صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۹
کد خبر: 4360
گزارشگر: 213
۲۱۸۳
۰
۱
۷
امروز؛ ۲۰ اردیبهشت

درگذشت عبدالوهاب شهیدی پس از «دریافت واکسن کرونا»

درگذشت عبدالوهاب شهیدی پس از «دریافت واکسن کرونا»
عبدالوهاب شهیدی، خواننده و نوازندهٔ سرشناس ایرانی که براساس برخی خبرها چهار روز پس از تزریق واکسن کرونا در ۹۹ سالگی دچار عارضه قلبی شده بود، یک روز پس از بستری شدن در بیمارستان، امروز، دوشنبه ۲۰ اردیبهشت درگذشت.

عبدالوهاب شهیدی، خواننده و نوازندهٔ سرشناس ایرانی که گفته می شود چهار روز پس از تزریق واکسن کرونا در ۹۹ سالگی دچار عارضه قلبی شده بود، یک روز پس از بستری شدن در بیمارستان، بامداد دوشنبه ۲۰ اردیبهشت درگذشت.

عبدالوهاب شهیدی عودنواز و خواننده‌‌ای بود که پس از انقلاب اسلامی ایران برای همیشه از فعالیت در عرصهٔ موسیقی کنار گذاشته شد.

تولد 99 سالگی عبدالوهاب شهیدی در کنار ایرج جمشیدی؛ سردبیر روزنامه آسیا تولد 99 سالگی عبدالوهاب شهیدی در کنار ایرج جمشیدی؛ سردبیر روزنامه آسیا

عبدالوهاب شهیدی متولد سال ۱۳۰۱ در «میمه» اصفهان بود. او از اوایل دهه ۱۳۲۰ فعالیت هنری خود را با فراگیری آواز، سنتور و عود نزد اسماعیل مهرتاش آغاز کرد. شهیدی به‌جز آواز خواندن و آهنگسازی، نوازنده‌ای منحصربه‌فرد با ساز عود بود.

او همچنین سابقهٔ همکاری با استادانی مانند جلیل شهناز، فرامرز پایور، علی‌اصغر بهاری، حسین تهرانی، رحمت‌الله بدیعی، حسن ناهید و محمد اسماعیلی را داشت.

عبدالوهاب شهیدی در اجرای آوازهای محلی نیز پیش‌رو بود و تصنیف معروف «زندگی» با مطلع «آن نگاه گرم تو» از این هنرمند است.

محمدرضا شجریان در توصیف جایگاه هنری عبدالوهاب شهیدی در موسیقی ایرانی او را «بزرگ‌مرد هنر آواز ایران» خطاب می‌کرد و هوشنگ ابتهاج نیز درباره‌‌اش گفته بود: «شهیدی همیشه برای من یک تصویر از آرزویی بود که درباره‌ٔ هنرمند داشتم. همیشه می‌توانستم به‌عنوان یک هنرمند به او تکیه کنم؛ به اخلاق هنری و به اخلاق انسانی‌اش.»

تصنیف‌های دیگری مثل «یار بی‌وفا» و «آی سوزه» نیز از اجراهای معروف اوست. عبدالوهاب شهیدی قطعات قدیمی معروفی مانند آثار عارف قزوینی را نیز اجرا کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به تصنیف‌های «گریه را به مستی بهانه کردم» و «گریه کن» اشاره کرد./

https://www.asianews.ir/u/2kV
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید