صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۱
کد خبر: 4369
گزارشگر: 213
۱۵۰۳
۰
۰
۲۹
به دنبال نوسان های شدید در بازار ارز

چرا دلار باز هم «گران» می شود؟!

چرا دلار باز هم «گران» می شود؟!
بازار از سومین روز هفته مسیر دیگری را در پیش گرفت و حتی توانست از سطح حمایتی ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومانی عبور کند. تحلیلگران فنی باور دارند، در صورتی که دلار بالای محدوده ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومانی تثبیت شود، خریداران بیشتری وارد بازار خواهند شد. برای برگشت قیمت در جهت کاهشی، بازار نیاز دارد که بار دیگر زیر محدوده ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومانی تثبیت شود.

در سومین روز هفته، دلار گام بلندی برداشت و توانست وارد کانال ۲۲ هزار تومانی شود. از همان ابتدای روز دوشنبه، اوضاع به کام خریداران بود. دیروز اسکناس آمریکایی معاملات خود را در محدوده ۲۱ هزار و ۹۰۰ تومانی آغاز کرد که ۳۰۰ تومان بالاتر از روز یکشنبه بود.

----------------

بیشتر بخوانید:

چرا دلار گران تر می شود؟

----------------------------------------------------

در ادامه روز، خریداران قدرت خود را به بازار دیکته کردند و حدود ساعت ۳ بعدازظهر، شاخص ارزی توانست به قیمت ۲۲ هزار تومان برسد. این قیمت ۴۰۰ تومان بیشتر از نرخ بسته شده روز دوم هفته بود.

----------------

بیشتر بخوانید:

آینده دلار در «ماه های آینده» چطور رقم می خورد؟

---------------------------------------------------

 به گفته فعالان، مهم‌ترین عاملی که موجب کانال شکنی دلار شد، شایعاتی بود که در بازار پیرامون کنار گذاشتن ظریف از مذاکرات هسته‌ای شنیده می‌شد. در کنار این، دیروز نرخ حواله درهم به بالای مرز حساس ۶ هزار تومانی رفت و این عامل در انتظارات بازیگران بازار داخلی تاثیر مهمی داشت.

--------------------

بیشتر بخوانید:

آیا خرید و فروش دلار موجب ضرر و زیان می شود؟

--------------------------------------------
به گفته یکی از بازیگران باتجربه ارزی، یک‌شنبه شب اظهار نظری از یک نماینده مجلس در کانال‌های اطلاع رسانی معامله‌گران منتشر شد که از دو اتفاق قریب‌‌الوقوع خبر می‌داد. اول اینکه ممکن است ظریف از مذاکرات هسته‌ای کنار گذاشته و اوضاع به شورای عالی امنیت ملی سپرده شود. دیگر اینکه، نمایندگان قصد دارند بانک مرکزی را محدود کنند تا اجازه بازارسازی برای تعدیل نرخ ارز را نداشته باشد. البته هیچ منبع معتبری خبرهای یاد شده را تایید نکرد ولی بازار به آنها توجه کرد و نوسان گیران پیرامون آنها برای بالا بردن قیمت جوسازی کردند.

-----------------------

بیشتر بخوانید:

قطع کامل اقتصاد ایران از جهان و تحریم بیش از 12 بانک

-------------------------------------------------------

البته در روزهای اخیر، شایعات زیادی در بازار شنیده می‌شد که بانک مرکزی قصد دارد پیش از انتخابات ارزپاشی و قیمت دلار را به دلایل سیاسی دچار کاهش معنادار کند. این شایعات در حالی شنیده می‌شد که رئیس‌کل بانک مرکزی به صراحت در چند نوبت عنوان کرد که بانک مرکزی رفتار سیاسی ندارد. حتی در یک نوبت افت قیمت دلار را ناشی از فضای انتظاری مثبت پیرامون مذاکرات دانست. برخی از فعالان نیز باور داشتند، بازار در دو روز اخیر در مسیر افزایشی قرار گرفت، چراکه مذاکرات هسته‌ای طولانی شده است و انتظار معامله‌گران برای رسیدن به یک توافق قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری کاهش پیدا کرده است.

---------------------

بیشتر بخوانید:

جزییات «افزایش میزان تسهیلات» بانک ها

-----------------------------------------------------
  دو شب پیش رئیس‌کل بانک مرکزی در مصاحبه‌ای تلویزیونی عنوان کرد که قیمت فعلی دلار واقعی نیست و این ارز، ارزش کمتری دارد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، همتی در بخشی از صحبت‌های خود عنوان کرد که افزایش ارزش پول ملی دستور مقام معظم رهبری است که برای افزایش ارزش پول ملی، نرخ ارز باید کاهش پیدا کند. وی یادآور

شد: نرخ فعلی ارز نرخ واقعی نیست و ما نرخ تسعیر ارز بانک‌ها را نیز ۱۵۹۰۰ تومان برای پایان سال ۹۹ اعلام کردیم و روند بازار نزولی است و نرخ ارز کاهش پیدا می‌کند.

----------------------

بیشتر بخوانید:

نوسان قیمت دلار کجا تعیین می شود؟!

-------------------------------------------------------------------

با وجود اینکه، رئیس‌کل از احتمال افت قیمت خبر داده بود، بازار در روز دوشنبه مسیر دیگری را در پیش گرفت و حتی توانست از سطح حمایتی ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومانی عبور کند. تحلیلگران فنی باور دارند، در صورتی که دلار بالای محدوده ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومانی تثبیت شود، خریداران بیشتری وارد بازار خواهند شد. برای برگشت قیمت در جهت کاهشی، بازار نیاز دارد که بار دیگر زیر محدوده ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومانی تثبیت شود.

در روزی که دلار وارد کانال بالاتر شد، سکه امامی نیز راه افزایشی را در پیش گرفت و با ۳۰۰ هزار تومان افزایش به بهای ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، رفتن سکه به بالای محدوده ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌تواند توجه دسته‌ای از معامله‌گران را به خود جلب کند و خریداران جدیدی به بازار وارد شوند. روز گذشته قیمت سکه بیشتر با توجه به روند صعودی دلار، رشد کرد و خبری از اثرگذاری طلا تا ساعت ۳ بعدازظهر نبود./

https://www.asianews.ir/u/2lg
اخبار مرتبط
در بازار روز گذشته اولین قیمت دلار در صرافی‌ملی کاهشی بود و دومین نرخ اعلام شده توسط صرافی ملی ۲۱۷۳۱ تومان بود؛ ولی پیش‌بینی‌ها از آینده بازار دلار معلوم نیست چطور رقم بخورد؟
عضو هیات‌رئیسه اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: ثبات قیمت طلا به برخی موضوع‌های سیاسی و جهانی ارتباط دارد. چنانچه اتفاق سیاسی خاصی در جهان رخ ندهد، قیمت طلا تثبیت می‌شود، ولی که ممکن است انس جهانی طلا با برخی فراز و فرودها روبه‌رو شود.
خبرگزاری بلومبرگ در گزارش مدعی شد که پنتاگون برنامه‌ای ۱۸ میلیارد دلاری برای توسعه تجهیزات رهگیری جهت مقابله با موشک‌های احتمالی هسته‌ای ایران و کره شمالی در آینده را در دستور کار دارد.
نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران خبر داد: با افت دوباره قیمت‌ها، طلا در آستانه ورود به کانال ۹۰۰هزار تومان قرار گرفته که پیش‌بینی می‌شود این روند کاهشی با شیب ملایم همچنان ادامه داشته باشد.
روند نزولی ارزهای دیجیتالی ادامه دارد و بیت کوین در سطح ۵۰ هزار دلاری سقوط کرد.
نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره قیمت طلا و سکه در بازار امروز گفت: باتوجه به ثبات نرخ ارز، رشد ارزش اونس جهانی قیمت طلا و سکه را چندان تحت تاثیر قرار نداد اما با ادامه این روند احتمال افزایش قیمت‌ها وجود دارد و در صورتی که اتفاق سیاسی خاصی نیفتد احتمال رکود بازار وجود دارد.
امروز یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ نرخ ارز در صرافی‌ ملی برای بار دوم اعلام شد و بر این اساس قیمت دلار نسبت به نرخ قبلی افزایش پیدا کرد و به رقم ۲۴۲۸۸ تومان رسید.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشور در نشست اعضای برجام می‌گوید جمهوری اسلامی ایران آزادسازی یک میلیارد دلار از دارایی‌های خود در قبال توقف غنی‌سازی ۲۰ درصدی را رد کرد.
نرخ دلار در بازار آزاد ایران برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت و روز سه‌شنبه ۱۰ فروردین به ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان رسید؛ در حالی که هیچ چشم‌اندازی برای آزاد شدن دارایی‌های ایران در کشورهایی چون کره جنوبی، عراق و ژاپن وجود ندارد.
وزارت خارجه آمریکا مدعی شد در برابر دریافت اطلاعاتی که به دستگیری «سلیم عیاش»، عضو گروه حزب‌الله لبنان و متهم به دست داشتن در ترور رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان بینجامد،10 میلیون دلار جایزه نقدی پرداخت خواهد کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید