صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۳:۰۷
کد خبر: 4413
گزارشگر: 213
۱۸۵۱
۰
۰
۱۳
اظهارات رئیس اتحادیه گوشت گوسفند درباره افزایش قیمت گوشت

آغاز «صف های گوشت» به دنبال «خشکسالی»

آغاز «صف های گوشت» به دنبال «خشکسالی»
رئیس اتحادیه گوشت گوسفند گفت: این روزها به دلیل خشکسالی و کمبود دامی کشتار دام که بی‌رویه انجام می‌شود، بسیار است و همین موضوع سبب نگرانی جدی برای کمبود گوشت قرمز در نیمه دوم سال است که جهش قیمت‌ها و در نتیجه برگشت صف گوشت را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش آسیانیوز، خشکسالی و کمبود علوفه و  از سوی دیگر جیره‌بندی سهمیه خوراک دام در تعاونی‌های روستایی موجب شده است که دامداران دسته دسته گله‌های

خود را به کشتارگاه بفرستند.

-----------------------

بیشتر بخوانید:

نگاهی به تولید و مصرف گوشت در کشور/اختلاف فاحش استفاده از فرآورده های گوشتی در ایران با کشورهای دیگر

--------------------------------
علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در این باره گفته است: اکنون گوشت قرمز در بازار فراوان است. چرا که متاسفانه به دلیل خشکسالی و کمبود نهاده دامی کشتار دام بی‌رویه انجام می‌شود و همین موضوع نگرانی جدی برای کمبود گوشت قرمز در نیمه دوم سال، جهش قیمت‌ها و در نتیجه برگشت صف گوشت مواجه شویم.

----------------

بیشتر بخوانید:

گوشت قرمز از سفره ها رفت

-------------------------------

او با اشاره به سهمیه‌بندی شدن خوراک دام می‌گوید: تعاونی‌های روستایی سهمیه اندکی بابت خوراک دام به دامداران می‌دهند که این سهمیه کفاف نیازهای آنها را نمی‌دهد و دامداران مجبور هستند دام خود را با وزن پایین به کشتارگاه ببرند و حتی به ذبح بره با سن پایین روی آورده‌اند.

------------------

بیشتر بخوانید:

دستگاه بسته بندی گوشت و مرغ - مناسب بسته بندی مرغ کامل، گوشت چرخ کرده، گوشت قرمز و گوشت بلدرچین

--------------------------------------------
تجارت نیوز نوشت رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی، هم اکنون قیمت هرکیلوگرم بره ۱۳۰ هزار تومان و قیمت هرکیلوگرم گوشت گوسفند ۱۴۰ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن اشاره به این که ۹۰ درصد سپرده‌های بانکی در کشور به ۴ درصد جامعه تعلق دارد، از فاصله طبقاتی در کشور و بودجه سال ۱۴۰۰ انتقاد کرد بین کمترین و بیشترین مصرف گوشت در سال به صورت میانگین برای هر نفر در خانواده‌های فقیر یک کیلو گوشت و برای خانواده‌های ثروتمند تا ۹۶ کیلو در سال مصرف وجود دارد.»

-----------------------

بیشتر بخوانید:

کارگران؛ ناتوان از خرید گوشت یا برنج! افزایش 100 درصدی حقوق هم دردی از کارگر دوا نمی کند

---------------------------------
این در حالی است که رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با انتقاد از از فاصله طبقاتی در کشور و بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: ۹۰ درصد سپرده‌های بانکی در کشور به ۴ درصد جامعه تعلق دارد.

علیرضا زاکانی روز پنج‌شنبه دوم بهمن ماه گفت: «۷۰ درصد سپرده‌های بانکی برای یک درصد و ۹۰ درصد از آنها برای ۴ درصد جامعه است.»

-------------

بیشتر بخوانید:

تامین گوشت؛ قیمت های نامعقول و نبود پول واردات!

------------------------------------

آقای زاکانی در ادامه افزود: «بین کمترین و بیشترین مصرف گوشت در سال به صورت میانگین برای هر نفر در خانواده‌های فقیر یک کیلو گوشت و برای خانواده‌های ثروتمند تا ۹۶ کیلو در سال مصرف وجود دارد.»

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم نقطه‌ای در دی ماه ۱۳۹۹ به ۴۶.۲ درصد رسیده است.

فقر در ایران

تورم نقطه‌ای به معنی رشد قیمت مجموعه‌ای از کالا‌ها و خدمات در یک ماه مشخص نسبت به ماه مشابه سال قبل آن است.

جزئیات گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد خانوارهای ایرانی در یک سال گذشته برای خرید اقلام «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نزدیک به ۶۰ درصد و برای «کالا‌های غیر خوراکی و خدمات» ۴۰ درصد هزینه بیشتری پرداخت کرده‌اند.

آقای زاکانی در ادامه گفت که بودجه‌بندی سال ۹۹ بر اساس یک «کار تبلیغی» علیه تحریم‌های ترامپ بر مبنای فروش روزانه یک میلیون بشکه نفت ۵۰ دلاری بسته شد و ۲۷۳ هزار میلیارد تومان کسری در سال ۹۹ به بار آورد.

به گزارش آسیانیوز، نقل از فارس، او در ادامه ضمن انتقاد از بودجه ۱۴۰۰ از کسری ۳۳۲ هزار میلیارد تومانی بودجه در خوشبینانه‌ترین حالت در سال آینده خبر داد.

مرکز پژوهش‌های مجلس ایران پیش از این خواستار رد کلیات بودجه پیشنهادی دولت توسط مجلس شده بود.

نمایندگان منتقد بودجه ۱۴۰۰ می‌گویند دولت در این بودجه وابستگی به نفت را حدود پنج برابر افزایش داده و افزایش اتکا به نفت با دستورات رهبر جمهوری اسلامی در تضاد است./

https://www.asianews.ir/u/2m6
اخبار مرتبط
در قانون اساسی بارها تاکید شده که همه شهروندان باید زندگی شایسته و توام با منزلت انسانی داشته باشند اما وقتی به قانون عمل نمی‌شود هر روز و هر سال شاهد کاسته شدن از سطح کیفی زندگی مردم هستیم؛ از سطح منزلت دهک‌های کم درآمد تا جایی کاسته شده که مجبورند خلاءهای سفره را با پوست مرغ، ماده‌ای پر از هورمون و بی‌کیفیت، پر کنند!
اگر می‌خواهید وارد کسب و کار بسته بندی محصولات پروتئینی شوید یا تجارت خودتان را گسترش دهید، این مطلب می‌تواند به شما کمک کند.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن اشاره به این که ۹۰ درصد سپرده‌های بانکی در کشور به ۴ درصد جامعه تعلق دارد، از فاصله طبقاتی در کشور و بودجه سال ۱۴۰۰ انتقاد کرد بین کمترین و بیشترین مصرف گوشت در سال به صورت میانگین برای هر نفر در خانواده‌های فقیر یک کیلو گوشت و برای خانواده‌های ثروتمند تا ۹۶ کیلو در سال مصرف وجود دارد.»
محمدرضا تاجیک، نماینده کارگران در شورای‌ عالی کار، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست در زمینه میزان افزایش حقوق کارگران دخالت نکنند و از نمایندگان کارگری شورا حمایت کنند تا تلاش‌های آن‌ها به نتیجه برسد؛ چرا که در حال ‌حاضر کارگران عادی نمی‌توانند حتی گوشت یا برنج خریداری کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید