صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۱
کد خبر: 4331
گزارشگر: 213
۶۸۴
۱
۰
۱۵
واکنش شهرداری به تظاهرات آبان ۹۸

پیروز حناچی می خواهد از مردم معترض آبان ۹۸ «خسارت» بگیرد!

پیروز حناچی می خواهد از مردم معترض آبان ۹۸ «خسارت» بگیرد!
پیروز حناچی، شهردار تهران، در یک گفت‌و‌گو در کلاب‌هاوس تایید کرد که شهرداری از تعدادی از معترضان آبان ماه ۹۸ به اتهام تخریب تاسیسات شهری شکایت کرده است.

پیروز حناچی، شهردار تهران، در یک گفت‌و‌گو در کلاب‌هاوس تایید کرد که شهرداری از تعدادی از معترضان آبان ماه ۹۸ به اتهام تخریب تاسیسات شهری شکایت کرده است.او گفته که در صورت جبران خسارت‌ها، شهرداری رضایت خواهد داد.

---------------------------

بیشتر بخوانید: 

افشای ماجرای شلیک به معترضان آبان ۹۸/سخنان محمود صادقی تکذیب شد!

مطهری گفت در حوادث تلخ آبان رییس جمهور باید برکنار می شد!

-------------------------------------------

این سخنان در توییتر بازتاب داشت و برخی کاربران بازنگشتن پول شهرداری در پرونده‌های عیسی شریفی و دیگر فسادها در شهرداری و شکایت نکردن شهرداری از شریفی را یادآوری کرده‌اند. غلامحسین محمدی، مشاور شهردار، در واکنش به این اعتراضات نوشت: «شهر متعلق به شهروندان است. اعتراضات هم فقط تخریب ها نبوده است.»

او مصاحبه سابق حناچی را بازنشر کرد که گفته بود: «حق اعتراض مردم را به‌ رسمیت بشناسیم.» شهردار تهران در عین حال اعلام کرده بود: «هیچ کشوری با تخریب و صدمه زدن به منابع عمومی با مسالمت رفتار نمی‌کند.»

این در حالی است که در ویدئویی که چندی پیش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، محمود صادقی می‌گوید در جریان وقایع آبان ۹۸ به علی شمخانی گفته است که مردم در خیابان هستند،‌ «دارند مردم را در خیابان‌ها کشند» و از او پرسیده است که «اگر مردم به خانه نروند و در خیابان بایستند، می‌خواهید چه کنید» و شمخانی جواب داده «ولو بلغ ما بلغ [برای اتمام حجت] ما می‌زنیم».

اعتراضات آبان سال ۹۸ در پی اعلام تصمیم ناگهانی دولت برای افزایش سه‌برابری بهای بنزین در بسیاری از شهرهای ایران روی داد و به‌سرعت به اعتراضات عمومی‌ تبدیل شد.

--------------
بیشتر بخوانید:

برگزاری دادگاه برای وقایع آبان ۱۳۹۸

-------------------------------------------------------------------
این اعتراض‌های گسترده با سرکوب معترضان توسط نیروهای امنیتی مواجه شد.

علی شمخانی پیش از این هم مسئولیت قتل معترضان در آبان ۹۸ را متوجه افرادی که به گفته او «معاندین» بوده‌اند، کرده بود و گفته بود که در این اعتراض‌ها «کشته‌سازی» صورت گرفته است، اما در تایید این ادعا هیچ سند و مدرکی ارائه نکرد.این در حالی است که ویدئوها و عکس‌های متعددی از شلیک مستقیم نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی به معترضان وجود دارد.

در جریان سرکوب این اعتراض‌ها، بر اساس ادعای گزارش خبرگزاری رویترز ۱۵۰۰ نفر کشته شدند. سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده است که تاکنون دست‌کم ۳۱۱ نفر از معترضانی را که توسط ماموران کشته شده‌اند شناسایی کرده و احتمال می‌دهد که تعداد قربانیان بسیار بیشتر باشد.

----------------------

بیشتر بخوانید:

مشاور وزیر کشور گفت از فاصله نزدیک به «شقیقه» برخی معترضان آبان شلیک شده بود
---------------------------------------------------------------------

در ایران تاکنون گزارش رسمی در این زمینه ارائه نشده است، ولی مجتبی ذوالنور، نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت که در جریان این اعتراض‌ها «۲۳۰ نفر کشته شده‌اند» و از این تعداد، ۵۲ نفر از ماموران حکومت بوده‌اند و فقط ۱۷۸ نفر از معترضان کشته شده‌اند.

صادقی همچنین در بخش دیگری از این ویدئو می‌گوید که در جلسات کمیسیون‌های مجلس از مقام‌های مسئول پرسیده شده که «آیا نشانه‌ای از دخالت گروهک‌های اپوزیسیون» در اعتراض‌های آبان ۹۸ پیدا شده است یا نه و آن‌ها گفته‌اند که نشانه‌ای پیدا نشده و معترضان از مردم بوده‌اند.

او در ادامه با کنایه می‌گوید در چنین شرایط برخی مسئولان اعلام کردند که «جنگ جهانی» شده است.

اشاره او متوجه اظهارات حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، است که آذرماه سال ۹۸ گفته بود: «جنگی که این روزها در خیابان‌های ما آغاز شد، یک سناریوی جهانی بود».

دستگاه قضایی که تاکنون گزارشی درباره تعداد افراد بازداشت‌شده در این حوادث منتشر نکرده است، کماکان در حال برگزاری دادگاه محاکمه معترضان بازداشت‌شده در جریان این اعتراض‌ها در شهرهای متعدد ایران است./

https://www.asianews.ir/u/2jK
اخبار مرتبط
دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با صدور اطلاعیه‌ای گفته است سخنانی که محمود صادقی به‌نقل از علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، درباره برخورد با معترضان آبان ۹۸ گفته، «غیرواقعی و بی‌اساس» و «تماماً کذب» است.
علی مطهری، نماینده مجلس دهم حوادث آبان ۹۸ را «فاجعه» دانسته و گفته است عملکرد دولت روحانی در این «ماجرای تلخ» بد و «بسیار غلط» و «در این حد بود که حتی رئیس جمهور ساقط شود».
دادگاه لاهه اعلام کرده است که در نامه‌ای به سفیر جمهوری اسلامی ایران با طرح ادعاهایی خواستار ارائه مدارک درباره وقایع آبان ۱۳۹۸ شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Ali
۱۴۰۰/۰۲/۱۸
0
0
0

هنگامی که محاسبات قوی هستند . امریکا را می توان به راحتی شکست داد . هنگامی که یک کاهش در تولید وجود دارد.. محاسبات ضعیف هستند ... راه حل این است که حساب های ایرانی را تقویت کنید .. در اینجا اهمیت خرید حساب های بسیار پیچیده چینی است . اگر ده هزار دانشمند چینی برای ظهور ایران کار می کرد


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید