صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۴
کد خبر: 4459
گزارشگر: 213
۱۵۸۰۵
۰
۰
۵
در ادامه واریز حقوق اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی

چرا «مابه‌التفاوت فروردین» در «حقوق اردیبهشت» بازنشستگان اعمال نشد؟!

چرا «مابه‌التفاوت فروردین» در «حقوق اردیبهشت» بازنشستگان اعمال نشد؟!
حقوق اردیبهشت بازنشسته‌های تامین اجتماعی واریز شده، قرار بود حقوق غیرحداقلی بگیران در این ماه افزایش یابد و حتی مابه‌التفاوت فروردین نیز واریز شود؛ اما به نظر می‌رسد اینطور نبوده است.

به گزارش آسیانیوز ،قرار بود گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق اردیبهشت خود را بیشتر دریافت اما می‌گویند که این افزایش دوباره اعمال نشده است.

حقوق اردیبهشت بازنشسته‌های تامین اجتماعی واریز شده، قرار بود حقوق غیرحداقلی بگیران در این ماه افزایش یابد و حتی مابه‌التفاوت فروردین نیز واریز شود؛ اما به نظر می‌رسد اینطورنبوده است.

تجارت نیوز نوشت در فروردین پس از اعمال دو نوع افزایش حقوق ۳۹ درصدی سالانه و متناسب‌سازی، حداقل حقوق یک بازنشسته با ۳۰ سال خدمت و با شرط داشتن همسر و دو فرزند چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شد. اما این حقوقی نبود که بازنشسته‌ها به دنبال آن بودند و برایش اعتراض کردند.

اعتراضات به واریزی‌ها تا حدی بود که احکام بازبینی شد و سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد غیرحداقل‌بگیران در اردیبهشت حقوق بیشتری می‌گیرند و مابه‌التفاوت آن با فروردین را نیز دریافت می‌کنند.

اما این سازمان نگفت که غیرحداقل بگیری که بیشتر از حداقل حقوق دریافت می‌کند مشمول افزایش حقوق اردیبهشت می‌شود یا کسانی که از حداقل حقوق کمتر می‌گیرند.

حالا بازنشسته‌های تامین اجتماعی که از مخاطبان تجارت‌نیوز هستند اعتراض دارند. گروهی از آنها می‌گویند با این که مبلغی کمتر از حداقل حقوق می‌گیرند اما واریزی اردیبهشت تغییر نکرده است. برخی دیگر نیز می‌گویند که مابه‌التفاوت فروردین برایشان واریز نشده.

افزایش حقوق‌ها اعمال شد؟/نقل و سخن بازنشستگان در اعتراض به عدم تفاوت واریز حقوق فروردین و اردیبهشت

  «همش الکی ۳میلیون ۴۰۰شده کجا۴میلیون ۲۰۰بخدا فکرما هم باشید۱۳سال دارم مریض داری میکنم خداراخوش نمیاد»

«چطور با وجود اینکه گفته شده بود حقوق بازنشسته ها در اردیبهشت افزایش پیدا کرده ولی حقوق فروردین و اردیبهشت من یکی شده»

 «مگه قرار نبود حقوق اردیبهشت اضافه بشه امسال حتی اضافه حقوق سالیانه رو هم ندادن»

«بنده با بیست سال سابقه فروردین ۱۴۰۰ مبلغ ۲۳/۱۹۳/۶۴۸ ریال دریافت نمودم اردیبهشت ماه همان مبلغ یعنی ۲۳/۱۹۳/۶۴۸ ریال دریافت کردم پس افزایش حقوقی که متناسب سازی شده برای حداقل بگیران چرا اجرایی نشده چرا به من تعلق نگرفته یآ اینکه در بیمه محاسبه نشده است»

«ما کا حقوق اردیبهشت و واریز کردن هیج مبلغی اضافه نشده همش دروغ میگن برای من مثل فروردین یک ملیون و پانصد هزار تومن واریز شد با این حقوق ما چطور زندگی کنیم»

مابه‌التفاوت فروردین چه شد؟
«بعد از اصلاح احکام در اردیبهشت ماه معوقه حقوق فروردین پرداخت نگردید آیا پرداخت میشه یا خیر.»

«مابتفاوت فروردین و بدید حداقل»

«مابه التفاوت فروردین ماه ۱۴۰۰ چی شد ، قصد دارین پرداختش کنید!»

«پس تکلیف مابالتفاوت فروردین چه شد؟ با این حقوق چندرغاز ، هنوز لنگ میزنید.. چرا باید حداقل حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی برای حداقل بگیران و بازماندگان و ازکارافتادگان همیشه نادیده و زیر پا له شوند؟؟»

«چرا ماب التفاوت حقوق فروردین را پرداخت نکردید بازنشستگان منتظرند»

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به پرداخت نشدن تفاوت افزایش مستمری اردیبهشت با فروردین ماه 1400، در مستمری ماه جاری، از تصمیم سازمان تامین اجتماعی برای صدور فیش جداگانه برای این پرداختی خبر داد.

به گزارش آسیانیوز، چندی پیش حسن صادقی،رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: «بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در انتظار دریافت تفاوت افزایش مستمری اردیبهشت ماه با فروردین ماه، در مستمری ماه جاری بودند اما این تفاوت پرداخت نشده است.»

وی افزود: «بنابر شنیده‌ها، تفاوت افزایش مستمری فروردین ماه با مستمری اردیبهشت ماه در یک فیش جداگانه لحاظ می‌شود. به نظر می‌رسد که تا اول خرداد ماه این فیش جدید صادر و پرداخت به صورت جداگانه و نه با مستمری خرداد ماه انجام شود.»

به نقل از ایلنا، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، افزود: «از خرداد ماه احکام با در نظر گرفتن تمام آیتم‌ها تجمیع می‌شوند و افزایش مستمری‌ها از ناحیه متناسب‌سازی و افزایش سالیانه به صورت کامل در فیش لحاظ و پرداخت می‌شوند و لذا از خرداد ماه همه روال عادی از سر گرفته می‌شود.»/

https://www.asianews.ir/u/2nd
اخبار مرتبط
ظاهرا روز گذشته حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شده است؛ این در حالی است که قرار بود گروهی از بازنشستگان مشمول حقوق بیشتری در اردیبهشت شوند و افزایش بیشتر مستمری احتمالا به دولت بعد موکول خواهد شد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جلسه ویدئو کنفرانسی تبادل موافقت‌نامه بودجه ادارت کل و مدیریت درمان تأمین اجتماعی سراسر کشور بودجه ۲۷۱ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ را ابلاغ کرد و این بودجه در سال ۹۹، ۱۷۲ هزار میلیارد تومان بوده است.
محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه همسان‎‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، همچون بازنشستگان لشگری و کشوری انجام می‌شود؛ گفت: به منظور اطمینان خاطر بازنشستگان محترم؛ در ۶ ماده و ۵ تبصره پیش‌نویس لایحه حداقل ۹۰ درصد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پیگیری نمایندگان بازنشستگان، آماده شده است که پس از اخذ مصوبه‌ای از هیات دولت به مجلس ارائه می‌شود.
براساس بخشنامه ای از سوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از ابتدای سال جاری تمامی مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان مشمول قانون تامین‌اجتماعی که تا پایان سال ۱۳۹۹ برقرار شده است، به ترتیب برای دریافت‌کنندگان تا حداقل مستمری، به میزان ۳۹درصد و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری به میزان ۲۶درصد به‌علاوه مبلغ ثابت ۲۴۸ هزار و ۳۵۵ تومان افزایش می‌یابد.
علی دهقان‌کیا گفت: امسال نیز به گروهی از بازنشستگان وام قرض‌الحسنه پرداخت می شود.
علیرضا حیدری، نایب رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری در خصوص مهم‌ترین مطالبات کارگران از دولت آینده گفت: بزرگترین مشکل کارگران امنیت، معیشت و تامین اجتماعی است. این سه موضوع دغدغه‌ی جامعه‌ی کارگری و متاثر از سیاست‌هایی است که توسط دولت به اختیار یا اجبار، انجام می‌شود.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: علی رغم مشکلات متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان با تهیه لایحه‌ی استمرار آن در سازمان برنامه و بودجه تکمیل شد.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به پرداخت نشدن تفاوت افزایش مستمری اردیبهشت با فروردین ماه 1400، در مستمری ماه جاری، از تصمیم سازمان تامین اجتماعی برای صدور فیش جداگانه برای این پرداختی خبر داد.
روسای کانون‌های بازنشستگان کرج و هشتگرد در اطلاعیه‌ای مشترک، تاکید کردند که مستمری اردیبهشت ماه تمامی بازنشستگان ۱.۵ برابر مستمری اسفند ماه است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید