صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۶
کد خبر: 4465
گزارشگر: 213
۱۵۹۸
۰
۰
۸
«پول» پیروز میدان است یا «رمزارز»؟

جنگ «پول» و «ارز دیجیتال»

جنگ «پول» و «ارز دیجیتال»
همچنانکه ایلان ماسک در توییتی حمایت خود را از رمزارزها اعلام کرده است، نوریل روبینی، اقتصاددان و استاد دانشگاه نیویورک به‌عنوان یکی از «مخالفان سرسخت بیت‌کوین» آن را بی‌ارتباط با مبانی اقتصادی خواند و معتقد است که بیت‌کوین نمی‌تواند یک کلاس دارایی یا منبع ذخیره ارزش به‌حساب بیاید.

به گزارش آسیانیوز، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا موتورز‌ که با توییت‌ها خود توانست هدایت روانی بازار را به‌نوعی در دست بگیرد، طی توییتی از رقابت میان رمزارزها و پول کاغذی یاد کرد و گفت که رقابت واقعی میان این دو برقرار است.

---------------

بیشتر بخوانید:

چرایی «تعطیلی صرافی های رمزارزها در ایران» و «بلوکه شدن» پول مردم

استخراج «پنهانی» بیت کوین در «بخش های دولتی»!

----------------------------------------------------------------------

ماسک در ادامه این توییت حمایت خود را نسبت به رمزارزها در این نبرد اعلام کرد. امید بر این است که آینده بازار رمزارزها درخشان باشد. در همین راستا آیکه کروگر، اقتصاددان و بنیانگذار شرکت مدیریت دارایی Aike Capital در صفحه توییترش چند عکس از صفحات گزارش جدید بانک گلدمن‌ساکس منتشر کرده که نشانگر ارزیابی مجدد دیدگاه این بانک وال‌استریتی درباره ارزهای دیجیتال است.

------------------------

بیشتر بخوانید:

چند «ایرانی» رمزارز دارند؟

«استخراج ارز دیجیتال» پایتخت را خاموش می کند؟!
--------------------------------------------------

در این گزارش که تحت‌عنوان «کریپتو: کلاس جدید دارایی؟» تهیه شده، طی روزهای آینده در وب‌سایت گلدمن‌ساکس منتشر خواهد شد. در این گزارش با مایک نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال و مایکل سوننشین، مدیرعامل گری اسکیل گفت‌وگو شده‌است که هر دو آنها به‌عنوان چهره‌های شناخته‌شده مدافع ارزهای دیجیتال، مطابق انتظار، سرسختانه از بیت‌کوین دفاع کرده‌اند. در این گزارش همچنین با مدیران مالی، اقتصاددانان و کارشناسان نیز گفت‌وگو شده است.

دنیای اقتصاد نوشت نوریل روبینی، اقتصاددان و استاد دانشگاه نیویورک به‌عنوان یکی از مخالفان سرسخت بیت‌کوین آن را بی‌ارتباط با مبانی اقتصادی خواند و معتقد است که بیت‌کوین نمی‌تواند یک کلاس دارایی یا منبع ذخیره ارزش به‌حساب بیاید.

او همچنین تردیدهایی درباره تمایل اکثر نهادها به قرار‌گرفتن در معرض نوسانات بیت‌کوین مطرح کرده است. در همین راستا جی‌پی‌مورگان اعلام کرد ارزش واقعی بیت‌کوین بر اساس نسبت نوسان بین بیت‌کوین و طلا ۳۵ هزار دلار است. در شرایطی‌که سقوط سنگین بیت‌کوین، قیمت این ارز دیجیتال را تا محدوده ۳۰ هزار دلار هم به پایین کشید، تحلیلگران بانک جی‌پی‌مورگان می‌گویند سرمایه‌گذاران نهادی برای نخستین‌بار در ۶ ماه گذشته مشغول تبدیل بیت‌کوین‌های خود به طلا هستند. این در حالی است که در بازارهای آتی بیت‌کوین در حال مشاهده خروج سرمایه هستند ولی صندوق‌های قابل‌معامله طلا در حال جذب سرمایه بوده‌اند.

ابرقدرت‌ها، رقابت حتی در رمزارزها

  رمزارزها در طول تاریخ خود بسیار بی‌ثبات بوده‌اند. بیت‌کوین در سال ۲۰۱۱، ۹۴ درصد سقوط کرد و بین اواخر سال ۲۰۱۷ و پایان سال ۲۰۱۸، ۸۲‌درصد کاهش یافت و باعث عقب‌نشینی بسیاری از سرمایه‌گذاران شد.

برای جلوگیری از زیان سرمایه‌گذاران وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده روز پنج‌شنبه خواستار قوانین جدیدی شد که نیاز به انتقال رمزارزهای بزرگ به سرویس درآمد داخلی است. فدرال‌رزرو گفت ارزهای رمزنگاری شده ثبات مالی را به‌خطر می‌اندازند. بوریس شلوسبرگ، استراتژیست و تحلیلگر شرکت مدیریت دارایی بی‌کی (BK Asset Management) معتقد است که کنترل شدیدی که دولت چین بر یوآن دیجیتال اعمال می‌کند، می‌تواند تقاضا برای ارزهای دیجیتال را افزایش دهد. این تحلیلگر می‌گوید که یوآن دیجیتال قابل برنامه‌ریزی و قابل‌پیگیری است و همین مساله تسلط بزرگی بر اقتصاد را برای دولت ایجاد می‌کند.

او می‌گوید در چنین شرایطی که چین می‌خواهد تسلط کاملی بر ثروت و نحوه هزینه‌کرد آن توسط افراد داشته باشد، تقاضا برای ارزهای دیجیتال افزایش می‌یابد. او استدلال می‌کند با وجود نوسانات بازار ارزهای دیجیتال، کارآفرینان و مصرف‌کنندگان چینی ترجیح‌ می‌دهند دارایی‌ها و سرمایه خود را به ارز دیجیتال تبدیل کنند و این امر تقاضا در بازار کریپتو را افزایش می‌دهد. از طرفی آمریکا و اروپا در استخراج بیت‌کوین در حال پیشی‌گرفتن از چین هستند.

ژیانگ ژوئر، اپراتور استخر استخراج لبیت چین، می‌گوید سختگیری‌های اخیر دولت این کشور در قبال استخراج ارزهای دیجیتال، احتمالا باعث می‌شود ماینرها به آمریکا و اروپا نقل‌مکان کنند. ژیانگ گفت بسیاری از ماینرهای محلی بر این باور بودند که راه‌اندازی واحد استخراج در دیگر کشورها پرهزینه خواهد بود ولی اطلاعیه جدید دولت نظر بسیاری از آنها را تغییر داده‌است. چین در هفته گذشته چند بیانیه درباره ارزهای دیجیتال منتشر کرد که آثاری منفی را برای بازار به‌همراه داشت. ممنوعیت انجام معامله در بازار مشتقات و اعمال محدودیت بر فعالیت‌های استخراج دو مورد مهم آن است./

https://www.asianews.ir/u/2nj
اخبار مرتبط
همچنانکه کاربران ایرانی از دردسرهای قطع برق نوشته‌اند و به عقیده آنها بزرگترین گرفتاری قطع برق از کار انداختن دستگاه‌های اکسیژن‌ساز خانگی برای بیماران کرونایی است؛ معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق از ماینینگ غیرمجاز و استخراج غیر مجاز رمز ارز خبر می دهد.
سخنگوی صنعت برق گفت: شرایط بسیار سختی را در حال تجربه هستیم که یکی از مهمترین دلایل آن شیوع استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال است.
بعد از سقوط شاخص کل بازار سهام از محدوده دو میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بسیاری از کسانی که در بورس زیان کرده بودند به سمت بازار رمزارزها روانه شدند و به گزارش رسانه‌ها در این اواخر ارزش معاملات رمزارزها در ایران به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود؛ حالا هم به دستور مجلس و بانک مرکزی جلوی فعالیت تمام درگاه‌های پرداخت غیرمجاز معاملات رمزارزها گرفته شده است.
بازار «رمزارز» مقصد جدید سرمایه‌گذاران در کشور است و برآورد می‌شود که حدود ۱۲ میلیون ایرانی صاحب رمزارز باشند؛ به این معنی که هر حساب کاربری در صرافی‌های دیجیتال نماینده ۴ الی ۵ نفر است؛ چراکه افراد به‌دلیل پیچیدگی‌های بازار رمزارز ترجیح می‌دهند نماینده‌ای را که آشنا با این بازار است انتحاب کنند و از این رو ممکن است در موجودی یک حساب کاربری ۴ الی ۵ نفر سهم داشته باشند.
بیت‌کوین کانال ۵۰ هزار دلار را هم از دست داده و نگرانی‌های زیادی ایجاد کرده بود. اما حالا دوباره روندی صعودی پیدا کرده و به ۵۲ هزار دلار رسیده است. حالا وقت خرید بیت‌کوین است؟
روند نزولی ارزهای دیجیتالی ادامه دارد و بیت کوین در سطح ۵۰ هزار دلاری سقوط کرد.
به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، با تردید نسبت به روند بلندمدت بیت کوین، شمار سرمایه گذاران عمده در اتریوم افزایش قابل توجهی داشته است تا جایی که اکنون تعداد نهنگ های اتریوم که ۱۰ هزار عدد اتریوم یا بیشتر از این رمزارز در اختیار دارند، به رکورد تاریخی تازه ای رسیده است.
بازار سرمایه تا کنون در معاملات سال جدید روند نزولی سال گذشته را ادامه داده و بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با توجه به شرایط موجود در بازار روند نزولی و افزایش عرضه در بسیاری از نمادها ادامه دارد.
بورس امروز با تعادلی نسبی در عرضه و تقاضا شروع به کار کرد اما در ادامه روند معاملات تقاضا در شاخص‌سازان افزایش یافت و با مثبت مواجه شد. اما آینده بورس چه خواهد شد؟ چه سناریوهایی مطرح است؟
پس از چند سال تلاطم، بهای بیت‌کوین در ماه‌های اخیر در حد چشمگیری افزایش یافته و از حمایت موسسات مالی مهم و معتبر برخوردار شده است؛ در حالی که شرکت تسلا اعلام کرد حدود ۱.۵ میلیارد دلار در ارز مجازی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید