صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۳
کد خبر: 4308
گزارشگر: 213
۳۵۶۸
۰
۰
۴
در ادامه ریزش ارز در ایام اخیر

آینده دلار در «ماه های آینده» چطور رقم می خورد؟

آینده دلار در «ماه های آینده» چطور رقم می خورد؟
در بازار روز گذشته اولین قیمت دلار در صرافی‌ملی کاهشی بود و دومین نرخ اعلام شده توسط صرافی ملی ۲۱۷۳۱ تومان بود؛ ولی پیش‌بینی‌ها از آینده بازار دلار معلوم نیست چطور رقم بخورد؟

در بازار دیروز (دوشنبه) اولین قیمت دلار در صرافی‌ملی کاهشی بود و دومین نرخ اعلام شده توسط صرافی ملی ۲۱۷۳۱ تومان بود. پیش‌بینی‌ها از آنیده بازار دلار چگونه است؟

روز دوشنبه، اسکناس آمریکایی ۱۰۷ تومان ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۱ هزار و ۷۳۱ تومان رسید. بر اساس قیمت اعلام شده در سایت صرافی ملی، قیمت فروش دلار به ۲۱۷۳۱ تومان رسید. نرخ خرید دلار در سایت صرافی ملی ۲۱۳۰۱ هزار تومان ثبت شد. قیمت یورو که در اولین اعلام نرخ صراقی ملی نسبت به دیروز ثبات بود، تغییر کرد. نرخ فروش یورو ۲۵۸۶۷ تومان ثبت شده است. قیمت خرید یورو به ۲۵ هزار و ۳۵۵ تومان کاهش یافت.

-------------------------------------------------

بیشتر بخوانید:

چرا دلار گران تر می شود؟

افزایش روزافزون نرخ دلار و ناامیدی از آزاد شدن پول های بلوکه شده ایران

دلار گران شد/پایان روزهای کوتاه ریزش ارز

دلار صعودی می شود

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

سیگنال‌های زیادی از ادامه روند ثبات در قیت دلار در بازار ارز وجود دارد. اخباری که از مذاکرات منتشر می‌شود تا نزدیک بودن به انتخابات ۱۴۰۰، عواملی هستند که نرخ ارز در هفته‌های آینده را با ثبات نشان می‌دهند.
 
مرز حساس در بازار ارز
تجارت نیوز نوشت: به گفته تحلیلگران فنی، اگر قیمت دلار به زیر مرز ۲۰ هزار تومانی برود، فروشندگان بیشتری وارد بازار خواهند شد و اسکناس آمریکایی به صورت معنادارتری کاهش پیدا خواهد کرد. در مقابل، تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که دلار در مرز ۲۰ هزار تومانی مورد حمایت واقع شود، خریداران با اطمینان بیشتری وارد معاملات خواهند شد و قیمت در جهت صعودی قرار خواهد گرفت. در صورتی که این اتفاق رخ دهد احتمال برگشت دلار تا‌ محدوده ۲۳ هزار تومانی وجود خواهد داشت. خط بلند و مهم در بازار ارز برای معامله‌گران نقطه ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی است.

با توجه به اهمیت مرز ۲۰ هزار تومانی می‌توان گفت دسته‌ای از معامله‌گران نسبت به آینده دلار دیدگاه شرطی دارند. در حالی که عده‌ای بر احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها تا‌کید می‌کنند و گروهی بر شرطی بودن آینده دلار تکیه می‌کنند، دسته‌ای از معامله‌گران اعتقاد دارند، ‌افت قیمت دلار به صورت هیجانی بوده است و دوام پیدا نمی‌کند. دسته‌ای از این معامله‌گران، سعی داشتند این دیدگاه را در بازار مطرح کنند که با بالا رفتن نرخ تسعیر ارز نباید به صورت انتظاری، تصور قیمت‌های پایین‌تر از ۱۵ هزار تومان را برای دلار داشت.

اقتصاد نیوز گزارش داد که هیات عامل بانک مرکزی مصوب کرد: نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی برای گزارشگری مالی پایان سال مالی ۱۳۹۹ به منظور اعمال در دفاتر بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی و تهیه صورت مالی برای هر یورو ۱۹ هزار تومان و برای هر دلار آمریکا ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شد. در حالی که عده‌ای بر بالا رفتن نرخ تسعیر تا‌کید دارند، عده‌ای از معامله‌گران باور دارند اگر دولت بتواند بالای ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت صادر کند، ریزش قیمت دلار به زیر ۱۶ هزار تومانی نیز ممکن است رخ دهد.

این در حالی است که بر اساس ارزیابی صندوق بین‌المللی پول، ذخایر ارزی قابل دسترس برای ایران در سال گذشته به حدود ۹ میلیارد دلار کاهش یافت؛ به عبارتی حدود ۹۰ درصد از ذخایر ارزی ایران به خاطر تحریم‌های آمریکا در خارج مسدود شده است.

دولت برای سومین سال متوالی در سال ۹۹ یک سوم بودجه خود را با استقراض تامین کرده است. علاوه بر این، آن‌طور که همتی روز یکشنبه اعلام کرد «در سال ۹۸ و ۹۹ بخش‌هایی از بودجه دولت از طریق درآمد‌های تسعیر صندوق توسعه ملی تأمین شد که به زبان ساده‌تر به معنای چاپ پول است».

چاپ پول که باعث افزایش نقدینگی می‌شود، مهمترین عامل تورم و افت ارزش پول ملی است.

بر اساس آمارهای بانک مرکزی، نقدینگی در کشور طی سه سال گذشته از زیر ۱۹۰۰ تریلیون تومان به بالای ۳۳۰۰ تریلیون تومان رسیده است که به معنی رشد ۷۴ درصدی نقدینگی است.

آخرین گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد که نرخ تورم پارسال به ۳۶.۴ درصد رسیده است. این رقم حتی از پیش‌بینی صندوق بین‌المللی نیز فراتر رفته است. این نهاد بین‌المللی پاییز پارسال پیش‌بینی کرده بود تورم سال ۹۹ حدود ۳۰.۵ درصد باشد./

https://www.asianews.ir/u/2ie
اخبار مرتبط
عضو هیات‌رئیسه اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: ثبات قیمت طلا به برخی موضوع‌های سیاسی و جهانی ارتباط دارد. چنانچه اتفاق سیاسی خاصی در جهان رخ ندهد، قیمت طلا تثبیت می‌شود، ولی که ممکن است انس جهانی طلا با برخی فراز و فرودها روبه‌رو شود.
خبرگزاری بلومبرگ در گزارش مدعی شد که پنتاگون برنامه‌ای ۱۸ میلیارد دلاری برای توسعه تجهیزات رهگیری جهت مقابله با موشک‌های احتمالی هسته‌ای ایران و کره شمالی در آینده را در دستور کار دارد.
نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران خبر داد: با افت دوباره قیمت‌ها، طلا در آستانه ورود به کانال ۹۰۰هزار تومان قرار گرفته که پیش‌بینی می‌شود این روند کاهشی با شیب ملایم همچنان ادامه داشته باشد.
روند نزولی ارزهای دیجیتالی ادامه دارد و بیت کوین در سطح ۵۰ هزار دلاری سقوط کرد.
نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره قیمت طلا و سکه در بازار امروز گفت: باتوجه به ثبات نرخ ارز، رشد ارزش اونس جهانی قیمت طلا و سکه را چندان تحت تاثیر قرار نداد اما با ادامه این روند احتمال افزایش قیمت‌ها وجود دارد و در صورتی که اتفاق سیاسی خاصی نیفتد احتمال رکود بازار وجود دارد.
امروز یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ نرخ ارز در صرافی‌ ملی برای بار دوم اعلام شد و بر این اساس قیمت دلار نسبت به نرخ قبلی افزایش پیدا کرد و به رقم ۲۴۲۸۸ تومان رسید.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشور در نشست اعضای برجام می‌گوید جمهوری اسلامی ایران آزادسازی یک میلیارد دلار از دارایی‌های خود در قبال توقف غنی‌سازی ۲۰ درصدی را رد کرد.
نرخ دلار در بازار آزاد ایران برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت و روز سه‌شنبه ۱۰ فروردین به ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان رسید؛ در حالی که هیچ چشم‌اندازی برای آزاد شدن دارایی‌های ایران در کشورهایی چون کره جنوبی، عراق و ژاپن وجود ندارد.
وزارت خارجه آمریکا مدعی شد در برابر دریافت اطلاعاتی که به دستگیری «سلیم عیاش»، عضو گروه حزب‌الله لبنان و متهم به دست داشتن در ترور رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان بینجامد،10 میلیون دلار جایزه نقدی پرداخت خواهد کرد.
جذابیت صعود نرخ ارز برای صادرکنندگان، بحران بازار داخلی را رقم زد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید