو ازاد نمیکنند چون مشکل دارن چون منافعشان از بین میره مگر کسی هست به این دزدان بگه بالای چشتان ابرو هست تا فردا نابودش ویا اویزش کنند

سارا
۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
0
0

آقای.ریس.جمهورخجالت.آورنیست.چنین.کشورزیباوقدرتمندوپولداری.داریم.اماجمعیت.آن.که.ماهاباشیم.به.نان.شب.خودنیزمحتاج.هستیم.وهمه.اینهاتغصیرشماست.که.فقط.بلدیدحرف.بزنید


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید