صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۹
کد خبر: 4450
گزارشگر: 213
۱۱۴۲
۰
۰
۲
در ادامه وضعیت نابسامان واکسیناسیون کرونا در ایران

«۳ هزار صدا و سیمایی» واکسن زدند و «۷۰ ساله به بالاها» از واکسیناسیون منع شدند!

«۳ هزار صدا و سیمایی» واکسن زدند و «۷۰ ساله به بالاها» از واکسیناسیون منع شدند!
مشاهدات در سامانه نشان می‌دهد که هنوز واکسیناسیون متولدین ۱۳۳۰ و قبل از آن آغاز نشده است و در حال حاضر تنها ثبت نام متولدین ۱۳۲۵ و قبل از آن در سامانه مذکور باز است، یعنی افراد ۷۵ سال به بالا؛ این درحالی است که روز گذشته در خبر ها آمد که ۳ هزار کارمند صدا و سیما از سوی ستاد مقابله با کرونا خارج از نوبت واکسینه شده اند.

طبق گفته مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا از امروز اول خرداد آغاز شده اما مشاهده سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت نشان می‌دهد ثبت نام این گروه سنی هنوز شروع نشده است.

---------------------------------

بیشتر بخوانید:

تشریح «نحوه واکسیناسیون سالمندان»/بدون ثبت نام برای «همه اولویت ها» پیامک ارسال می شود

«بی خبری» نامزدهای انتخاباتی از «فاجعه اقتصادی» در ایران/«۶ میلیون دوز واکسن کرونا» به کشور نرسید!
----------------------------------------------------------

طبق اعلام سخنگوی ستاد مقابله با کرونا از امروز ثبت نام افراد ۷۰ سال برای واکسیناسیون کرونا آغاز می‌شود و افراد در این گروه سنی می‌توانند با ثبت نام در سامانه Salamat.gov.ir در نوبت واکسن کرونا قرار بگیرند اما مشاهدات نشان می‌دهد که هنوز واکسیناسیون متولدین ۱۳۳۰ و قبل از آن آغاز نشده است. در حال حاضر تنها ثبت نام متولدین ۱۳۲۵ و قبل از آن در سامانه مذکور باز است، یعنی افراد ۷۵ سال به بالا.

به نقل از تجارت نیوز، بنابراین هنوز افراد ۷۰ سال به بالا عملا امکان ثبت‌نام در این سامانه را ندارند.

این درحالی است که  سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسیناسیون تعدادی از کارکنان صداوسیما که درگیر انتخابات هستند، براساس مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا انجام می‌شود.

---------------------------

بیشتر بخوانید

چرا واکسیناسیون در ایران تنها یک درصد است؟!

----------------------------------------------------

علیرضا رئیسی گفت: آن دسته از کارکنان صداوسیما که درگیر موضوع انتخابات هستند و قرار است ساعت‌ها در ساختمان این سازمان که از نظر تهویه هم وضعیت نامناسبی دارد کار کنند، واکسن کرونا را تزریق می‌کنند.
--------------
«دیابتی ها» در فاز «دوم» تزریق واکسن کرونا
----------------------------------------
بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان او گفته تعداد این افراد بسیار محدود است.

همچنین بر اساس خبر سایت انتخاب در پی انتشار خبری درباره واکسیناسیون برخی پرسنل صداوسیما، کیانوش جهانپور رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت نیز در توئیتر در جواب خبرنگاری که از او در این باره پرسیده بود نوشت: «مصوبه ستاد ملی کرونا است برای عوامل درگیر در انتخابات. از جمله ۳۰۰۰ نفر مشمول آن در صدا و سیما هستند، از خبرنگار و تصویربردار تا عوامل فنی.»

به گزارش آسیانیوز، در حالی که در ایران مردم همچنان منتظرند تا دولت درباره واکسیناسیون کرونا با رویکردی عادلانه نسبت به اقشار مختلف مردم، تصمیمات جدی تری در حوزه واردات واکسن بگیرد و بسیاری از کشورها حتی سه تا چهار برابر جمعیت شان واکسن کرونا خریده‌اند، ولی در ایران تا کنون تنها حدود 2 درصد از مردم واکسینه شده اند.

---------------------

بیشتر بخوانید:

سالمندان «چه واکسنی» تزریق می کنند؟/روسیه و هند و چین به ایران واکسن نمی دهند!

-----------------------------------------------------------------------------

همچنین خبرها حاکی از این است که واردت واکسن به ایران دچار اختلال شده است و طبق نظر برخی کارشناسان با رویه فعلی فرآیند واکسیناسیون در ایران حدود 5 سال به طول خواهد انجامید و در همین حال مسوولان در ایران خبر از احتمال وقوع موج پنجم کرونا در ایران دادند..

در این حال واکسیناسیون پرسنل 3 هزار نفری سازمان صدا و سیما شاید از نظر خیلی ها، قبل از هر چیز روا داشتن آشکارای تبعیض را در ذهن ایرانی ها و غیر یکسان نگاه کردن مسوولان بهداشت و سلامت، به اقشار مخنلف جامعه را در ذهن متبادر کند./

https://www.asianews.ir/u/2n3
اخبار مرتبط
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسیناسیون تعدادی از کارکنان صداوسیما که درگیر انتخابات هستند، براساس مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا انجام می‌شود؛ در حالی که در ایران مردم همچنان منتظرند تا دولت درباره واکسیناسیون کرونا با رویکردی عادلانه نسبت به اقشار مختلف مردم، تصمیمات جدی تری در حوزه واردات واکسن بگیرد؛ در این حال بسیاری از کشورها حتی سه تا چهار برابر جمعیت واکسن کرونا خریده‌اند، ولی در ایران تا کنون تنها حدود 2 درصد از مردم واکسینه شده اند.
سامانه واکسیناسیون کرونا در ایران به نشانی https://salamat.gov.ir هفته قبل آغاز به کار کرد و در مرحله نخست متولدین سال ۱۳۲۰ و قبل از آن ( افراد بالای ۸۰ سال) که که واکسن کرونا دریافت نکرده‌ بودند ‌یا از طریق خانه‌های بهداشت تماسی با آنها برای واکسیناسیون گرفته نشده بود، ثبت‌نام کردند.
در چهار سال آینده بزرگترین چالش مربوط به اقتصاد خواهد بود و اگر کاندیداها به این چالش‌ها واقف بودند شاید به این تعداد ثبت‌نام نمی‌کردند؛ در مورد واردات واکسن متاسفانه به علت بروکراسی حاکم بر وزارت و همینطور به این علت که تجربه اول واردات واکسن بود واردات دچار تاخیر شد.
براساس اعلام وزارت بهداشت تا آخر هفته جاری افراد دارای پرونده الکترونیک سلامت واکسینه می‌شوند و احتمالا پایان هفته برای جاماندگان، سامانه ثبت نام بازگشایی خواهد شد. پس از اینکه پیامک برای کسانی که لیست موجود است و برای واکسن فراخوان شدند و آمدند، آن وقت سامانه برای ثبت نام مابقی کسانی که در لیست نبودند، آغاز می‌شود؛ یعنی فعلا تنها افراد بالای 80سال می‌توانند ثبت نام کنند.
سخنگوی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: نتایج ارزیابی‌ها نشان می‌دهد، همانطور که پیش بینی می‌شد واکسن رازی جزو واکسن‌های بسیار کم عارضه بوده و به لحاظ اثربخشی نیز هنوز برای اظهار نظر قطعی زود است زیرا در فاز اول تاکید بر پیدا کردن دوز موثر است.
رئیس انجمن دیابت ایران گفت: اکنون بیش از هشت میلیون نفر جمعیت کشور مبتلا به دیابت هستند و تزریق واکسن کرونا به این افراد ضروری است و باید همه بیماران تحت نظر پزشک معالج، واکسیناسینه شوند.
عبدالوهاب شهیدی، خواننده و نوازندهٔ سرشناس ایرانی که براساس برخی خبرها چهار روز پس از تزریق واکسن کرونا در ۹۹ سالگی دچار عارضه قلبی شده بود، یک روز پس از بستری شدن در بیمارستان، امروز، دوشنبه ۲۰ اردیبهشت درگذشت.
تزریق واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت از اسفند سال گذشته آغاز شد و این واکسیناسیون بر اساس ردیف شغلی و سنی در ایران صورت می گیرد.
واکسن‌های موجود کرونا در حال حاضر برای افراد زیر ۱۸ سال، در دوره بارداری و شیردهی، سابقه واکنش‌های حساسیتی شدید و وجود هر گونه بیماری حاد با تب یا بدون تب ممنوعیت مصرف وجود دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید