صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۱
کد خبر: 4356
گزارشگر: 213
۱۵۳۰
۱
۰
۱۰
در دریای عرب

آمریکایی ها مدعی توقیف «محموله سلاح ایران» در اقیانوس شدند

آمریکایی ها مدعی توقیف «محموله سلاح ایران» در اقیانوس شدند
مقام دفاعی آمریکایی مدعی شد تحقیقات اولیه نیروی دریایی آمریکا به این نتیجه رسیده است که شناور توقیف‌شده در دریای عرب، از ایران آمده است.

یک مقام دفاعی آمریکایی در خبر آسوشیتدپرس ادعا کرد تحقیقات اولیه نیروی دریایی آمریکا به این نتیجه رسیده است که شناور توقیف‌شده در دریای عرب، از ایران آمده است. این مقام که نام او ذکر نشده افزوده است این تحقیقات نشان می‌دهد جمهوری اسلامی علی‌رغم تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد، به مسلح کردن حوثی‌های یمن ادامه می‌دهد.

-------------------

بیشتر بخوانید:

اسرائیل به ۱۲ نفتکش ایران حمله کرده است

-------------------------------------------------------

نیروی دریایی ایالات متحده روز شنبه ۱۸ اردیبهشت اعلام کرد محموله‌ای بزرگ از انواع اسلحه را که در یک قایق در دریای عرب پنهان شده بود، ضبط کرده است.به گزارش خبرگزاری رویترز، ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده می‌گوید در عملیاتی که روز پنج‌شنبه در نواحی شمالی دریای عرب آغاز شد، رزمناو «یواس‌اس مانتری» موفق شد این محموله را در یک قایق بادبانی که بدون پرچم و تابعیت حرکت می‌کرد، کشف و توقیف کند. اسلحه توقیف شده شامل ده‌ها موشک هدایت‌شونده ضد تانک ساخت روسیه، سلاح‌های تهاجمی ساخت چین، اسلحه ویژه تک‌تیراندازها، مسلسل‌های سنگین و آرپی‌جی است.

----------------------

بیشتر بخوانید:

بنزین توقیف شده ایران در نیویورک تخلیه شد

-------------------------------------------------------------

مقام دفاعی آمریکایی روز یک‌شنبه در گفت و گو با آسوشیتدپرس مدعی شده است که این سلاح‌ها شبیه سلاح‌های دیگر محموله‌هایی است که برای حوثی‌ها ارسال شده بودند. او اضافه کرد که بر اساس مصاحبه‌های انجام‌شده با ملوانان و تحقیقات بر روی عرشه قایق، مشخص شد که این شناور از ایران آمده است. آسوشیتدپرس می‌نویسد که هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل هنوز به درخواست اظهارنظر در این مورد پاسخ نداده است، گرچه تهران در گذشته ارسال سلاح به شورشیان حوثی را تکذیب کرده است.

----------------------------

بیشتر بخوانید:

آمریکا بعد از فروش محموله بنزین ایران، نفتکش نفت خام را هم می فروشد!

-----------------------------------------------------------
شورای امنیت سازمان ملل متحد از سال ۲۰۱۵ تحریم تسلیحاتی را علیه حوثی‌ها وضع کرده است. به‌رغم این تحریم، کارشناسان سازمان ملل هشدار می‌دهند که «شواهد فزاینده‌ای حاکی از آن است که افراد یا نهادهای جمهوری اسلامی ایران همچنان حجم قابل توجهی از سلاح و قطعات را برای حوثی‌ها ارسال می‌کنند.» قاچاق سلاح از طریق بندرهای کنترل‌نشده در یمن، طی سال‌های اخیر این کشور را تبدیل به انباری از اسلحه سبک کرده است.

دولت جو بایدن در آمریکا بهمن‌ماه امسال اعلام کرد با توجه به وخامت وضعیت انسانی در یمن، گروه حوثی‌ها را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج می‌کند، اما افراد تحریم‌شده حوثی‌ها که برای تهیه سلاح فعالیت می‌کنند، کماکان در فهرست سیاه باقی خواهند ماند.

جنگ در یمن بدترین بحران انسانی فعلی در جهان است که باعث گرسنگی میلیون‌ها نفر شده است. براساس آمار گردآوری شده بیش از ۱۱۲ هزار نفر از جمله جنگجویان و غیرنظامی در این این جنگ شش ساله کشته شده‌اند.

برخی از رسانه‌های بین‌المللی از جنگ یمن به عنوان جنگ نیابتی بین ایران و عربستان سعودی یاد می‌کنند./


https://www.asianews.ir/u/2kJ
اخبار مرتبط
پروژه شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس به استان یزد با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و حضور میدانی استاندار یزد و جمعی از مسئولان ارشد این استان در شهرستان اردکان افتتاح شد.
گزارش‌ها حاکی است که دو بمب‌افکن استراتژیک «بی ۵۲» آمریکا روز یکشنبه ۱۷ اسفند با همراهی جنگنده‌هایی از اسرائیل، عربستان سعودی و قطر با هدف هشدار به جمهوری اسلامی ایران بر فراز منطقه خاورمیانه به گشت‌زنی پرداختند.
ارتش آمریکا امروز اعلام کرد که همزمان با افزایش تنش با ایران در حال بررسی استقرار نیروهای خود در یکی از بنادر دریای سرخ و دو پایگاه هوایی دیگر در خاک عربستان سعودی است.
انور قرقاش، وزیر دولت در امور خارجه امارات متحده عربی با اشاره به نشست امروز (سه‌شنبه) شورای همکاری خلیج فارس در عربستان سعودی، گفت که این گردهمایی اتحاد کشورهای منطقه خلیج فارس را احیا می‌کند؛ در حالی که ولیعهد عربستان سعودی بر این باور است که این نشست به وحدت دوباره عربستان، امارات، بحرین، کویت، عمان، قطر و دیگر کشورهای عربی در مقابله به چالش‌هایی که خاورمیانه با آن مواجه است، کمک می‌کند.
سئول روز گذشته خواستار «آزادسازی فوری»‌ کشتی توقیف‌شده کره جنوبی در خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران شد و ایالات متحده نیز اعلام کرد که بر آزادی فوری کشتی مورد اشاره تاکید دارد.
بنی گنتس،‌ وزیر دفاع اسرائیل، می‌گوید همزمان با تغییر دولت در آمریکا ممکن است در جبهه تقابل اسرائیل با ایران حوادثی رخ دهد.
پنتاگون به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر بازگشت ناو هواپیمابر یو‌اس‌ای نیمیتز از خلیج فارس که بسیاری آن را نشانه‌ای از کاهش تنش‌ها میان ایران و ایالات متحده دانسته بودند، شامگاه یکشنبه ۱۴ دی ماه اعلام کرد که این ناو به دلیل تهدیدهای اخیر ایران در خلیج فارس می‌ماند.
ارتش عراق می‌گوید که تیمی از کارشناسان مواد منفجره به همراه نیروی دریایی این کشور در عملیاتی موفقیت‌آمیز، مین کشف‌شده بر بدنه یک نفتکش در خلیج فارس را خنثی کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Hasan
۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
0
0

این مهم است که به اخراج آمریکایی ها از عراق .. پس از قانون عراق خواستار خروج آنها به پایان می رسد برای محافظت از مردم و حفاظت از قانون در منطقه


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید