صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۵
کد خبر: 4471
گزارشگر: 213
۱۱۷۵
۰
۰
۵
بنا بر اظهاراتی از مدیرعامل شرکت

«تیراندازی» به ماموران شرکت توانیر

«تیراندازی» به ماموران شرکت توانیر
مدیرعامل شرکت توانیر گفته است در جریان تلاش ماموران این شرکت برای جمع آوری مراکز استخراج رمزامرز، به آن‌ها «تیراندازی شده» است.

به گزارش آسیانیوز، مدیرعامل شرکت توانیر گفته است در جریان تلاش ماموران این شرکت برای جمع آوری مراکز استخراج رمزامرز، به آن‌ها «تیراندازی شده» است.

-----------------
بیشتر بخوانید:
«استخراج ارز دیجیتال» پایتخت را خاموش می کند؟!
هوای آلوده جان شهرها را گرفت/مازوت می سوزد یا اعتماد اجتماعی؟!

ارزهای دیجیتال؛ در آستانه «تحولی بزرگ»
----------------------------------------
محمد حسن متولی زاده که شامگاه دوم خرداد در یک گفت‌وگوی تلویزیونی سخن می‌گفت، به نام شرکت یا افرادی که تیراندازی کرده‌اند، اشاره نکرد و گفت: «از دستگاه های امنیتی و قضایی» برای حل مشکل کمک خواسته‌اند.

او میزان مصرف انرژی برای استخراج رمزارزها را «دو هزار مگاوات» دانست و گفت این میزان «معادل بیش از مصرف هفت استان کشور و یا معادل ۳۰ درصد مصرف تهران» است.در سال‌های اخیر، عرضه برق ارزان قیمت در ایران باعث تشویق این فعالیت و حتی جلب افرادی شده که از کشورهای دیگر و به خصوص چین برای استخراج بیت‌کوین به ایران رفته‌اند.

زمستان سال گذشته، همزمان با افزایش خاموشی‌ها در تهران و برخی شهرهای دیگر، رسانه‌های ایران گزارش دادند که چینی‌ها با ایجاد و گسترش مزرعه استخراج رمزارز [بیت‌کوین] در رفسنجان، سهم عمده‌ای در این بازار دارند.

مدیرعامل شرکت توانیر نیز با تایید این موضوع گفته است: «علت این که بخش عمده‌ای از تولیدکنندگان رمزارزها به ایران سرازیر شدند، این است که انرژی در کشورمان ارزان است».

به گفته متولی‌زاده، تولیدکنندگان قانونی رمزارزها حدود ۳۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کنند و بقیه تولیدکنندگان به صورت غیرقانونی کار می‌کنند.

او با توجه رشد ۲۰ درصدی ناشی از تولید رمزارزها، گرمای شدید زودرس و بی‌سابقه و کاهش ۵۰ درصدی ذخیره آب نیروگاه‌های برق‌آبی، پیش بینی کرده است که یک ماه بحرانی در انتظار صنعت برق ایران باشد.

در روزهای گذشته، گزارش‌های زیادی از سوی شهروندان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که از قطع برق «بدون اطلاع قبلی» به ویژه در مراکز درمانی و بهداشتی شکایت کرده‌اند.

همچنانکه این روزها کاربران ایرانی از دردسرهای قطع برق نوشته‌اند و به عقیده آنها بزرگترین گرفتاری قطع برق از کار انداختن دستگاه‌های اکسیژن‌ساز خانگی برای بیماران کرونایی است؛ معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق از ماینینگ غیرمجاز برخی از ادارات دولتی خبر می‌دهد.

به گزارش آسیانیوز ، قطعی برق و نوبت‌بندی برق تهران در حالی ادامه‌دار شده است که معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق از ماینینگ غیرمجاز برخی از ادارات دولتی خبر می‌دهد.
قطعی گسترده و بدون اطلاع‌رسانی برق در شهرهای ایران خبرساز شده و حالا هشتگ قطعی برق ترند اصلی توئیتر در ایران شده است.کاربران ایرانی از دردسرهای قطع برق نوشته‌اند و البته به عقیده آنها بزرگترین گرفتاری قطع برق از کار انداختن دستگاه‌های اکسیژن‌ساز خانگی برای بیماران کرونایی است.
این در حالی است که مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق، از کسری ۹۰۰۰ مگاواتی برق خبر داده است.
------------------------
بیشتر بخوانید:

جنگ «پول» و «ارز دیجیتال»

 

پ

 

 

---------------------------------------------
حمیدرضا منصوری، معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق تهران در این زمینه به تجارت‌نیوز گفت: کسری ۹۰۰۰ مگاواتی برق مربوط به کل کشور است و دیروز در شهر تهران، دیروز شهر تهران ۸۰۰ مگاوات از سقف مشخص شده بیشتر مصرف کرده بودیم و این میزان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

او دلیل این کسری برق را ماینینگ غیرمجاز می‌داند و به استخراج پنهانی رمز ارز در برخی ادارات دولتی اشاره می‌کند و می‌گوید: یکی از عوامل کمبود برق استخراج غیرمجاز رمزارزها است و اگر مردم مزرعه‌ رمزارز دیدند، اطلاع‌رسانی کنند، افرادی هم که دستگاه‌های روشن دارند هرچه سریع‌تر اقدام به خاموش کردنشان کنند چون ما با سیستم‌های داده‌کاوی این دستگاه‌ها را شناسایی می‌کنیم و این مشترکان دچار قطعی برق و پیامدهای حقوق می‌شوند.

هر لحظه منتظر قطع برق باشید!
سایت شرکت توزیع برق، امروز جدولی برای برنامه خاموشی برق تهران منتشر کرد و طبق گزارش‌ها ساعات قطعی برق تقریبا هیچ یک از محله‌های تهران مطابق با این برنامه نبوده است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق تهران درباره این موضوع می‌گوید: خاموشی‌ تهران، براساس جدول است. البته مبنای اصلی خاموشی‌ها براساس مصرف لحظه‌ای شهر تهران است و اگر مصرف شهر از یک محدود خاص بیشتر شود، برخی خاموشی‌ها اتفاق می‌افتد.

منصوری ادامه می‌دهد: البته ما ابتدا سراغ اداره‌‌ها و مشترکانی می‌رویم که با آن‌ها تفاهم‌نامه داریم و بعد از آن اگر ناچار بودیم برق مردم را قطع می‌کنیم. بنابراین احتمال این که ما این کمبود برق را با تفاهم‌نامه‌ها جبران کنیم وجود دارد.

او البته درباره چالش‌های مردم با قطع ناگهانی برق هم می‌گوید که آنها باید تمهیدات ضروری را برای فعالیت‌هایشان از قبل بیندیشند چرا که هر آن امکان قطع برق وجود دارد.

این در حالی است که روز گذشته نیز سخنگوی صنعت برق گفت: صنعت برق به دلیل استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال که مصرف برق بالایی را به خود اختصاص داده، تحت فشار است.

مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: شرایط بسیار سختی را در حال تجربه هستیم که یکی از مهمترین دلایل آن شیوع استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال است./


https://www.asianews.ir/u/2nn
اخبار مرتبط
همچنانکه کاربران ایرانی از دردسرهای قطع برق نوشته‌اند و به عقیده آنها بزرگترین گرفتاری قطع برق از کار انداختن دستگاه‌های اکسیژن‌ساز خانگی برای بیماران کرونایی است؛ معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق از ماینینگ غیرمجاز و استخراج غیر مجاز رمز ارز خبر می دهد.
سخنگوی صنعت برق گفت: شرایط بسیار سختی را در حال تجربه هستیم که یکی از مهمترین دلایل آن شیوع استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال است.
بعد از سقوط شاخص کل بازار سهام از محدوده دو میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بسیاری از کسانی که در بورس زیان کرده بودند به سمت بازار رمزارزها روانه شدند و به گزارش رسانه‌ها در این اواخر ارزش معاملات رمزارزها در ایران به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود؛ حالا هم به دستور مجلس و بانک مرکزی جلوی فعالیت تمام درگاه‌های پرداخت غیرمجاز معاملات رمزارزها گرفته شده است.
بازار «رمزارز» مقصد جدید سرمایه‌گذاران در کشور است و برآورد می‌شود که حدود ۱۲ میلیون ایرانی صاحب رمزارز باشند؛ به این معنی که هر حساب کاربری در صرافی‌های دیجیتال نماینده ۴ الی ۵ نفر است؛ چراکه افراد به‌دلیل پیچیدگی‌های بازار رمزارز ترجیح می‌دهند نماینده‌ای را که آشنا با این بازار است انتحاب کنند و از این رو ممکن است در موجودی یک حساب کاربری ۴ الی ۵ نفر سهم داشته باشند.
بیت‌کوین کانال ۵۰ هزار دلار را هم از دست داده و نگرانی‌های زیادی ایجاد کرده بود. اما حالا دوباره روندی صعودی پیدا کرده و به ۵۲ هزار دلار رسیده است. حالا وقت خرید بیت‌کوین است؟
روند نزولی ارزهای دیجیتالی ادامه دارد و بیت کوین در سطح ۵۰ هزار دلاری سقوط کرد.
به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، با تردید نسبت به روند بلندمدت بیت کوین، شمار سرمایه گذاران عمده در اتریوم افزایش قابل توجهی داشته است تا جایی که اکنون تعداد نهنگ های اتریوم که ۱۰ هزار عدد اتریوم یا بیشتر از این رمزارز در اختیار دارند، به رکورد تاریخی تازه ای رسیده است.
بازار سرمایه تا کنون در معاملات سال جدید روند نزولی سال گذشته را ادامه داده و بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با توجه به شرایط موجود در بازار روند نزولی و افزایش عرضه در بسیاری از نمادها ادامه دارد.
بورس امروز با تعادلی نسبی در عرضه و تقاضا شروع به کار کرد اما در ادامه روند معاملات تقاضا در شاخص‌سازان افزایش یافت و با مثبت مواجه شد. اما آینده بورس چه خواهد شد؟ چه سناریوهایی مطرح است؟
پس از چند سال تلاطم، بهای بیت‌کوین در ماه‌های اخیر در حد چشمگیری افزایش یافته و از حمایت موسسات مالی مهم و معتبر برخوردار شده است؛ در حالی که شرکت تسلا اعلام کرد حدود ۱.۵ میلیارد دلار در ارز مجازی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید