صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۹
کد خبر: 4432
گزارشگر: 213
۱۱۱۸
۰
۰
۱۱
بنا به اظهارات مجری نمایشگاه مجازی نقاشی «رنگ و زندگی»

چرایی «تحریم» هنر

چرایی «تحریم» هنر
مجری نمایشگاه مجازی نقاشی «رنگ و زندگی» گفت: قوام هنر از ارشاد بر می آید و هنر نباید تحریم شود.
به گزارش آسیانیوز، به نقل از به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران، نمایشگاه مجازی هنرهای تجسمی در رشته نقاشی با عنوان "رنگ و زندگی" در نگارخانه گل نرگس تهران و با حضور هنرمندان سبکهای گوناگون این رشته ، به صورت مجازی گشوده شد. این نمایشگاه در حال حاضر به شکل غیرحضوری و از طریق تارنمای مربوطه در سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران و در ادامه با رفع محدودیت ها و رعایت پروتوکل های بهداشتی به شکل حضوری افتتاح شده و قابل بازدید خواهد بود.

بهداد نجفی اسدالهی، مجری و کیوریتوراین نمایشگاه هدف برگزاری آن را تقویت و افزایش ارتباط میان هنر و هنرمندان با جامعه و جریان زندگی امروزی و کمک به فائق آمدن بر گوشه نشینی های ناشی از محدودیت های پاندمی کرونا بر فعالیت های فرهنگی و هنری اعلام نمود.

در این رویداد هنری (به ترتیب حروف الفبا) شاهد نمایش آثاری از سعیده آرین، بنفشه احمدزاده،پروین حسین زاده تبریزی، حمید جعفری شکیب، نگار جهانگیری مرفه، خدیجه رجبی، فرهنگ عاطفی، بهداد نجفی و حسن نوروزنیا خواهیم بود.

فعالیت هایی از این دست فرصتی مغتنم برای جلب توجه بیشتر جامعه و خصوصا هنرمندان و تمامی علاقه مندان به فرهنگ و هنر بوده و تاثیر به سزایی در شکوفایی استعدادها و توانمندی هایی دارد که روزمرگی های زندگی و محدودیت های ناشی از بیماری کرونا ، بر آنها سایه انداخته است. این گونه حرکت های اجتماعی همچنین علاوه بر کمک به کاهش استرس های ناگزیر زندگی انسان امروزی، فرصت مغتنمی برای هنرمندان است که با نمایش حرفه ای آثار خود در معرض دید عموم ، به نگاهی نوین و شناختی دوباره از علایق مخاطبان خود دست پیدا کنند.

به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران، این رویداد دومین نمایشگاه هنری با هدف یاد شده در سال جاری است که با پشتکار و انگیزه ی بالای کیوریتور و هنرمندان، همزمان با برگزاری نمایشگاه " بهارنگ" در نگارخانه رسول مهر واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و با شیوه ای مشابه آغاز به کار می نماید.

هنرمندان و هنردوستان ارجمند وگرامی می توانند از مسیر دسترسی https://etehran.farhang.gov.ir/fa/negarkhaneاز تاریخ بیست و هفتم اردیبهشت ماه به تماشای آثار هنری پرداخته و از برنامه افتتاح و بازدید حضوری در هنگام برطرف شدن محدودیت ها باخبر شوند.

لازم به ذکر است نگارخانه گل نرگس در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران به نشانی خیابان استاد مطهری، نرسیده به خیابان سهرودی، شماره 130 واقع بوده و در تمامی ایام سال با برگزاری نمایشگاه های گوناگون فرهنگی و هنری میزبان هنرمندان و هنردوستان می باشد.





۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۳۹
اظهار نظر
https://www.asianews.ir/u/2mm
اخبار مرتبط
زلف غزل را شانه میزنم به دلنوازی های شهر عشاق تا به رخ هستی بکشم؛ همان عالَمی را که "به جهان خرم از اویم" و اذن دخول می طلبم از دروازه ای که از هر جهتش راه بر دل میگشاید و زلف و رخ و خال و خط و عارض و قامت تاریخِ یک ملت است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: گرچه شیوع ویروس کرونا ، اوایل اسفند ماه ۱۳۹۸ چراغ فعالیت‌ های فرهنگی و هنری استان را کم رنگ کرد ولی نتوانست آن را کاملا خاموش کند.
پدر آزاده نامداری که بی تاب از فوت دخترش بود، از مردم خواهش کرد که به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و گفت: دخترم عمری کوتاه و 35 سال داشت؛ عاشق زندگی بود و اهل ناامیدی نبود و هیچ وقت مایوس نبود. جامعه ما امثال او را نمی پذیرد.
نمایش «زندگی یک هنرمند» از دغدغه های یک هنرمند می گوید.
نکته بسیار مهم و درخور توجه اینست که فرم ، محتوا، تکنیک و معنا همه و همه به مخاطب بستگی دارد. این ناخودآگاه مخاطب است که تعیین کننده تاثیر گذاری هریک از این عوامل در ساخت یک اثر هنری است.
فرشته طائرپور، رئیس انجمن کارفرمایی تهیه‌کنندگان ایران، و فاطمه معتمدآریا‌، رئیس انجمن صنفی بازیگران سینما، درخواست جامعه هنری برای اولویت دادن به هنرمندان سینما و تلویزیون برای دریافت واکسن کرونا را رد کردند.
شاید شما هم ازآن‌دسته افرادی باشید که استانبول را با مساجد و بناهای تاریخی و خیابان‌های سنگفرش زیبایش می‌شناسند. بدون‌شک جنبه تاریخی شهر زیبای استانبول و بناها و آثار بی‌نظیر تاریخی آن، یکی از علت‌های اصلی انتخاب تور استانبول برای سفری ماجراجویانه در قلب زیبایی‌های طبیعی این شهر مدرن توسط گردشگران داخلی و خارجی محسوب ‌می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید