صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۲
کد خبر: 4462
گزارشگر: 213
۱۰۶۶
۰
۰
۱۴
ادامه حاشیه های قطع برق در کشور

خاموشی های تهران و استخراج غیر مجاز رمز ارز

خاموشی های تهران و استخراج غیر مجاز رمز ارز
همچنانکه کاربران ایرانی از دردسرهای قطع برق نوشته‌اند و به عقیده آنها بزرگترین گرفتاری قطع برق از کار انداختن دستگاه‌های اکسیژن‌ساز خانگی برای بیماران کرونایی است؛ معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق از ماینینگ غیرمجاز و استخراج غیر مجاز رمز ارز خبر می دهد.

به گزارش آسیانیوز ، قطعی برق و نوبت‌بندی برق تهران در حالی ادامه‌دار شده است که معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق از استخراج غیر مجاز رمز ارز خبر می دهد.

-----------------

بیشتر بخوانید:

«استخراج ارز دیجیتال» پایتخت را خاموش می کند؟!

هوای آلوده جان شهرها را گرفت/مازوت می سوزد یا اعتماد اجتماعی؟!
----------------------------------------
قطعی گسترده و بدون اطلاع‌رسانی برق در شهرهای ایران خبرساز شده و حالا هشتگ قطعی برق ترند اصلی توئیتر در ایران شده است.کاربران ایرانی از دردسرهای قطع برق نوشته‌اند و البته به عقیده آنها بزرگترین گرفتاری قطع برق از کار انداختن دستگاه‌های اکسیژن‌ساز خانگی برای بیماران کرونایی است.

این در حالی است که مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق، از کسری ۹۰۰۰ مگاواتی برق خبر داده است.

------------------------

بیشتر بخوانید:

ترکیه خرید نفت و برق ایران را متوقف کرد
---------------------------------------------
حمیدرضا منصوری، معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق تهران در این زمینه به تجارت‌نیوز گفت: کسری ۹۰۰۰ مگاواتی برق مربوط به کل کشور است و دیروز در شهر تهران، دیروز شهر تهران ۸۰۰ مگاوات از سقف مشخص شده بیشتر مصرف کرده بودیم و این میزان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

او دلیل این کسری برق را ماینینگ غیرمجاز می‌داند و به استخراج پنهانی رمز ارز اشاره می‌کند و می‌گوید: یکی از عوامل کمبود برق استخراج غیرمجاز رمزارزها است و اگر مردم مزرعه‌ رمزارز دیدند، اطلاع‌رسانی کنند، افرادی هم که دستگاه‌های روشن دارند هرچه سریع‌تر اقدام به خاموش کردنشان کنند چون ما با سیستم‌های داده‌کاوی این دستگاه‌ها را شناسایی می‌کنیم و این مشترکان دچار قطعی برق و پیامدهای حقوق می‌شوند.

هر لحظه منتظر قطع برق باشید!
سایت شرکت توزیع برق، امروز جدولی برای برنامه خاموشی برق تهران منتشر کرد و طبق گزارش‌ها ساعات قطعی برق تقریبا هیچ یک از محله‌های تهران مطابق با این برنامه نبوده است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق تهران درباره این موضوع می‌گوید: خاموشی‌ تهران، براساس جدول است. البته مبنای اصلی خاموشی‌ها براساس مصرف لحظه‌ای شهر تهران است و اگر مصرف شهر از یک محدود خاص بیشتر شود، برخی خاموشی‌ها اتفاق می‌افتد.

منصوری ادامه می‌دهد: البته ما ابتدا سراغ اداره‌‌ها و مشترکانی می‌رویم که با آن‌ها تفاهم‌نامه داریم و بعد از آن اگر ناچار بودیم برق مردم را قطع می‌کنیم. بنابراین احتمال این که ما این کمبود برق را با تفاهم‌نامه‌ها جبران کنیم وجود دارد.

او البته درباره چالش‌های مردم با قطع ناگهانی برق هم می‌گوید که آنها باید تمهیدات ضروری را برای فعالیت‌هایشان از قبل بیندیشند چرا که هر آن امکان قطع برق وجود دارد.

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که سخنگوی صنعت برق گفت: صنعت برق به دلیل استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال که مصرف برق بالایی را به خود اختصاص داده، تحت فشار است.

مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: شرایط بسیار سختی را در حال تجربه هستیم که یکی از مهمترین دلایل آن شیوع استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال است.

وی افزود: از دیروز برنامه‌های مدیریت مصرف برای مشترکان بزرگ آغاز شد و همچنین در حال جمع آوری مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز هستیم.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: از سال گذشته شرایط معرفی مراکز استخراج غیرمجاز ارزهای دیجیتال را برای مردم فراهم کردیم و در عین حال برق مراکز مجاز با هماهنگی صورت گرفته در ساعات اوج مصرف قطع می‌شود.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: از دیروز شرکت‌های برق نیز موظف شدند خاموشی‌های احتمالی را از طریق سامانه برق من اطلاع‌رسانی کنند، علاوه بر این برای مشترکان تهرانی پیامک هم ارسال خواهد شد.

وی تاکید کرد: صنعت برق به دلیل استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال که مصرف برق بالایی را به خود اختصاص داده، تحت فشار است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه حتی تجهیزات صنعت برق نیز به دلیل این مصارف غیرمجاز که بار زیادی را به شبکه تحمیل کرده‌اند، در معرض آسیب هستند، تصریح کرد: مشترکان نیز می‌توانند آسیب به وسایل برقی خود را از طریق برنامه موبایلی برق من، به اطلاع شرکت‌های برق برسانند و مستندات خود را بارگذاری کنند./


https://www.asianews.ir/u/2nh
اخبار مرتبط
سخنگوی صنعت برق گفت: شرایط بسیار سختی را در حال تجربه هستیم که یکی از مهمترین دلایل آن شیوع استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال است.
پس از خاموشی‌های طولانی در همه نقاط پایتخت، نخستین جدول خاموشی تهران منتشر شد.
رضا طلایی پور، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: آموزش در تمامی بخش های مرتبط با صنعت ساختمان در رشته برق امری ضروری است و اقدامات خوبی از سوی سازمان در این زمینه شروع شده که در سال جاری تکمیل می شود.
شبکه دولتی اسرائیل امروز خبر داد که حادثه در تاسیسات اتمی نطنز، کار اسرائیل و نتیجه حمله جدید سایبری این کشور به ایران بوده است.
آمارهای رسمی اداره تنظیم بازار انرژی ترکیه نشان می‌دهد در سال گذشته میلادی واردات گاز ترکیه از ایران با کاهشی ۳۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ به ۵ میلیارد و ۳۲۰ میلیون متر مکعب رسید.
آیا سوزانده شدن مازوت ضرر دارد یا خیر ؟ دلیل استفاده از مازوت چیست ؟ آیا استفاده از مازوت به تحریم ربط دارد یا خیر ؟ آیا در تهران مازوت سوزانده می شود یا خیر ؟ آیا بر مرگ و میر کرونا اثر دارید یا خیر ؟ کلکسیون اظهارات متعددی که در این خصوص از طرف مسئولین بیان شده است بررسی کردم تا پاسخ این سوالات را بیابم . مرور این اظهارات متناقضات نشان می دهد که مازوت نه فقط جان مردم را می گیرد بلکه اعتماد و امید را هم به آتش می کشاند.
مسوولان می‌گویند به دلیل مصرف بالای برق و گاز خانگی و تجاری ناچار به قطع برق در برخی مناطق شده‌اند و برخی از کارشناسان و روزنامه‌نگاران اما قطعی برق را مرتبط با تولید بیت کوین توسط چینی‌ها در ایران می‌دانند.
تا کنون دولت های که برسرکارآمدند، بخشی از کمبود درآمد سالیان خود را از طریق های مختلفی مانند افزایش هزینه های حمل ونقل، آب، برق، تلفن، گاز، مالیات و مسایل از این دست تامین کرده اند و از طرفی دولت طی دو سال گذشته با یک سوم کسری در بودجه مواجه بوده است،با این حال تصمیم دارد برای سال آینده آب، برق و گاز نزدیک به ۳۰ میلیون نفر از مشترکین کم مصرف را مجانی کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید