صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۴
کد خبر: 4358
گزارشگر: 213
۱۱۸۲
۱
۰
۹
از سوی کانون‌های بازنشستگان کرج و هشتگرد مطرح شد

واریز «افزایش‌های مرحله دوم متناسب‌سازی بازنشستگان» در اردیبهشت 1400/حقوق بازنشستگان ۱.۵ برابر شد

واریز «افزایش‌های مرحله دوم متناسب‌سازی بازنشستگان» در اردیبهشت 1400/حقوق بازنشستگان ۱.۵ برابر شد
روسای کانون‌های بازنشستگان کرج و هشتگرد در اطلاعیه‌ای مشترک، تاکید کردند که مستمری اردیبهشت ماه تمامی بازنشستگان ۱.۵ برابر مستمری اسفند ماه است.

روسای کانون‌های بازنشستگان کرج و هشتگرد در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که مستمری اردیبهشت ماه تمامی بازنشستگان 1.5 برابر مستمری اسفند ماه است.یشتر بخوانید

----------------------

بیشتر بخوانید:

واریز دو نوبت افزایش حقوق بازنشستگان/آیا همسان سازی به پایه حقوق اضافه می شود؟
----------------------------------------------------------
روسای کانون‌های بازنشستگان کرج و هشتگرد در اطلاعیه‌ای مشترک، تاکید کردند که مستمری اردیبهشت ماه تمامی بازنشستگان ۱.۵ برابر مستمری اسفند ماه است.

نویسندگان این اطلاعیه تاکید کردند که دریافتی اردیبهشت ماه ۵۰ درصد دریافتی اسفند است و احکام آن در سایت تامین اجتماعی بارگذاری شده است.

-------------------

بیشتر بخوانید:

عاقبت «افزایش حقوق بازنشستگان»/افزایش ۱۰۰ درصدی مستمری امکانپذیر است؟
----------------------------------------------------------

آن‌ها همچنین اعلام کردند که افزایش مرحله دوم با مستمری اردیبهشت ماه پرداخت می‌شود.

این در حالی است که مصطفی سالاری برنامه‌های امسال برای افزایش حقوق بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای امسال یک برنامه افزایش معمول سنواتی که مربوط به ماده ۹۶ می‌شود و یکی هم متناسب سازی است که برای بار دوم طی ۱۰ ماه گذشته انجام می‌شود.

-----------------------------------

بیشتر بخوانید:

تشریح «افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان» تامین اجتماعی در سال جاری

-----------------------------------------------------------------------
مهر نوشت؛ وی تاکید کرد: با اعمال افزایش حقوق و متناسب سازی، فاصله‌ای که بین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با صندوق‌های دیگر ایجاد شده بود، تقریباً رفع می‌شود.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه متناسب سازی مطالبه حداکثری بازنشستگان بوده است، گفت: هم دولت و هم مجلس برای اجرایی شدن این مطالبه کمک کردند و متناسب سازی دستور رئیس جمهور نیز بوده است.

وی ادامه داد: همه موارد دست به دست هم دادند تا بتوانیم منابع را حداقل به صورت مصوب تأمین کنیم البته این اعتبار هنوز عملیاتی نشده و در بودجه سال ۱۴۰۰ آمده است و طبیعتاً تا زمانی که بودجه به دست ما برسد زمان می‌برد اما ما این مصوبه را اجرایی می‌کنیم به پشتوانه آن چیزی در قانون بودجه آمده و منابعی که حاصل خواهد شد.

این در حالی است که چندی پیش به گفته سالاری، همه منابعی که از متناسب سازی به علاوه ماده ۹۶ افزایش سنواتی می‌گذاریم، مربوط به آن چیزی که در بودجه کل کشور آمده نیست و بخش اعظم آن مربوط به درآمدهای اختصاصی سازمان تأمین اجتماعی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مبلغ متناسب‌سازی در پایه حقوق بازنشستگان محاسبه می‌شود یا خیر گفت: در مرحله اول متناسب سازی نیز این مبلغ بر روی پایه بازنشستگان آمد و در مهر و آبان کامل بر روی پایه حقوق قرار گرفت. هیچ موردی نداریم که آیتم جداگانه گذاشته باشیم و روی پایه نیامده باشد چرا که وقتی روی پایه می‌آید مشمول افزایش سنواتی سال‌های بعد نیز خواهد شد اما اگر عدد ثابت باشد این امکان وجود ندارد.

به گزارش آسیانیوز، مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش‌های عنوان شده، حقوق بازنشستگان سازمان به بیش از ۴ میلیون تومان در ماه می‌رسد یا خیر اظهار داشت: تا یک هفته آینده می‌توانیم مبلغ دقیق آن را مشخص کنیم. باید نشست‌های با کانون عالی بازنشستگان بگذاریم و فرمول را نهایی کنیم ولی حتماً افزایش حقوق‌ها، افزایش خوبی خواهد بود.

در هر حال بازنشستگان خواستار رعایت عدالت در تنظیم مقررات و معادلات متناسب‌سازی دور دوم هستند و می‌گویند: علاوه بر اجرای دور دوم متناسب سازی، در افزایش مستمری ۱۴۰۰ باید همه مختصات و عقب ماندگی‌های مزدی بازنشستگان در نظر گرفته شود.

اگر قرار باشد همه افزایش مستمری‌ها به افزایش ۳۹ درصدی پایه مستمری محدود شود، دریافتی بازنشستگان کارگری در سال جدید بیش از ۷۰۰ یا ۸۰۰ هزار تومان افزایش نخواهد یافت درحالیکه هزینه‌های زندگی در طول سال ۹۹ لااقل یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان زیاد شده است.

دور اول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مردادماه با ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار داخلی سازمان اجرا شد هرچند این بودجه از محل پرداخت ۳۲ هزار میلیارد تومانی بدهی دولت به سازمان تامین اعتبار شده بود. سه ماه بعد از اجرای متناسب‌سازی در تامین اجتماعی، دولت ۱۷ هزار میلیارد تومان از خزانه ملی به صندوق‌های کشوری و لشگری اختصاص داد تا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان این صندوق‌ها با فرمول ۹۰ درصدی به اجرا درآید. در این فرمول، دریافتی هر بازنشسته به پایه ۹۰ درصد حقوق شاغل همتراز رسید.

حالا قرار است دور دوم متناسب‌سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی به اجرا دربیاید. وعده‌ها حاکی از شروع اجرا در همین فروردین ماه است و در آخرین روز مالی سال ۹۹، مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان علی الحسابِ اجرای دور دوم متناسب‌سازی، به حساب هر بازنشسته واریز شده است.

با این حال بازنشستگان همچنان نگران ضوابط و فرمول‌های اجرایی دور دوم متناسب‌سازی هستند./

https://www.asianews.ir/u/2kU
اخبار مرتبط
مدیرکل مستمری‌های تامین اجتماعی جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را تشریح کرد؛ در حالی که حداقل میزان پرداختی یک مستمری بگیر با ۲۰ سال سابقه به نسبت سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۳۵٪ افزایش یافته است.
عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار سراسر کشور، در گزارشی، به تشریح مشروح کامل مطالبات نمایندگان کارگران و بازنشستگان پرداخت و این گزارش در جلسه‌ای به تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه، با حضور رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی ایراد شد.
مسئولان تامین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان از ارقام بالای ۱۰۰ درصد صحبت می‌کنند؛ همچنین برای نشان دادن این افزایش حقوق آن را با حقوق دو سال پیش بازنشستگان مقایسه میکنن و از این طریق مدعی افزایش حقوق ۱۳۰ درصدی هستند؛ در حالی که بازنشستگان این ادعاها را باور نمی‌کنند.
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: «سازمان تامین اجتماعی برای مشخص شدن میزان افزایش‌ها در هر یک از ردیف‌های افزایشی، جدول را منفک کرده است اما از ماه‌های بعد، تمام این موارد در مستمری قرار می‌گیرد.»
غیر از نداشتن اطلاعات، آنچه مانع اصلی استقرار یک نظام تامین اجتماعی فراگیر می‌شود، نبودن بودجه کافی و علیحده برای این منظور و همچنین مشخص نبودن دستگاه‌های اصلی متولی امر است؛ چگونه باید سه لایه‌ی بیمه‌ای، امدادی و حمایتی کشور را زیر یک چتر فراگیر قرار دهیم، وقتی بیش از ۳۰ نهاد امدادی و حمایتی یا صندوق بیمه‌ای داریم که هر کدام داعیه‌ی حمایت و ارائه‌ی خدمات رفاهی دارند؟
علی اصغر بیات در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور استمرار همیشگی متناسب‌سازی را خواستار شد.
دبیر و عضو هیات مدیره کانون کارکنان بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی گفت: افزایش حقوق و بهبود معیشت بازنشستگان تأمین اجتماعی با اجرای دو مرحله متناسب‌سازی در دو سال اخیر به خوبی انجام شده است و تحولات مثبت و روند رو به بهبود و ارتقاء خدمات سازمان مشهود است.
تجمع کارگران به مناسبت روز جهانی کارگر صبح امروز؛شنبه، ۱۱ اردیبهشت، در بسیاری از شهرهای کشور و در تهران مقابل وزارت کار برگزار شد.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری درباره میزان افزایش مستمری‌ها در احکام جدید گفت: بازنشستگانی که تا ۲۰ سال سابقه دارند، ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و بازنشستگانی که از ۲۱ تا ۳۵ سال سابقه دارند و افرادی که بر اساس ماده واحد بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور با در نظر گرفتن سنوات ارفاقی بازنشسته شده‌اند، بین ۴ میلیون و ۳۴۷ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.
جلسه نهایی تدوین پیش نویس لایحه دو فوریتی دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با حضور مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و تعدادی از اعضای کارگروه ۴۲ نفره به نمایندگی از بازنشستگان تشکیل شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
عبدالامیرفلاحی
۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
0
1

آیا چرا این سختیکار برای همه نمی شود این کارگر با کارگری دیگر چه فرقی دار چون در یه کارگاه کار میکنند من با ۳۰ سال بازنشست شدم و کارگر بعدی با ۲۰ سال چه فرق دارد منی که ۳۰ سال کار کردم بیشتر سختس دیدم جواب میخواهم ؟


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید