صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۴
کد خبر: 4326
گزارشگر: 213
۱۴۵۶
۰
۰
۱۲
اظهارات رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران

افزایش حقوق بازنشستگان با «اضافه شدن ردیف های افزایشی» از ماه آینده

افزایش حقوق بازنشستگان با «اضافه شدن ردیف های افزایشی» از ماه آینده
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: «سازمان تامین اجتماعی برای مشخص شدن میزان افزایش‌ها در هر یک از ردیف‌های افزایشی، جدول را منفک کرده است اما از ماه‌های بعد، تمام این موارد در مستمری قرار می‌گیرد.»

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران گفت: «مستمری برخی از بازنشستگان میانه‌بگیر پس از اعمال ماده ۹۶ قانونی تامین اجتماعی (افزایش سنواتی) و دو مرحله متناسب‌سازی تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.»

----------------------------------

بیشتر بخوانید:

تجمع گسترده «مالباختگان بورس»؛ «کشاورزان اصفهان» و معترضان اقتصادی شرکت ها

-----------------------------------------------------------------
علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه مستمری برخی از بازنشستگان میانه‌بگیر تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، افزود: «برای نمونه‌ فردی که در سال ۷۲ با سقف مستمری بازنشسته شده، پس از اعمال ماده ۹۶ قانونی تامین اجتماعی (افزایش سنواتی) و دو مرحله متناسب‌سازی تا ۱۰۰ درصد در سال ۱۴۰۰ افزایش مستمری داشته است.»

وی افزود: «به صورت کلی بازنشستگانی که با سقف مستمری بازنشسته شده بودند، اما تا پیش از اصلاح احکام ۳ تا ۴ برابر حداقل مستمری را دریافت می‌کردند، تا ۱۰۰ درصد افزایش مستمری را نسبت به سال گذشته تجربه می‌کنند. برای نمونه یک عده از این گروه بازنشستگان که ۵ میلیون تومان مستمری دریافت می‌کردند، پس از اصلاح احکام، در اردیبهشت ماه ۱۰ میلیون تومان مستمری دریافت می‌کنند.»

-------------------

بیشتر بخوانید:

«متناسب سازی» قطعی حقوق بازنشستگان در «اردیبهشت« از زبان نماینده مجلس

--------------------------------------------------
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران با بیان اینکه بازنشستگان حداقلی‌بگیر سال‌های ۹۵ تا ۹۹ به دلیل اینکه ضریب چندانی در سال برقراری مستمری خود نسبت به سال جاری نداشته‌اند، مستمری پایینی دریافت می‌کردند، گفت: «این گروه از بازنشستگان شاهد افزایش ۵۰ درصد مستمری، ناشی از اجرای ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی (افزایش سنواتی) و افزایش ناشی از متناسب‌سازی در سال ۱۴۰۰ هستند.»

دهقان‌کیا افزود: «البته پیشنهاد اولیه، ۴۵ درصد افزایش نسبت به اسفند ماه بود اما در نهایت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با ۵۰ درصد افزایش مستمری این گروه از

بازنشستگان نسبت به سال ۹۹ موافقت کرد؛ البته این ۵۰ درصد افزایش مربوط به پایه‌ی مستمری نیست و بر روی جمع مستمری و مزایا اعمال می‌شود.»

--------------------------

بیشتر بخوانید:

تجمع سراسری بازنشستگان در اعتراض به «تخلف های همسان سازی»/«متناسب‌سازی در پایه‌ مستمری» قرار گیرد

-------------------------------------------------------------------

 رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران با اشاره به منفک بودن افزایش‌های ناشی از متناسب‌سازی در حکم ترمیمی اردیبهشت ۱۴۰۰، گفت: «سازمان تامین اجتماعی برای مشخص شدن میزان افزایش‌ها در هر یک از ردیف‌های افزایشی، جدول را منفک کرده است اما از ماه‌های بعد، تمام این موارد در مستمری قرار می‌گیرد.» 

این در حالی است که این در حالی است که به تازگی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری درباره میزان افزایش مستمری‌ها در احکام جدید گفت: بازنشستگانی که تا ۲۰ سال سابقه دارند، ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و بازنشستگانی که از ۲۱ تا ۳۵ سال سابقه دارند و افرادی که بر اساس ماده واحد بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور با در نظر گرفتن سنوات ارفاقی بازنشسته شده‌اند، بین ۴ میلیون و ۳۴۷ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری، جزییات ۶ گامی را که در افزایش مستمری‌های سال ۱۴۰۰ دخیل هستند، برشمرد.

حسن صادقی،رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری در تشریح گام‌های شش‌گانه سازمان تامین اجتماعی در افزایش مستمری‌ها گفت: گام اول مستمری اسفند ماه ضرب در ۲۶ درصد به اضافه ۲۴۸ هزار و پانصد تومان است. گام دوم، تعیین ضریب زمان برقراری از طریق رابطه زیر است: (مستمری زمان برقراری تقسیم بر حداقل مستمری زمان برقراری). گام سوم تعیین ضریب سال ۱۴۰۰ از طریق رابطه‌ی مستمری سال ۱۴۰۰ تقسیم بر حداقل مستمری این سال است.»

وی در تشریح‌های گام‌های چهارم تا ششم، گفت: «گام چهارم تعیین ضریب کاهش است که از طریق رابطه‌ی زمان برقراری مستمری، منهای ضریب سال ۱۴۰۰ تعین می‌شود. گام پنجم، تعیین مبلغ متناسب‌سازی سال ۱۴۰۰ از طریق (ضریب کاهش ضرب در حداقل مستمری ۱۴۰۰ ضرب در ۷۵ درصد) است. گام ششم تعیین مستمری فروردین ۱۴۰۰ با احتساب متناسب‌سازی از طریق مستمری فرودین ماه ۱۴۰۰ به اضافه مبلغ متناسب سال ۱۴۰۰ است.»

به گزارش آسیانیوز به نقل از ایلنا، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری، افزود: «از درون این ۶ گام اتفاقی رخ می‌دهد که خلاصه‌ی آن را این چنین شرح می‌دهم؛ فردی در سال ۱۳۸۴ بازنشسته شده بود. در آن زمان مستمری‌اش، ۵ برابر حداقل بود اما حالا به ۲ برابر رسیده است. بر این اساس ۷۵ درصد را ضرب در ۳ می‌کنند و بر روی مستمری وی قرار می‌دهند. اگر این فرمول اجرا شود تا حدودی پاسخ مطالبات را می‌دهد. من بعید می‌دانم که اشتباه شب عید و فرودین ماه تکرار شود.»

وی در مورد زمان صدور احکام، گفت: «قرار شد که احکام هرچه زودتر اصلاح و در هفته کارگر صادر شوند. انتظار داریم که تا ۱۱ اردیبهشت یعنی روز کارگر احکام با در نظر گرفتن اصلاحاتی که روی آن‌ها توافق شده صادر شوند تا در صورت لحاظ شدن خواسته‌هایمان در روز کارگر از آقای سالاری حمایت کنیم.»

صادقی در مورد میزان افزایش مستمری‌ها در احکام جدید، گفت: «بازنشستگانی که تا ۲۰ سال سابقه دارند، ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان (بسته به داشتن عائله‌مندی و حق همسر) دریافت می‌کنند و بازنشستگانی که از ۲۱ تا ۳۵ سال سابقه دارند و افرادی که بر اساس ماده واحد بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور با در نظر گرفتن سنوات ارفاقی (بر مبنای ۳۰ سال) بازنشسته شده‌اند، با در نظر گرفتن بهره‌مندی از عائله‌مندی و حق همسر، بین ۴ میلیون و ۳۴۷ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را

همچنین بازنشستگان و مستمری بگیران به نحوه‌ی اجرای متناسب‌سازی مرحله دوم معترض هستند. بر این اساس آنها خواهان قرار گرفتن کل مبلغ متناسب‌سازی در پایه‌ی مستمری هستند تا مشمول افزایش ضریب سالیانه شود. بر این اساس آن‌ها خواهان قرار گرفتن کل مبلغ متناسب‌سازی در پایه‌ی مستمری هستند تا مشمول افزایش ضریب سالیانه شود.
بازنشستگان معترض خواهان رفع تمام تخلف‌های سازمان تامین اجتماعی در زمینه اجرای متناسب‌سازی هستند و بر این اساس اولین تخلف تامین اجتماعی را محاسبه حقوق با پایه ۹۸ می‌دانند.

به گزارش آسیانیوز، آن‌ها همچنین به محاسبه نکردن حقوق از کار افتادگان و بازماندگان برابر ماده ۱۱۱قانون تامین اجتماعی بر اساس ۳۰ روز معترض هستند. حذف مبلغ اضافه شده اسفندماه به حقوق مشاغل سخت و زیان‌آور که حتی از دیوان عدالت اداری هم رای دارند، افزایش مزایای سالانه بعنوان متناسب‌سازی و از محل بودجه متناسب‌سازی، لحاظ نشدن متناسب‌سازی مرحله دوم در احکام ۱۴۰۰، عدم افزایش حق سنوات به صورت سالانه، تفاوت قائل شدن میان بازنشستگان همکار و غیرهمکاران، عدم افزاش حقوق‌ها به نسبت درصد افزایش‌ها در سال۹۹ و عدم اجرای متناسب‌سازی قبل از اعمال ماده ۹۶ و پرداخت نکردن صحیح حق اولاد و عائله‌مندی برابر بند چهار ماده ۶۸قانون مدیرت خدمات کشوری از دیگر مواردی است که بازنشستگان به آن‌ها اعتراض دارند./


https://www.asianews.ir/u/2jj
اخبار مرتبط
غیر از نداشتن اطلاعات، آنچه مانع اصلی استقرار یک نظام تامین اجتماعی فراگیر می‌شود، نبودن بودجه کافی و علیحده برای این منظور و همچنین مشخص نبودن دستگاه‌های اصلی متولی امر است؛ چگونه باید سه لایه‌ی بیمه‌ای، امدادی و حمایتی کشور را زیر یک چتر فراگیر قرار دهیم، وقتی بیش از ۳۰ نهاد امدادی و حمایتی یا صندوق بیمه‌ای داریم که هر کدام داعیه‌ی حمایت و ارائه‌ی خدمات رفاهی دارند؟
علی اصغر بیات در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور استمرار همیشگی متناسب‌سازی را خواستار شد.
دبیر و عضو هیات مدیره کانون کارکنان بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی گفت: افزایش حقوق و بهبود معیشت بازنشستگان تأمین اجتماعی با اجرای دو مرحله متناسب‌سازی در دو سال اخیر به خوبی انجام شده است و تحولات مثبت و روند رو به بهبود و ارتقاء خدمات سازمان مشهود است.
تجمع کارگران به مناسبت روز جهانی کارگر صبح امروز؛شنبه، ۱۱ اردیبهشت، در بسیاری از شهرهای کشور و در تهران مقابل وزارت کار برگزار شد.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری درباره میزان افزایش مستمری‌ها در احکام جدید گفت: بازنشستگانی که تا ۲۰ سال سابقه دارند، ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و بازنشستگانی که از ۲۱ تا ۳۵ سال سابقه دارند و افرادی که بر اساس ماده واحد بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور با در نظر گرفتن سنوات ارفاقی بازنشسته شده‌اند، بین ۴ میلیون و ۳۴۷ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.
جلسه نهایی تدوین پیش نویس لایحه دو فوریتی دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با حضور مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و تعدادی از اعضای کارگروه ۴۲ نفره به نمایندگی از بازنشستگان تشکیل شد.
سندیکاهای کارگری و تشکل صنفی و فرهنگی با انتشار بیانیه‌ای در آستانه روز جهانی کارگر (اول ماه مه/یازدهم اردیبهشت)، به سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی در ایران اعتراض کردند و آن را عامل «فقر روز افزون» کارگران دانستند.
بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی امروز از دقایقی پیش در برخی از شهرستان‌ها مقابل ادارات سازمان تامین اجتماعی تجمع کرده‌اند؛ آن‌ها خواهان قرار گرفتن کل مبلغ متناسب‌سازی در پایه‌ی مستمری هستند تا مشمول افزایش ضریب سالیانه شود.
یک فعال کارگری گفت: قرار بود قفل‌های زنگ زده اقتصاد را بگشایند اما بیشتر از قبل، قفل به پای زندگی ما کارگران و مزدبگیران نهادند و یکی از شعارها، اشتغال و کارآفرینی بود مثلا گفتند در دولت قبلی فساد وجود داشت و پول‌های نفت و دکل‌های نفتی را غارت کردند؛ گفتند چرا تحصیل‌کرده‌ها باید به خارج فرار کنند. از وضعیت درمان، مسکن و مایحتاج اولیه ناراضی بودند اما نتیجه چه شد؛ در هیچ زمینه بهبود اساسی حاصل نشد!
نماینده مجلس گفت: کارگران بازنشسته تامین اجتماعی خواستار همسان سازی و متناسب سازی حقوق هستند که با پی گیری های انجام شده و طبق برنامه ششم در سال ۹۵ سازمان تامین اجتماعی مکلف شده است متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته را انجام دهد و همچنین دولت هم موظف شده است تا بدهی های خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید