صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۱
کد خبر: 4299
گزارشگر: 213
۱۲۳۱
۰
۰
۴
ادامه رشد قیمت ها در بازار مسکن

کوچ به «حاشیه‌ تهران» برای زندگی/ «ارزان‌ترین محله ها» در کجای پایتخت هستند؟

کوچ به «حاشیه‌ تهران» برای زندگی/ «ارزان‌ترین محله ها» در کجای پایتخت هستند؟
بازار مسکن در چند سال گذشته رشد قیمتی بسیار زیادی را ثبت کرده است و در تهران قیمت خانه‌ها به شدت افزایش یافته است؛ درحالی که بسیاری از خانواده‌ها به دلیل بالا بودن قیمت‌ مسکن در تهران مجبور به انتخاب شهرهای حاشیه‌ای تهران برای زندگی می‌شوند.

بر اساس آگهی‌های ثبت شده در سایت دیوار، فهرستی از قیمت فروش مسکن در ۱۰ شهر و محله حاشیه تهران به دست آمده است.

------------------------------

بیشتر بخوانید: 

ضرورت خرید مسکن حتی در مناطق ضعیف

مجلس برای سوداگران مسکن چه در سر دارد؟

کاهش قیمت مسکن در راه است؟

کمک ودیعه اجاره مسکن به چه کسانی تعلق می گیرد؟

کاهش قیمت مسکن در راه است؟

----------------------------------------------------------------------------

به گزارش آسیانیوز، بازار مسکن در چند سال گذشته رشد قیمتی بسیار زیادی را ثبت کرده است. در تهران قیمت خانه‌ها به شدت افزایش یافته است. بسیاری از خانواده‌ها به دلیل بالا بودن قیمت‌ مسکن در تهران مجبور به انتخاب شهرهای حاشیه‌ای تهران برای زندگی می‌شوند.

بر اساس داده‌های به دست آمده از سایت دیوار، لیستی از نرخ فروش مسکن در ۱۰ شهر و محله حاشیه‌ تهران به دست آمده است. شهر جدید پرند با متوسط قیمت شش میلیون و ۲۶۵ هزار تومان برای هر مترمربع خانه، ارزان‌ترین نرخ خرید مسکن در بین این مناطق را دارد.

به نقل از تجارت‌نیوز، شهر پردیس با متوسط قیمت ۱۲ میلیون و شهر قدس با ۱۱ میلیون ۱۰۰ هزار تومان برای یک متر مسکن، گران‌ترین نرخ فروش مسکن در فهرست زیر را دارند.

در جدول زیر متوسط قیمت فروش مسکن در محلات اطراف تهران را مشاهده می‌کنید.(دقت داشته باشید قیمت‌ها متوسط قیمت یک متر مربع آپارتمان مسکونی دو تا پنج سال در شهر تهران و حومه در ۱۰ روز گذشته آگهی‌های دیوار است.

 

قیمت مسکن در تهران

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که مرتضی چگونیان، کارشناس مسکن در گفتو کو با آسیانیوز پاسخ به این سوال که وضعیت میلیون ها مستاجر و مشکلات پرداخت اجاره بها را در وضعیت فعلی چطور ارزیابی می کنید، گفت: در وهله نخست امیدوارم وضعیت اقتصادی مردم عزیزمان به زودی بهتر و بهتر شود.. زمانی تبلیغی را درباره خانه های کپسولی در ژاپن می دیدیم و می خندیدیم که چطور در این خانه ها زندگی می کنند. این روزها با توجه به شرایط تورمی قیمت سرمایه گذرای در مسکن و گران شدن قیمت آپارتمان، افزایش ناگهانی اجاره بها را خواهیم داشت..

وی افزود: موضوع دیگر که در افزایش اجاره بها دخیل است، هزینه بازسازی هایی است که مالکان اجاره می دهند؛ یعنی مجموع هزینه های که مستاجران کردند و درآمد مالک را هم که محاسبه کنید، با یک بازسازی در این لحظه برابری نمی کند. یعنی صاحبخانه بعد از ۵ و ۶ ماه که خانه را اجاره می دهد، شاید دو برابر مبلغ دریافتی اش را نیاز باشد که برای اجاره بها هزینه کند..در مجموع چندین آیتم برای اجاره بها وجود دارد...

چگونیان در ادامه با پیشنهاد به مردم مبنی بر اولویت قرار دادن خرید مسکن به آسیا نیوز گفت: مردم باید به فکر باشند که در هر منطقه هر چند ضعیف... بتوانند یک مسکن تهیه کنند یا به طور قانونی پیش خرید داشته باشند تا بتوانند در چرخه اقتصاد قرار داشته باشند و نیازشان را برطرف کنند و با توجه به افرایش قیمت ها جزو اولویت های نخست شان باشد..

این کارشناس مسکن تصریح کرد: در این صورت هم در چرخه اقتصاد سهیم هستند و هم صاحب مسکن شده اند../

https://www.asianews.ir/u/2hW
اخبار مرتبط
رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: ارزیابی ها از کف بازار مسکن نشان می دهد که بازار اجاره، خرید و فروش در بهار با کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی رو به رو می‌شود.
از صبح امروز واریز مبالغ علی الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان آغاز شده است. حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به عنوان علی الحساب به حساب هر بازنشسته واریز شده است و تا پایان ساعت اداری، این مبلغ به حساب تمام بازنشستگان کارگری واریز خواهد شد.
بازنشستگان کارگری خواستار تعیین تکلیف افزایش مستمری‌ها قبل از پایان سال هستند.
طبق اخبار و آمار در ماه های اخیر تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی با ۶۷ درصد کاهش داشته، اما قیمت مسکن در دی ماه امسال در تهران نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است؛. این در حالی است که در روزهای اخیر افراد و شخصیت هایی مانند رییس مجلس شورای اسلامی نیز به تازگی اظهارات و انتقاداتی درباره فعالیت انبوه سازان و سوداگران بازار مسکن داشته اند ..در این باره با مرتضی چگونیان، کارشناس حوزه مسکن گفت و گویی انجام داده ایم.
قانون اخذ مالیات از خانه های خالی توسط رییس جمهور به دولت ابلاغ شد و بر این اساس حدود ۲ میلیارد تومان هم از محل اخذ مالیات از خانه های خالی برای بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.. در خصوص اینکه چنین اقدامی چه تبعاتی بر بازار ملک خواهد داشت، با مرتضی چگونیان، کارشناس مسکن و ملک گفت و گویی انجام داده ایم.
​بانک مسکن در بازه زمانی سالروز تاسیس بانک و دهه فجر از یک اهرم تسهیلاتی جدید برای شارژ مالی متقاضیان خرید مسکن کمک می گیرد و در این راستا با هدف کمک به خانه دارشدن اقشار مختلف جامعه و تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن، طرح اعطای تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده را از 25 دی ماه تا 22 بهمن ماه در دستور کار قرار داده است.
یک فعال کارگری معتقد است اگر چارچوب ماده ۴۱ قانون کار به درستی اجرا و متناسب با شرایط اقتصادی کشور برای کارگران مزد تعریف شود، در افزایش قدرت خرید و کاهش هزینه های زندگی آنها اثرگذار است؛ در حالی است که بیشترین هزینه سبد معیشت کارگران را مسکن و اجاره بها به خود اختصاص داده است.
بین سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۸ در بین چهار بازار بورس، مسکن، سکه و ارز، بالاترین بازدهی سالیانه به میزان ۵۱ درصد به بازار سرمایه تعلق داشته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید