صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۱
کد خبر: 4421
گزارشگر: 213
۹۲۵
۰
۰
۱۱
بنا بر اظهارات رییس اتاق بازرگانی تهران

«بی خبری» نامزدهای انتخاباتی از «فاجعه اقتصادی» در ایران/«۶ میلیون دوز واکسن کرونا» به کشور نرسید!

«بی خبری» نامزدهای انتخاباتی از «فاجعه اقتصادی» در ایران/«۶ میلیون دوز واکسن کرونا» به کشور نرسید!
در چهار سال آینده بزرگترین چالش مربوط به اقتصاد خواهد بود و اگر کاندیداها به این چالش‌ها واقف بودند شاید به این تعداد ثبت‌نام نمی‌کردند؛ در مورد واردات واکسن متاسفانه به علت بروکراسی حاکم بر وزارت و همینطور به این علت که تجربه اول واردات واکسن بود واردات دچار تاخیر شد.

به گزارش آسیانیوز، مسعود خوانساری اظهار داشت: ما در ۴ سال آینده مشکلات اقتصادی زیادی خواهیم داشت، مشکلاتی که در ده سال گذشته طلب شده در ۴ سال آینده سرریز خواهد شد. کاندیداها باید برنامه‌های خود را برای موضوع اعلام کنند.

--------------------

بیشتر بخوانید:

اتاق بازرگانی تهران؛ سال 99 و کاهش اعتماد مردم به سیاست‌گذاران/تورم مشکل ریشه دار کشور است

---------------------------------------------------------------------
مسعود خوانساری در نشست امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: در مورد واردات واکسن متاسفانه به علت بروکراسی حاکم بر وزارت و همینطور به این

علت که تجربه اول واردات واکسن بود واردات دچار تاخیر شد. سه بار پروفرم‌ها رفتن و با تأخیر ایجاد شده نتوانستیم به موقع ۶ میلیون دوز واکسن را وارد کنیم. البته سه شرکتی که وارد کننده محصول بودند گزارش داده‌اند که منابع جدیدی برای تامین آن یافتند.

-------------------

بیشتر بخوانید:

انتقاد از ارز دو نرخی؛ تورم دو رقمی و افزایش 66 درصدی قیمت ها در سال جاری

------------------------------------
وی با اشاره به مشکلات فعالیت اقتصادی در کشور گفت: وزارت صمت از ۹۵۰ نفر از کارآفرینان در مورد بزرگترین مشکلات و موانع فعالیت اقتصادی نظرسنجی گرفته که طبق آن اولین مانع از نظر کارافرینان عدم ثبات اقتصادی بوده است. انگیزه برای سرمایه‌گذاری کم شده و فرار سرمایه افزایش و همچنین انتقال سرمایه به کارهای غیر مولد زیاد شده است. با وجود تورم ۳۶/۴ درصدی بیشترین ضرر را سپرده‌گذارانی کردند که سود ۱۶ درصدی گرفتن در حالی که در همین مدت دلار ۶۰ درصد و مسکن ۸۰ درصد بازدهی داشته و نشانگر این است که انگیزه برای سرمایه‌گذاری‌های غیر مولد بیشتر است.

--------------

بیشتر بخوانید:

تایید استفاده ضروری واکسن فایزر از سوی سازمان بهداشت جهانی

-----------------------------------
رییس اتاق بازرگانی تهران وی با اشاره به تورم مواد غذایی بیان کرد: طبق آمار تورم مواد غذایی ۳۹ درصد بوده است. نرخ تورم برای چهار دهک اول ۴۰.۸ درصد و برای دهک دهم ۳۶/۵ درصد بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که ارز ترجیحی نیز به نفع کسانی استفاده می‌شود که پول بیشتری دارند.

------------------------

بیشتر بخوانید:

تشریح «نحوه واکسیناسیون سالمندان»/بدون ثبت نام برای «همه اولویت ها» پیامک ارسال می شود

-------------------------------------------

وی همچنین در مورد انتخابات ریاست جمهوری پیش رو تصریح کرد: امسال جو انتخابات بسیار سرد بود. متاسفانه از آنجا که در کشور حزبی وجود ندارد، افراد به شخص ثبت‌نام کردند و شعار می‌دهند. در چهار سال آینده بزرگترین چالش مربوط به اقتصاد خواهد بود و اگر کاندیداها به این چالش‌ها واقف بودند شاید به این تعداد ثبت‌نام نمی‌کردند.

وی افزود: از چند سال پیش با پژوهشکده دانشگاه شریف قراردادی داشتیم که کارهای پژوهشی پیش ببرند در پروژه بنای ایران پنج شاخص مطرح شد که شامل رشد اقتصادی، فقرزدایی، مقابله پایدار با تورم، مقابله با فساد و ارتقای جایگاه ایران در اقتصاد جهان است امیدواریم کاندیداها به این موارد توجه کنند.

به نقل از ایلنا، خوانساری در ادامه با طرح سوال از کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: طی ۱۶ سال گذشته ۱۰ میلیون نفر به سن کار اضافه شده اند اما میزان اشتغال مفید تنها ۳ میلیون نفر افزایش داشته برنامه کاندیداها برای موضوع چیست؟ سرمایه اجتماعی دچار ریزش شده که این موضوع در اقتصاد نیز تأثیرگذار است، میانگین ۱۰ ساله رشد اقتصادی ما تقریبا صفر بوده است، مشکلات منطقه و تحریم‌ها همچنان پابرجاست و ماهانه ۱۰۰ میلیارد دلار یارانه غیر هدفمند داده می‌شود. بنابراین برنامه کاندیداها برای هریک از مشکلات چیست؟ ما در ۴ سال آینده مشکلات اقتصادی زیادی خواهیم داشت، مشکلاتی که در ده سال گذشته طلب شده در ۴ سال آینده سرریز خواهد شد کاندیداها باید برنامه‌های خود را برای موضوع اعلام کنند./


https://www.asianews.ir/u/2ma
اخبار مرتبط
براساس اعلام وزارت بهداشت تا آخر هفته جاری افراد دارای پرونده الکترونیک سلامت واکسینه می‌شوند و احتمالا پایان هفته برای جاماندگان، سامانه ثبت نام بازگشایی خواهد شد. پس از اینکه پیامک برای کسانی که لیست موجود است و برای واکسن فراخوان شدند و آمدند، آن وقت سامانه برای ثبت نام مابقی کسانی که در لیست نبودند، آغاز می‌شود؛ یعنی فعلا تنها افراد بالای 80سال می‌توانند ثبت نام کنند.
سخنگوی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: نتایج ارزیابی‌ها نشان می‌دهد، همانطور که پیش بینی می‌شد واکسن رازی جزو واکسن‌های بسیار کم عارضه بوده و به لحاظ اثربخشی نیز هنوز برای اظهار نظر قطعی زود است زیرا در فاز اول تاکید بر پیدا کردن دوز موثر است.
رئیس انجمن دیابت ایران گفت: اکنون بیش از هشت میلیون نفر جمعیت کشور مبتلا به دیابت هستند و تزریق واکسن کرونا به این افراد ضروری است و باید همه بیماران تحت نظر پزشک معالج، واکسیناسینه شوند.
عبدالوهاب شهیدی، خواننده و نوازندهٔ سرشناس ایرانی که براساس برخی خبرها چهار روز پس از تزریق واکسن کرونا در ۹۹ سالگی دچار عارضه قلبی شده بود، یک روز پس از بستری شدن در بیمارستان، امروز، دوشنبه ۲۰ اردیبهشت درگذشت.
واکسن‌های موجود کرونا در حال حاضر برای افراد زیر ۱۸ سال، در دوره بارداری و شیردهی، سابقه واکنش‌های حساسیتی شدید و وجود هر گونه بیماری حاد با تب یا بدون تب ممنوعیت مصرف وجود دارد.
حمید حسینی، عضو هیات رییسه اتاق ایران و عراق، درباره خرید واکسن کرونا با بخشی از پول‌های مسدودشده تهران در بغداد، گفت: توافق شده که از محل مطالبات صادرات برق و گاز به عراق، واکسن استرازنکا و اسپوتنیک خریداری شود؛ این در حالی است که حتی با تلاش های رییس بانک مرکزی در اواخر سال گذشته، وضعیت پول های بلوکه شده ایران در عراق، کره جنوبی و کشورهای دیگر هنوز نامشخص است.
همراه با واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ کاربران توییتر خبر می‌دهند که این گروه با واکسن کره جنوبی واکسینه شدند؛ در حالی است که پیش از این خبری از واردات واکسن از کره جنوبی نبود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید