صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۹:۴۷
کد خبر: 4435
گزارشگر: 2
۱۷۳۶
۰
۰
۷
مشخصات فنی مهم یک محصول امنیتی

کدام درب ضد سرقت می تواند از خانه ما محافظت کند؟

کدام درب ضد سرقت می تواند از خانه ما محافظت کند؟
اگر کمی در گوگل جستجو کنید خواهید دید که تعداد تولید کنندگان و برند های درب ضد سرقت بسیار زیاد است. اما کدام محصول می تواند از خانه ما محافظت کند؟ امنیت این محصول به چه فاکتور هایی بستگی دارد؟ کدام قطعات درب ضد سرقت از اهمیت بیشتری برخوردار است؟

به گزارش واحد تبلیغاتی آسیانیوز؛ درب های ضد سرقت از اجزای متفاوتی ساخته شده اند که هر کدام دارای اهمیت خاصی است. هنگامی که قصد خرید این محصول را دارید باید به مشخصات فنی تمام اجزای آن دقت داشته باشید.
ما در این مقاله مشخصات فنی مهم این محصول امنیتی را بررسی می کنیم.

اسکلت فلزی ( شبکه بندی داخلی درب )

اسکلت فلزی درب های ضد سرقت از جنس پروفیل های آهنی تهیه شده که اصطلاحاً به آن قوطی می‌گویند. این پروفیل ها باعث بالا رفتن مقاومت درب در برابر فشار اهرم و دیلم خواهد شد. این پروفیل ها به حالت شبکه بندی داخل در قرار می گیرند این شبکه بندی آهنی یکی‌ از مهم ترین بخش های امنیت را در درب های ضد سرقت تشکیل می دهند.

ورق فلزی میانی

وجود این قطعه در درب ها باعث می شود که آن ها از استحکام بسیار خوبی برخوردار باشند و نفوذ به آن‌ها امکان‌پذیر نباشد. ورق آهنی با قرار گیری در کنار اسکلت داخلی استحکام درب را در برابر فشار بالا می برد. ورق فلزی میانی باید سراسر درب را پوشش دهد. بهره بردن از این ورق ها علاوه بر بالا بردن امنیت ساختمان، باعث ممانعت از نشست درب و خارج شدن درب از رگلاژ می شود.

قفل درب ضد سرقت

 
هدف از تولید درب های ضد سرقت حفظ امنیت ساختمان های مختلف است. پس در نتیجه قفل این درب ها نیز مانند دیگر بخش های درب باید از استحکام کافی برخوردار باشد. پس در هنگام خرید این درب ها به یکی از مهم ترین بخش تأمین امنیت آن یعنی قفل ها باید توجه لازم مبذول داشت. زیرا در صورت نقص قفل ها تفاوتی بین درب های ضد سرقت و درب های معمولی وجود ندارد. قفل درب های ضد سرقت خیلی مستحکم تر از درب های معمولی است و مزایای بسیار ویژه ای دارند.
برای گزینش قفل با کیفیت باید به مواردی همچون مقاومت عالی، عدم رنگ پریدگی و ضد زنگ و خوردگی بودن توجه کرد. با همه این ها شناخت قفل اصل و اورجینال از قفل های تقلبی کار نسبتاً دشواری است
کارخانه‌های سازنده قفل تغییرات زیادی را در تولیدات خود ایجاد کرده اند در انتها این تغییرات باعث ساخت قفل های گاوصندوقی شده است. این قفل ها به علت مشابهت کلید این قفل ها با کلیدهای گاوصندوق به این نام شهرت پیدا کردند.
در ساخت این قفل ها قسمت مغزی را حذف کرده اند و کلید به صورت مستقیم وارد بخش اصلی قفل می شود. در نتیجه دیگر تعویض مغزی موضوعیت ندارد و ساختمان شما در برابر سرقت مصون خواهد ماند.
بهره بردن از یک لایه فولادی مقاوم از دیگر مزایای این گونه قفل است. این قفل قیمتی به مراتب بیشتر از قفل های 5 کلید دارد. از معایب این قفل می توان به سایز و ظاهر کلید آن اشاره نمود. حمل این مدل کلید ها برای افرادی که کیف به همراه ندارند کمی مشکل تر از کلیدهای معمولی است.

چهارچوب و لولا

بخش بعدی مهم در افزایش امنیت خانه شما، چهارچوب‌های به کار رفته در این درب های ورودی است. به همین علت است که جنس آن ها از فلزی بسیار محکم است تا هیچ گونه نفوذی در آن ها اتفاق نیفتد.
ساخت این چهارچوب‌ها از ورقه های فلزی ۱.۵ الی ۲ میلی متری با قطری نزدیک ۱۸ سانتی متر است و برای رنگ آمیزی آن ها، از رنگ های پودری الکترواستاتیک بهره برده می شود.
در حالت کلی لولاها ۳ الی ۴ عدد هستند که آن ها به صورتی در درب استفاده می شوند که درب بتواند ۱۸۰ درجه باز و بسته شود.
متعادل بودن وزن در موجب می شود لولاها از عمر مقید بیشتری برخوردار شوند، اگر درب وزن سنگینی داشته باشد لولاها به تدریج خراب می شوند و درب از حالت اولیه خود خارج می شود. و درنتیجه از استحکام در کاسته می شود. لولاها باید به صورتی در داخل نصب شوند که از دسترس سارقان مصون باشند.سام درب

پین های امنیتی

 
اگر درب شما استاندارد باشد حتماً پین های امنیتی را در قسمت انتهایی درب مشاهده خواهید کرد. این پین‌ها به بخش اصلی درب متصل شده اند و از بخش انتهایی درب قابل مشاهده اند. در چهارچوب درب قسمتی برای نصب پین های امنیتی وجود دارد. در هنگام کار گذاشتن درب، چهارچوب با ملات سیمانی ثابت می شود. به همین دلیل محل قرار گیری پین ها را مشخص کرده اند که با سیمان پر نشوند.
در زمان بستن درب، پین ها درون چهارچوب جا می گیرند، فرو رفتن پین ها، در چارچوب باعث استحکام درب در برابر فشار و ضربه سنگین می شود. و درب را ثابت نگه می دارد.

قفل شب بند

قفل شب بند یکی از قطعات مهمی است که هم در زمانی که شما در خانه هستید از شما محافظت می کند و هم زمانی که بیرون از خانه هستید از خانه محافظت می کند.
این قفل یک قفل اضافه است که معمولا هم راستا با چشمی درب تعبیه می شود. این قفل برای سهولت بیشتر از داخل دارای یک کلید ثابت است تا برای قفل کردن درب از داخل دنبال کلید نگردید و وقت شما تلف نشود.
همچنین از بیرون دارای جاب کلید مجزا است و به عنوان یک قفل اضافه امنیت درب شما را دوچندان می کنید.
برای مطالعه بیشتر درباره این قطعه مهم می توانید مقاله قفل شب بند چیست را مطالعه کنید.قفل شب بند

قفل پستچی

این وسیله ابزاری است مثل زنجیر برای درب های قدیمی که به وسیله آن می توان درب را به میزان محدودی گشود. تا امنیت افراد داخل خانه در هنگام جابجایی بسته های پستی تأمین شود. در هنگام استفاده از این قفل، میله فلزی میان درب و چهارچوب جای می گیرد و از باز شدن کامل درب ممانعت به عمل می آورد.

چشمی درب

این ابزار به شما این امکان را می دهد که بتوانید قسمت پشت درب را رصد کنید و پس از اطمینان درب را باز کنید. با توجه به حضور افراد زیادی در مجاورت هم در آپارتمان های مسکونی شهرها این ابزار از اهمیت بی‌نظیری برخوردار است. زیرا دیگر امکان صدا زدن و حرف زدن از پشت درب میسر نمی باشد.

یونولیت و پشم سنگ

یکی دیگر از بخش هایی که باعث عایق کاری درب ضد سرقت در مقابل دما و صدا می شود بهره بردن از یونولیت یا پشم سنگ است. در بسیاری از درب ها این قسمت وجود ندارد و به سادگی مکالمه و صداهای درون خانه در فضاهای بیرونی ساختمان شنیده می شود.
استفاده از عایق یکپارچه در همه بخش های درب، آن را به خوبی در برابر انتقال صدا و دما، ایمن خواهد کرد.در ضمن باید گفت عملکرد پشم سنگ از یونولیت بهتر است.

خرید درب ضد سرقت

قبل از خرید درب ضد سرقت حتما می بایست با مشخصات فنی این محصول بطور کامل آشنا شوید. خرید بدون اطلاع، یعنی به خطر انداختن امنیت خانه.
تلاش کنید محصولی را خریداری کنید که قدرت مشخصات فنی آن بسیار بالا باشد، حتی اگر نیاز به هزینه بیشتر داشته باشد.
پیش از خرید برای آشنایی بیشتر با قطعات درب ضد سرقت بهتر است مقاله راهنمای خرید از مجموعه سام درب را مطالعه کنید و ویدئو مربوطه را نیز مشاهده کنید.
به دنبال برند های مطرح بگردید و محصولات مطمئن خریداری کنید. تلاش کنید به دنبال محصولی برای محافظت از خانه خود باشید.

https://www.asianews.ir/u/2mr
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید